ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پرچمداران گوگل پلی؛ رکورد بیشترین دانلود را چه بازی‌هایی در اختیار دارند؟

با بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، گوگل پلی محبوب‌ترین فروشگاه اپلیکیشن‌ است و با وجود اینکه از دیدگاه درآمدزایی اپ استور سهم بیشتری از این بازار را در اختیار گرفته ولی وقتی صحبت از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

با بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، گوگل پلی محبوب‌ترین فروشگاه اپلیکیشن‌ است و با وجود اینکه از دیدگاه درآمدزایی اپ استور سهم بیشتری از این بازار را در اختیار گرفته ولی وقتی صحبت از «بیشترین دانلود» به میان می‌آید، مارکت گوگل با اختلاف زیادی از رقیبانش جلو می‌زند.

آخرین گزارشات نشان می‌دهند که در سه ماهه پایانی سال 2017 فروشگاه گوگل پلی موفق شده رکورد دانلود 19 میلیارد دانلود را برای خود به ثبت برساند، رقمی که 145 درصد بیشتر از اپ استور در مدت زمان مشابه بوده است. اما تاکنون از خودتان پرسیده‌اید که بین این میلیاردها دانلود، کدام بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها بیشترین سهم را داشته‌اند؟

با استناد به داده‌های وب‌سایت تحلیلی Appbrain می‌خواهیم به همین سوال پاسخ بدهیم؛ در این مقاله به پانزده بازی برتر موبایل از لحاظ تعداد دانلود نگاهی انداخته‌ایم. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چه بازی‌های موبایلی رکورد بیشترین دانلود در گوگل پلی را در دست دارند، مطلب پیش رو را از دست ندهید.

15 - Fruit Ninja

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 92
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2010

فروت نینجا در دورانی که تلفن‌های هوشمند لمسی کم کم داشتند دنیای موبایل را تصرف می‌کردند، با استفاده از پتانسیل‌های صفحات لمسی توانست یک تجربه متفاوت را به گوشی‌های همراه بیاورد و همین مسئله هم باعث شد تا بازی با تمام سادگی‌هایش، همچنان بعد از هشت سال لذت بخش باشد. در فروت نینجا میوه‌ها در محیط ظاهر می‌شوند و به کمک انگشت خود باید آن‌ها را از وسط نصف کنید. جالب اینجاست بدانید بازی هنوز هم آپدیت می‌شود و آخرین بروزرسانی نیز دو هفته پیش منتشر شد.

Fruit Ninja

Fruit Ninja

سازنده: Halfbrick قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 197 / 40.3 مگابایت زبان:

14 - Clash of Clans

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 90
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2013

سوپرسل با کلش آو کلنز موج جدیدی از بازی‌های استراتژی را روی موبایل به راه انداخت و با وجود اینکه بازی امسال پنجمین سالگردش را جشن گرفت اما هنوز هم منبع الهام خیلی از عناوین امروزی است. در کنار ویژگی‌های مثبت فراوان، چیزی که کلش آو کلنز تا این اندازه اعتیاد آور کرده به سادگی بازی در کنار اهمیت استراتژی‌های مختلف برای پیروزی برمی‌گردد؛ در همان چند دقیقه ابتدایی بازی همه چیز را یادتان می‌دهد ولی برای این که موفق‌تر ظاهر شوید باید با برنامه و استراتژی پیش بروید.

Clash of Clans

Clash of Clans

سازنده: Supercell قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 133.3 / 98.3 مگابایت زبان:

13 - Farm Heroes Saga

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 89
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2013

استودیوی «کینگ» بعد از آنکه دید کندی کراش با استقبال زیاد عموم کاربران مواجه شده است، تصمیم گرفت تا از ایده‌های ساخته‌اش در بازی‌های دیگر استفاده کند و می‌دانید بخش جالب ماجرا کجاست؟ این بازی‌های شبیه به کندی کراش نیز باز با موفقیت مواجه شدند. انگار کاربران موبایل عطش تمام نشدنی به بازی‌های «جورکردنی» (Match 3) دارند و هر عنوانی از این سبک بیاید را دانلود می‌کنند. همانند کندی کراش در Farm Heroes Saga نیز باید سعی کنید اجسام شبیه به‌هم را کنار یکدیگر بچینید تا امتیاز به دست بیاورید.

