ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

vw-id-r (5)
خودرو

نمایشی خارق العاده از یک خودروی برقی؛ فولکس واگن I.D. R رکورد پایکس پیک را شکست

همانطور که انتظار می رفت، رقابت های پایکس پیک امسال میزبان یک خودروی الکتریکی از فولکس واگن بود. این خودروی پیشرفته که I.D. R نام داشت، توانست با ثبت یک زمان استثنایی تاریخ ساز شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

همانطور که انتظار می رفت، رقابت های پایکس پیک امسال میزبان یک خودروی الکتریکی از فولکس واگن بود. این خودروی پیشرفته که I.D. R نام داشت، توانست با ثبت یک زمان استثنایی تاریخ ساز شده و رکورددار این رقابت ها لقب بگیرد.

وظیفه هدایت فولکس واگن I.D. R بر عهده راننده کارخانه پورشه یعنی رومین دوماس (Romain Dumas) گذاشته شده بود. آقای دوماس توانست در عرض 7:57:148 از خط پایان عبور کند. بد نیست اشاره کنیم این زمان حدود یک دقیقه از رکورد سریع ترین خودروی برقی و 16 ثانیه بهتر از رکورد سباستین لوب که در سال 2013 ثبت شده بهتر است.

vw-id-r (2)

آقای فرانک ولش (Frank Welsch) مدیر توسعه پروژه I.D. R درباره این رکوردشکنی فوق العاده گفته:

این خودرو پیشتاز اسپرت خانواده I.D. است. ما امروز دیدیم که این تکنولوژی چه توانایی های دارد. تمامی کارکنان فولکس واگن اکنون می توانند نسبت به نتیجه کسب شده افتخار کنند. از صمیم قلب این اتفاق را تبریک می گویم. I.D. R سریع ترین زمان را در تاریخ 100 ساله رقابت های پایکس پیک ثبت کرده؛ این نشان می دهد که پتانسیل های حمل و نقل الکتریکی تا چه حد بالا است.

vw-id-r (1)

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم I.D. R نیروی خود را از دو موتور برقی با قدرت کلی 680 اسب بخار دریافت می کند. این موتورها در مجموع 650 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و قادر هستند در عرض تنها 2.25 ثانیه سوپر اتومبیل برقی ژرمن ها را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسانند.

vw-id-r (4)

با این شتاب خارق العاده، I.D. R سریع تر از خودروهای حاضر در رقابت های فرمول 1 و فرمول E به حساب می آید. وزن کلی این خودرو با در نظر گرفتن باتری کمتر از 1100 کیلوگرم است، به همین خاطر نسبت قدرت به وزن آن رقمی ایده آل شده است.

فولکس واگن I.D. R که در عرض تنها هفت ماه توسعه یافته در رقابت پایکس پیک امسال با 24 موتور سیکلت و 62 اتومبیل رقابت داشت.

vw-id-r (3)

در کنار ثبت این رکورد تاریخی، گروه فولکس واگن موفق به رکوردشکنی دیگری شد. در این رکورد شکنی بنتلی بنتایگا توانست با برجای گذاشتن زمان 10:49.9 و میانگین سرعت 107 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع ترین شاسی بلند تاریخ پایکس پیک را از آن خود کرد.

rhys-millen-sets-pikes-peak-hill-climb-record-for-suvs-in-a-bentley-bentayga_1

این رکورد قبلا با زمان 12:35.61 در اختیار رنجرور بود. برای دستیابی به عملکردی بهتر، تغییرات زیادی در بنتلی بنتایگا داده شده و وزن آن به اندازه 300 کیلوگرم کاهش یافته بود؛ همچنین سیستم تعلیق و سیستم جلوگیری از واژگونی آن نیز بهینه سازی شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    تسلا رودستر جدید 1.9 ثانیه

  • امیرعباس میرعمادی
    امیرعباس میرعمادی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    2.25؛تصورش هم سخته!

مطالب پیشنهادی