ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی
آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: چگونه اینترنتی از مراکز معاینه‌ فنی نوبت بگیریم؟

چند ماهی‌ست که داشتن معاینه‌ فنی شرط ورود به محدوده طرح شده و کسانی‌که معاینه‌ فنی برتر دریافت کرده‌اند از تخفیف ورود به طرح برخوردار می‌شوند. گذشته از این مورد داشتن برگه معاینه‌ فنی برای ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

چند ماهی‌ست که داشتن معاینه‌ فنی شرط ورود به محدوده طرح شده و کسانی‌که معاینه‌ فنی برتر دریافت کرده‌اند از تخفیف ورود به طرح برخوردار می‌شوند. گذشته از این مورد داشتن برگه معاینه‌ فنی برای تمامی خودروهایی که سن بیشتر از 4 سال دارند اجباری است.

به همین دلیل شهروندان هنگام مراجعه به مراکز معاینه‌فنی در اغلب اوقات با صف‌های طولانی روبرو هستند؛ موضوعی که موجب نارضایتی آنها می‌شود. در همین رابطه ستاد معاینه‌ فنی تهران سامانه نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی را برای مراجعان راه اندازی کرده تا زمان معطلی شهروندان در صف مراکز به حداقل برسد.

اگر شما قصد دارید به صورت آنلاین از مراکز معاینه‌ فنی نوبت بگیرید در ابتدا باید وارد سایت ستاد معاینه فنی شوید. در پایین صفحه چند گزینه وجود دارد که یکی از آنها «نوبت دهی اینترنتی» است و باید از همان مسیر وارد شوید.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی

در صفحه بعدی باید مشخصات خودرو و شماره تلفن همراه خود را به عنوان صاحب خودرو وارد کنید تا کد فعال سازی برای شما ارسال شود

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنیپس از چند ثانیه کد فعال سازی یا کلمه عبور به شما می‌رسد.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی

پس از آنکه کد به شماره موبایل شما ارسال شد، صفحه تغییر شکل می‌دهد تا شما آن را در کادر آخر وارد کنید. پس از وارد کردن کد، گزینه ثبت نام و ورود را انتخاب کنید.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی

در صفحه بعدی محل مراکز معاینه فنی روی نقشه مشخص شده است و در زیر آن ساعات خالی مراکز معاینه فنی درج شده است و شما می‌توانید هرکدام از آنها را انتخاب کنید.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی

پس از انتخاب مرکز معاینه‌فنی و ساعت مراجعه وارد صفحه دیگری خواهید شد که در آن مشخصات خودرو و محل انتخاب شده را نمایش می‌دهد همچنین مبلغ تست معاینه فنی که در اینجا 22 هزار تومان است مشخص شده است، درصورتیکه از نوبت گیری خود اطمینان دارید گزینه «درگاه شهرداری» که برای ورود به صفحه پرداخت است را انتخاب کنید.

همانطور که در صفحه می‌بینید توضیحاتی در مورد پرداخت مبلغ درج شده است که از امکان استرداد وجه پرداختی و همچنین تغییر زمان نوبت تا 24 ساعت قبل از مراجعه خبر می‌دهد.

پس از آن شما وارد صفحه پرداخت الکترونیک خواهید شد تا مبلغ معاینه‌فنی را پرداخت کرده و در نهایت نوبت گیری شما ثبت شود.

نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی

هر ساله تعداد خودروهایی که سن‌شان از 4 سال می‌گذرد بیشتر  می‌شود و طبق قانونی که مجلس سال گذشته آن را تصویب کرد، سن معافیت معاینه فنی خودروهای صفر کیلومتر، از 5 سال به 4 سال کاهش یافت و در نتیجه دریافت معاینه فنی برای خودروهای 4 ساله اجباری شد. در نتیجه با افزایش سالانه تعداد خودروهای نوشماره، طبیعی‌ست که صف مراکز معاینه‌فنی طولانی‌تر از قبل شود.

استفاده از مسیرهای تکنولوژیک یکی از بهترین راه‌هایی‌ست که می‌تواند از اتلاف زمان جلوگیری کند. سامانه نوبت دهی اینترنتی معاینه فنی یکی از همین راه‌هاست که امکان نوبت گیری ساده را برای شهروندان فراهم کرده و البته استفاده از آن دشوار نیست، ضمن اینکه ممکن است از پرداخت هزیه‌های اضافه جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • OLD
    OLD | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    بقیه شهرها بجز پایتخت هم که طبق معمول آدم نیستن

  • Constantine
    Constantine | ۱۴ تیر ۱۳۹۷

    اول که میگن ماشین گازسوز باید ببری تست کپسول، یه 105هزارتومن اونجا باید بدی. جالب اینه گازسوز کارخونه تست لازمه ولی گازسوز دستی رو میگن تست نمیخواد!!
    دوروز باید صبر کنی تا کپسول رو ببرن آزمایش کنن بیاد دوباره سوار ماشینش کنن
    بعد میری یه 22 تومن ازت میگیره واسه تایید معاینه فنی سیستم CNG، بعد دوباره یه 22 تومن باز ازت میگیرن واسه معاینه فنی اصلی

    قشنگ دوسه روزت خرابه، حالا شما بیا هی سعی کن اون یکی دوساعت رو با دولت الکترونیک کاهش بده!

مطالب پیشنهادی