ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

نگاهی به قابلیت ساخت صورتک در پرچمداران امروزی؛ وقتی اموجی ها دنیای موبایل را فتح می کنند

هرطور که حساب کنیم سال ۲۰۱۷ صورتک ها نقش اصلی را بر عهده داشتند، چه در فیلم Emoji که در سینماهای سراسر جهان اکران شد و حتی در پرچمداران تولید کنندگان اصلی تلفن هوشمند. در این ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

هرطور که حساب کنیم سال ۲۰۱۷ صورتک ها نقش اصلی را بر عهده داشتند، چه در فیلم Emoji که در سینماهای سراسر جهان اکران شد و حتی در پرچمداران تولید کنندگان اصلی تلفن هوشمند. در این سال اپل با Animoji در آیفون 10 (بررسی دیجیاتو) و سامسونگ با AR Emoji در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس (بررسی دیجیاتو) صورتک ها را به یکی از ویژگی های اصلی پرچمداران خود تبدیل کردند.

یک جنگ تمام عیار برای صورتکها

دی جی کو مدیر عامل سامسونگ می گوید تبدیل کاربر به اموجی های متحرک قابلیتی نیست که ظرف یک شب قابل پیاده سازی باشد و این شرکت از سال ۲۰۰۱ مشغول توسعه AR Emoji بوده است. اپل هم برای اضافه کردن Animoji به آخرین آیفون، فناوری های جدیدی مثل نقشه برداری از چهره با نور مادون قرمز را در محصول خود پیاده سازی کرده است و قطعاً این موضوع سالها زمان می برد.

حالا پرچمدار جدید هر دو تولید کننده بزرگ تلفن هوشمند می توانند ساعت ها شما را با صورتک های خود سرگرم کنند. در این مطلب نگاهی داریم به شباهت ها و تفاوت های پیاده سازی این قابلیت در آیفون 10 و گلکسی S9. با دیجیاتو همراه شوید.

در آیفون برای دسترسی به اموجی ها اپلیکیشن Messages را باز کنید و یکی از مخاطبین خود را انتخاب نمایید. حالا در پایین صفحه یک صورتک میمون مشاهده می کنید که با انتخاب آن Animoji ها ظاهر می شوند.

حالا از سمت چپ تصویر صورتک مورد نظر خود را انتخاب کنید، دکمه ی قرمز record را فشار دهید و تا حداکثر ۳۰ ثانیه رو به دوربین صحبت کنید.

از اینجا به بعد آیفون شما را به شخصیت های کارتونی سخنگو تبدیل کند، از خرس پاندا و روباه گرفته تا آدم فضایی و حتی شکلک قهوه ای موسوم به poo!

آیفون برای تشخیص حرکات صورت شما از فناوری TrueDepth استفاده می کند. این فناوری همان چیزی است که باعث شده بالای نمایشگر آیفون 10 یک زائده سیاه رنگ وجود داشته باشد.

اپل در این بخش علاوه بر موارد معمول مثل دوربین سلفی یا اسپیکر مکالمه، یک پروژکتور نقطه ای وجود دارد که ۳۰ هزار نقطه مادون قرمز را به سمت صورت کاربر پرتاب می کند. سپس دوربین مادون قرمزی که در این بخش قرار دارد محل هر نقطه را بررسی کرده و نقشه دقیقی از چهره کاربر ایجاد می کند. دستگاه از این نقشه هم برای تبدیل چهره کاربر به کاراکترهای موسوم به انیموجی استفاده می کند و هم برای باز کردن قفل دستگاه با اسکن کردن صورت کاربر (به جای حسگر اثر انگشت که در آیفون 10 وجود ندارد).

اموجی بدون بریدگی صفحه نمایش

در طرف دیگر سامسونگ را داریم که احتمالاً نمی خواهد یک بیرون زدگی سیاه رنگ در بالای صفحه نمایش دستگاه وجود داشته باشد، برای همین از همان دوربین سلفی جلوی بدنه برای پیاده سازی AR Emoji استفاده می کند.

