ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت هماهنگ و فروش موبایل سامسونگ با قیمت واقعی: موجود نیست

هماهنگ پردازش هوشمند، شرکت واردکننده موبایل که در لیست منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات جایگاه دوم را با بیش از ۲۶ میلیون یورو تخصیص ارز از آن خود کرده، شروع به فروش موبایل‌های سامسونگ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۲

هماهنگ پردازش هوشمند، شرکت واردکننده موبایل که در لیست منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات جایگاه دوم را با بیش از ۲۶ میلیون یورو تخصیص ارز از آن خود کرده، شروع به فروش موبایل‌های سامسونگ با قیمت واقعی در وب‌سایت فروشگاهی‌اش کرده است. اما زمانی که می‌خواهید از آن خرید کنید، با خطای اتمام موجودی رو به رو می‌شوید.

گفته می‌شود که در روزهای اخیر، این شرکت محصولات سامسونگ را در سایت فروشگاهی خود یعنی samsung724.ir با قیمتی واقعی به فروش می‌رساند؛ سایتی که در آن ذکر شده «کلیه حقوق این سایت متعلق به هماهنگ پردازش هوشمند» است. در سیستم فروشی که هماهنگ در پیش گرفته، هر شخص می‌تواند یک موبایل سامسونگ خریداری کند.

اگرچه این اقدام تا اینجای کار روندی کاملاً صحیح است اما سوالی که پیش می‌آید این است که چنین رویه‌ای از چه زمانی آغاز شده و چرا «حالا» هماهنگ موبایل‌هایش را به قیمت واقعی می‌فروشد؟ سوال مهم‌تر این است که آیا هماهنگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های واردکننده، تا پیش از انتشار لیست واردکنندگان، محصولات خود را با قیمت ارز دولتی در اختیار فروشگاه‌های اینترنتی و غیر اینترنتی قرار می‌داد؟

در حال حاضر قیمت گلکسی اس ۹ با ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در فروشگاه هماهنگ نامشخص و قیمت مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن ۴ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان تعیین شده. نمونه پلاس گلکسی اس ۹ هم برای ظرفیت ۶۴ گیگابایتی ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان قیمت خورده و نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز قیمتی معادل ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۴ میلیون ۵۷۰ هزار تومان دارند اما هیچ کدام از آنها واقعاً موجود نیستند.

آیا واقعاً موبایلی برای فروش وجود دارد؟ ابتدا با اپراتور فروش این شرکت تماس گرفتیم. اپراتور به ما گفت که شرکت هماهنگ در چند نوبت اقدام به فروش موبایل‌های خود با این قیمت‌ها کرده است. وی اشاره داشت که برای مثال، امروز ساعت ۱۰ صبح فروش آغاز شده و ظرف چند دقیقه، موجودی به اتمام رسیده است اما در روزهای آینده باز هم قرار است این نوع فروش ادامه پیدا کند. پیگیری دیجیاتو از مدیران مختلف هماهنگ تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده و نه تنها هیچ‌کدام حاضر به شفاف‌سازی در رابطه با نوع فروش خود و اینکه واقعاً تا کنون چه تعداد موبایل با این قیمت به فروش رسانده‌اند نیستند، بلکه مدیر دیگری را برای پاسخ‌گویی معرفی می‌کنند، حتی مدیر فروش این شرکت.

پس از نودیس پرداز، شرکت هماهنگ پردازش هوشمند در رتبه دوم تخصیص ارز دولتی قرار گرفته و به این شرکت مبلغی معادل ۲۶ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۰ یورو ارز دولتی تخصیص داده شده که البته همانطور که پیش از این توضیح داده‌ایم، به معنای دریافت کامل این مقدار ارز نیست. با این حال واردات این شرکت معادل ۸ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۴۹ یورو بوده است.

وزیر ارتباطات در هفته گذشته و پس از بازرسی از شرکت نودیس پرداز، خبر داده بود که این شرکت ۲۰ هزار آیفون وارد کرده که ۱۵ هزار آیفون را هر کدام با قیمت ۲ میلیون گرانتر از حد معمول به یک شرکت دیگر فروخته و ۵ هزار آیفون دیگر نیز در انبار خود موجود داشته است. باید دید سرنوشت بازرسی از سایر شرکت‌های واردکننده موبایل به کجا خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pendar
    pendar | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    همش دروغه!

  • | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    باارزشترین و پرسودده‌ترین کمپانی‌های دنیا اپل و آمازون و مایکروسافت و هند شرقی نیستن؛ همین کمپانی ۴۰ ساله‌ی ج‌اا هست که تونسته نهایت سود رو از فروش هرجور چیزی، اونم از جیب مردم خودش به دست بیاره!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی