ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کارمانیا صاحب پیست اختصاصی شد؛ اولین تجربه رانندگی با BYD S7

چهارشنبه هفته گذشته، شرکت کارمانیا –نماینده رسمی برند BYD در ایران شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند S7 محصول جدید خود را به که به زودی وارد خیابان های کشور می شود، موردآزمايش قرار ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

چهارشنبه هفته گذشته، شرکت کارمانیا –نماینده رسمی برند BYD در ایران شرایطی را فراهم کرد تا خبرنگاران بتوانند S7 محصول جدید خود را به که به زودی وارد خیابان های کشور می شود، موردآزمایش قرار دهند. اما افتتاح پیست تنها مورد مهم در مراسم کارمانیا نبود، چرا که این شرکت برای نخستین بار امکان بررسی BYD S7 را نیز برای خبرنگاران به وجود آورده بود.

در ابتدای این مراسم، پیست اختصاصی تست خودروهای بی وای دی توسط شرکت کارمانیا در محل کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج با حضور پویا سالاری، مدیرعامل شرکت و همچنین اعضای هیات مدیره افتتاح و بعد از آن خبرنگاران با موقعیت و مسیر پیست آشنا شدند. همواره برندهای معتبر در صنعت خودرو از پیست های اختصاصی برای تست و آزمایش محصولات خود استفاده می کنند.به طور مثال فولکس واگن که یکی از بزرگ ترین گروه های خودروسازی در جهان است و برنده های معتبری مثل لامبورگینی و آئودی را در اختیار دارد، دارای چند پیست اختصاصی در سراسر جهان است و حتی بعضی از آنها مورد استفاده دیگر خودروسازان جهان نیز قرار می گیرد. BYD S7البته بعضی این پیست ها در یک لوپ بسته و مسیری کوتاه طراحی شده اند تا مشتریان خودروها بتوانند با آزمایشی کوتاه حس و حال محصولات را در زمان حرکت لمس کنند. این دست از پیست ها برخلاف پیست های حرفه ای و مسابقه ای نه برای تجربه سرعت و هیجان، بلکه برای محک زدن ویژگی های مختلف خودرو طراحی می شوند و معمولا شامل بخش هایی برای تست سیستم فنربندی، ترمزها، تجربه میزان شتاب خودرو و امثال این موارد می شوند.در همین راستا شرکت کارمانیا در اقدامی حرفه ای در محل این شرکت در جاده مخصوص تهران-کرج، اقدام به افتتاح پیست یا مسیر تست خودروهای بی وای دی کرده است. این مسیر در محل تعمیرگاه مرکزی این شرکت قرار دارد و به شکلی طراحی شده که امکان انجام مانورهای مختلفی برای خودرو ایجاد شود. این مسیر شامل پیچ های 90 و 180 درجه چپ گرد و راست گرد نیز می شود. ضمن این که در بخشی از ان به منظور تست دینامیک خودرو در تغییر مسیرها از موانعی جهت طراحی مسیر اسلالوم استفاده شده است.همان طور که اشاره شد افتتاح مسیر تست یا پیست اختصاصی کارمانیا همراه با تست خودروی S7 نیز بود. این خودرو که از نظر طراحی نیز مدرن به نظر می رسد، با استفاده از موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر می تواند 203 اسب بخار نیرو تولید کند. این در حالی است که برای به حرکت درآوردن این خودرو 320 نیوتن متر گشتاور نیز در اختیار راننده قرار دارد.

مدل فعلی BYD S6 در کنار مدل جدیدتر BYD S7 که به پیشرانه قدرتمند تر توربو مجهز است و از تجهیزات بیشتری بهره می برد.