حتی دسترسی به این قابلیت هم در پرچمدار سامسونگ ساده تر از آیفون های اپل انجام می شود. کافی است پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین، گزینه AR Emoji را انتخاب کنید. در اینجا چند مدل افکت واقعیت افزوده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از افکت ها مثل اسنپ چت هستند و چیزهایی مثل کلاه و عینک به صورت شما اضافه می کنند. اگر موقع استفاده از این افکت ها دهان خود را باز کنید با سورپریز های جالبی مواجه می شوید!

image

حالت دیگر این است که به کلی تبدیل به موجود دیگری شوید، مثلاً روباه یا خرگوش. این شخصیت ها حرکت دهان و چشم های شما را تقلید می کنند و می توانید با استفاده از آنها از خودتان ویدیو ضبط کنید و خروجی آن را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری نمایید. ضمناً خروجی شما می تواند یک ویدیوی صدادار باشد، یا فایل GIF که صدا ندارد.

AR Emoji

پرچمداران اخیر سامسونگ در حال حاضر ۲۰ اموجی متنوع دارند، از جمله میکی ماوس و مینی ماوس که اخیراً به مجموعه اضافه شده اند و انتظار می رود به مرور شاهد اضافه شدن AR Emoji های دیگری هم باشیم.
اما این دو قابلیت در آیفون های اپل یا اپلیکیشن های سوم شخصی مثل اسنپ چت هم وجود دارند، در حالی که قابلیت بعدی را هیچ جای دیگری پیدا نمی کنید. قابلیت ویژه پرچمداران سامسونگ این است می توانید یک نسخه کارتونی و متحرک از خودتان داشته باشید. البته اپل هم قرار است در iOS بعدی این قابلیت را به آیفون 10 اضافه کند، اما فعلاً فقط پرچمدار سامسونگ می تواند چنین کاری را انجام دهد. مثلاً اینجا نسخه کارتونی از دبیر بخش بررسی های دیجیاتو را با تصویر واقعی سینا گلستانه مقایسه کنید!
سینا گلستانه
نسخه کارتونی
سینا گلستانه
نسخه واقعی

این کاراکتر هم بقیه AR Emoji ها حرکات شما را تقلید می کند. کافی است دکمه ی ضبط ویدیو را فشار دهید و هرچه می خواهید بگویید تا یک کلیپ کارتونی از خودتان داشته باشید. دستگاه علاوه بر این به شکل خودکار تعدادی فایل GIF از نسخه کارتونی شما ساخته و در گالری گوشی ذخیره می کند.

AR Emoji

وقتی این GIF ها را داشته باشید می توانید موقع چت کردن با دیگران به جای استیکرهای نامربوط، از آنها برای نمایش احساسات خود استفاده کنید.

وقتی صادق هدایت داستان صورتک ها را می نوشت احتمالاً فکرش را هم نمی کرد که این ویژگی در آینده به یکی از قابلیت های اصلی تلفن های هوشمند تبدیل شود. اما حالا سامسونگ می گوید گلکسی S9 را برای کاربرانی توسعه داده که می خواهند به روش امروزی با هم ارتباط برقرار کنند و استقبال کاربران و تولید کنندگان دیگر نشان می دهد انتخاب صورتک ها به عنوان یکی از قابلیت های اصلی دستگاه، انتخاب اشتباهی هم نبوده است.

هرچند اپل هم در آینده مثل سامسونگ به کاربران اجازه می دهد نسخه کارتونی خودشان را ایجاد کنند، اما باید توجه داشته باشیم که آیفون 10 در ایران با قیمت بسیار گران تری نسبت به گلکسی S9 عرضه می شود. اگر شما هم مثل بسیاری از کاربران دیگر شیفته ی نسخه کارتونی خودتان هستید و می خواهید چنین قابلیتی را داشته باشید، قیمت مناسب تر پرچمدار سامسونگ به یک مزیت بسیار مهم تبدیل می شود. در پایان مشتاق هستیم نظر شما را هم بدانیم، به نظر شما جای کدام صورتک ها در پرچمداران امروزی خالی است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین نوری
    حسین نوری | ۱۴ تیر ۱۳۹۷

    من خودم نوت ۸ سامسونگ رو دارم
    رفتم نمایندگی سامسونگ و این قابلیت جدیدش که تصویر کارتونی از شما میسازه رو تست کردم.
    متاسفانه لگ بالایی داره و تصویر پویا نیست و گاهی اوقات تداخل اعضای صورت کاملا معلومه و نا امید کننده بود .
    من با ایفون ۱۰ کار نکردم ولی تصاویری که در اینترنت دیدم ، به نظر آیفون ۱۰ خیلی بهتر حرکات صورت رو بدون لوگ تقلید میکنه.
    در مجموع کیفیت آیفون بهتره ولی انحصار طلبیش موجب میشه بنده به سامسونگ راضی بشم

مطالب پیشنهادی