Farm Heroes Saga

Farm Heroes Saga

سازنده: King قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 208 / 45 مگابایت زبان:

12 - Angry Birds Rio

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 87
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2011

انگری بردز ریو که به مناسب اکران انیمیشن Rio در سال 2011 (چه قدر زود گذشت!) منتشر شد، بیشترین دانلود را بین نسخه اندرویدی پرندگان خشمگین دارد. در این قسمت از انگری بردز استودیوی «روویو» (Rovio) تغییرات زیادی به بازی نداد و تنها با افزودن مرحله‌هایی با حال و هوای انیمیشن ریو سعی کرد بازیکن‌ها را همچنان با مخلوقانش سرگرم نگه دارد. البته احتیاجی هم به تغییرات نبود، پرندگان خشمگین به قدری محبوب بودند که هر عنوانی با برچسب این شخصیت‌ها به موفقیت می‌رسید.

Angry Birds Rio

Angry Birds Rio

سازنده: Rovio قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 132.1 / 46.4 مگابایت زبان:

11 - Talking Tom Cat

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 85
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2010

وضعیت بازی‌های «نگهداری از حیوانات» (Pet Games) حتی از عناوین «جورکردنی» (Match 3) هم بدتر است؛ اگر کاربران اندروید هر بازی جورکردنی که به دست‌شان برسد را دانلود می‌کنند، این قضیه برای طرفداران سبک Pet Games با شدت بیشتری دنبال می‌شود. بازی‌های لیست را ببینید، Pet Games چهار نماینده دارد و بعضی‌هایشان به قدری شبیه به یکدیگر هستند که می‌توانیم دو عکس از آن‌ها را کنار هم بگذاریم و مسابقه «ده تفاوت پیدا کنید» را برگزار کنیم. در تمام عناوین Pet Games بازیکن باید از حیوانی نگهداری کند.

Talking Tom Cat

Talking Tom Cat

سازنده: Outfit7 Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 91.5 / 57 مگابایت زبان:

10 - Clash Royale

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 77
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2016

هر چند کلش رویال سه سال بعد از کلش آو کلنز منتشر شد ولی بازی خیلی زود توانست از دیگر اثر محبوب سوپرسل جلو بزند. با توجه به ریتم سریع‌تر کلش رویال و گیم‌ پلی اعتیاد آور بازی این موفقیت بیشتر نیز دور از انتظار نبود. البته نباید پشتیبانی استثنایی سوپرسل را هم نادیده بگیریم که به واسطه آن، چه کلش رویال و جه کلش آو کلنز توانستند تازگی اولیه خود را همچنان حفظ کنند. سوپرسل به تازگی بازی جدید «برول استارز» (Brawl Stars) را عرضه کرده و حالا باید دید آیا این عنوان می‌تواند جا پای آثار قبلی فنلاندی‌ها بگذارد یا نه.

Clash Royale

Clash Royale

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 119 / 93.9 مگابایت زبان:

9 - My Talking Angela

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 75
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2014

گربه مذکر Talking Tom Cat را با یک کاراکتر ماده مشابه عوض کنید، تبریک می‌گویم شما اکنون عنوانی جدید با نام My Talking Angela ساخته‌اید. در این بازی سازنده با حفظ همان ویژگی‌های اصلی بازی‌های «نگه‌داری از حیوانات» (Pet Games) سعی کرده با تغییراتی کوچیک یک تجربه دخترونه‌تر به وجود بیاورد. بنابراین در کنار غذا دادن، بازی کردن و حمام بردن گربه مجازی داستان می‌توانید او را آرایش کنید یا اگر خواستید لباس‌ یا کفش‌های جدید بخرید.

My Talking Angela

My Talking Angela

سازنده: Outfit7 Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 504.5 / 100 / 421 مگابایت زبان:

8 - Pokemon Go

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 73
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2016

خیلی‌ها فکر می‌کردند هیاهوی پوکمون گو زودگذر است و تب و تاب بازی خیلی زود می‌خوابد. با این وجود زمان چیز دیگری را ثابت کرد و هر چند به اندازه گذشته بازی حاشیه‌ساز نیست ولی همچنان بازیکن‌های زیادی روزانه مشغول تجربه آن هستند. در این عنوان واقعیت افزوده گیمرها باید به کمک گوشی خود و در خیابان‌ها به دنبال پوکمون‌ها گشته و آن‌ها را شکار کنند. بازی چند روز دیگر دومین سالگرد خود را جشن می‌گیرد.

Pokémon GO

Pokémon GO

سازنده: Niantic قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 254.2 / 85 مگابایت زبان:

7 - slither.io

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 72
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2016

باری slither.io در حالی رکورد بیشترین دانلود را بین بازی‌های io به دست آورده که یک سال قبل از این عنوان، بازی مشابهی با نام Agar.io منتشر شد و اتفاقا هم توانست بازیکن‌های زیادی را به سمت خود بکشاند. با این حال گذر زمان باعث شد تا تاج پادشاهی سبک io به slither.io برسد. بازی یک قانون بیشتر ندارد: بخور تا خورده نشوی. در این عنوان کنترل بچه ماری را در نقشه‌ای شلوغ دارید و حالا نه تنها باید از دست مارهای بزرگتر فرار کنید بلکه هر طعمه کوچکتر از خودتان را نیز باید ببلعید تا بزرگ‌تر شوید.

slither.io

slither.io

سازنده: Lowtech قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 33.8 / 20.9 مگابایت زبان:

6 - Piano Tiles 2

  • تعداد دانلود: بیش از 100 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 64
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2015

می‌دانید لذت‌ بخش‌ترین قسمت Piano Tiles 2 کجاست؟ همان لحظه که ناخودآگاه می‌فهمید در حال نواختن سمفونی شماره نه بتوون هستید. در بازی باید روی کاشی‌های مشخص شده ضربه زده یا انگشت خود را روی آن‌ها بکشید. با پیشروی بیشتر نیز سرعت فرود آمدن کاشی‌ها افزایش پیدا کرده و چالش بیشتری را تجربه می‌کنید. در طول این سه سال که از عرضه بازی می‌گذرد، استودیو سازنده با بروزرسانی‌های مختلف همچنان توانسته جایگاه Piano Tiles 2 را به عنوان محبوب‌ترین اثر موزیکال گوشی حفظ کند.

Piano Tiles 2

Piano Tiles 2

سازنده: Clean Master Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 107.9 / 42.9 مگابایت زبان:

5 - Temple Run 2

  • تعداد دانلود: بیش از 500 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 52
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2013

اگرچه این روزها سبک رانر درخشش همیشگی خود را از دست داده اما تا چند سال پیش، Temple Run و Subway Surfers پای ثابت بازی‌های نصب شده گوشی‌ها بودند؛ پرچمداران سبک رانر موبایل که با موفقیت‌هایشان موجی از عناوین مشابه را روانه تلفن‌های هوشمند کردند. دو سال بعد از انتشار قسمت نخست Temple Run، استودیو سازنده نسخه دوم را منتشر کرد و بازی با تغییرات مثبتش توانست موفق‌تر از گذشته ظاهر شود.

Temple Run 2

Temple Run 2

سازنده: Imangi قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 148 / 60.1 / 47.11 مگابایت زبان:

4 - Pou

  • تعداد دانلود: بیش از 500 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 47
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2012

چه کسی فکر می‌کرد پرستاری از یک مدفوع تا این اندازه بتواند به موفقیت برسد؟ «پو» (Pou) آغازی بر محبوبیت زیاد نگهداری از کاراکترهای مجازی بود و بعد از این عنوان سازندگان زیادی به کپی برداری روی آوردند. بازی با آزاد گذاشتن دست کاربر و انتخاب‌های گوناگونی که برای کنترل شخصیت اصلی داستانش می‌دهد نه تنها بازیکن را برای مدت‌ها سرگرم نگه می‌دارد بلکه به احساس مسئولیت او نیز تا حد زیادی می‌افزاید؛ پو باید غذا بخورد، حمام برود و بازی کند و اگر نیازهایش برطرف نشود، ضعیف‌تر خواهد شد.

Pou

Pou

سازنده: Zakeh قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 42.8 / 20 مگابایت زبان:

3 - My Talking Tom

بیشترین دانلود

  • تعداد دانلود: بیش از 500 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 44
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2013

اشتباه من را تکرار کنید، My Talking Tom عنوانی متفاوت با Talking Tom Cat است؛ سه سال بعد از عرضه قسمت اول، استودیو سازنده نسخه دوم را با محیطی متفاوت و امکانات بیشتر عرضه کرد. بازی از همان قواعد کلی سبک Pet Games پیروی کرده و همانند گذشته در اینجا باید از یک گربه نگهداری کنید. جالب اینجاست بدانید استودیوی Outfit7 Limited بازی‌های مشابه بیشتری را هم به انتشار رسانده که آن‌ها نیز با استقبال بازیکن‌ها مواجه شدند.

My Talking Tom

My Talking Tom

سازنده: Outfit7 Limited قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 355 / 84 / 200 مگابایت زبان:

2 - Candy Crush Saga

رکورد دانلود گوگل پلی

  • تعداد دانلود: بیش از 500 میلیون
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 30
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2012

کسانی که کندی کراش را تجربه کرده‌اند دو دسته اند: آن هایی که معتاد بازی شده‌اند و کسانی که نمی‌دانند چرا بازیکن‌ها به این عنوان لقب اعتیادآور را داده‌اند. بازی در زمان عرضه خود سر و صدای زیادی به پا کرد. در حالی که دیگر عنوان محبوب آن زمان یعنی انگری بردز روزانه حدود 7 هزار دلار درآمد داشت ولی کندی کراش به رقم عجیب 875 هزار دلار در روز دست پیدا کرده بود. البته بازی هنوز هم پرفروش است و بازیکن‌ها همچنان عاشق آب نبات‌های این عنوان «جورکردنی» (Match 3) هستند.

Candy Crush Saga

Candy Crush Saga

سازنده: King قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 68.8 / 58 / 53.7 مگابایت زبان:

1 - Subway Surfers

بیشترین دانلود

  • تعداد دانلود: بیش از 1 میلیارد
  • رتبه بین تمام اپلیکیشن‌های گوگل پلی: 24
  • سال عرضه بازی برای اندروید: 2012

رسیدیم به پردانلودترین بازی گوگل پلی، Subway Surfers تقریبا یک ماه و نیم پیش توانست رکورد یک میلیارد دانلود را در پلی استور بزند و به نخستین بازی میلیاردی این فروشگاه تبدیل شود. در این عنوان رانر، شخصیت اصلی داستان خودش حرکت کرده و تنها وظیفه شما این است تا با پریدن، جا خالی دادن یا سر خوردن مراقب باشید تا او به موانع برخورد نکند. به نظرتان دومین اثر میلیاردی گوگل پلی چه خواهد بود؟ محتمل‌ترین گزینه فعلا کندی کراش است.

Subway Surfers

Subway Surfers

سازنده: Kiloo قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 179.4 / 76 / 123 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • احد وصال
    احد وصال | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    چرتند اکثرا

  • حجازی
    حجازی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    کاش درمورد درآمد هر بازی هم اَطلاعات میزاشتین

  • mostafa_aghajani
    mostafa_aghajani | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    ی بازی معرفی میکنم هرکس نصب کنه دیگه پاک نمیکنه. empires and puzzles

  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    خدایی بیشترشون چرته?با عرض پوزش

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    تک تکشون رو بازی کردم??الته به غیر از اون گربه دخترونه

مطالب پیشنهادی