BYD برای این خودرو از گیرباس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT استفاده کرده است که تعویض دنده های سریعتری را برای این کراس اوور تک دیفرانسیل به ارمغان می آورد. در فرصت کوتاهی که برای تست این خودرو وجود داشت، نکته ای که نظر حاضرین را به خود جلب کرد سیستم تعلیق خوب این خودرو در جذب حرکات عرضی اتاق به طرفین بود. در واقع ساختار نرم سیستم فنربندی هماهنگی مناسبی با شرایط نامناسب جاده های ایران دارد و این نکته که در خصوص مدل S6 هم صدق می کند تاکنون رضایت مشتریان را جلب کرده است.جنس چرم صندلی ‏ها و کیفیت ادوات داشبورد حس خوبی را به سرنشینان القاء می‏ کند. ردیف دوم صندلی ‏ها فضای پای مناسبی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است. همچنین BYD S7 با سه ردیف صندلی هفت نفره به حساب می آید.وظیفه برقراری آرامش تنها بر دوش صندلی‌ های این خودرو نیست. بلکه سیستم تعلیق مک فرسون سه مفصلی S7 نیز مکمل این آسایش است.در حاشیه مراسم افتتاح پیست اختصاصی کارمانیا یکی از مالکین مدل S6 بود. حضور این مشری در این برنامه یک دلیل ویژه داشت. او اولین کسی بود که با خودروی S6 توانسته بود از مرز 100 هزار کیلومتر پیمایش عبور کند و ظرف تنها چند ماه چنین کارکرد بالایی را با محصولی از کارمانیا تجربه کرده بود.وی که از کیفیت و خدمات خودروی خود بسیار راضی بود به خبرنگاران گفت: من به دلیل نوع فعالیتی که دارم، تجربیات مختلفی با خودروهای مثل تویوتا، کیا و هیوندایی داشته ام. در واقع اگر نخواهم اغراق کنم می گویم بی وای دی اگر بر تر از این خودروها نباشد، چیزی هم کم ندارد. زیرا به طور متوسط من ماهانه 10 هزار کیلومتر رانندگی را با این خودروها تجربه کرده ام و از عملکرد S6 واقعا راضی هستم.در نهایت خودروی این مشتری نیز در پیست توسط خبرنگاران تست شد تا بعد از 100 هزار کیلومتر کارکرد در شرایط مختلف از نظر وجود اشکال، نقص و صدا در بدنه و یا … مورد بررسی قرار گیرد و با این وجود مشکل خاصی در خودرو مذکور دیده نشد.شرایط تست محصولات بی وای دی در پیست اختصاصی کارمانیا متعاقبا از سوی مسئولان شرکت اعلام خواهد شد.
همچنین امروز شرایط فروش خودروی BYD S7 با شرایط مشارکت در فروش و پیش پرداخت 70 میلیون تومان و موعد تحویل دیماه اعلام شد.
شرایط فروش BYD S6 با پیش پرداخت 60 میلیون تومان در زمان ثبت نام با سود مشارکت 20% و یا 30 میلیون تومان زمان ثبت نام و 30 میلیون تومان در 1 آبان 97 و سود مشارکت 18% و انصراف 12% با موعد تحویل اردیبهشت 98، آغاز شد.
بدیهی است در صورت تکمیل ظرفیت، طرح بدون اطلاع قبلی بسته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    مسخره بودن کارمانیا اینه که توی نمایشگاه ها و تست های خبرنگاران، خودروی وارداتی میده و بعد دست مشتری خودروی مونتاژی با کیفیت پایین! همین خودرو که رنگ قهوه ای داره و نسبتا جذاب هست، توسط کارمانیا صرفا سفید و سیاه با کیفیت پایین تولید خواهد شد (مشابه دو خودروی دیگه این شرکت)

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    از اونجایی که من خودم محتوا تولید میکنم و خودم رو در این لحظه به عنوان سردبیر میبینم به خودم میگم اگه بعد از 100 هزار تا از این ماشین صدای خاصی نمیاد باید به ماشین ها با رنج قیمتی بالاتر و لوکستر در همین سگمنت چی بگم... یه جور بنویسید بگیم یه مقدارم طرف مشترین ما که میفهمیم کارمانیا با شما دوسته حلا یه بارم دعوتتون کرده خارج کشور دلیل نمیشه

    • سپهر زنگنه
      سپهر زنگنه | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

      سلام، نقد شما وارد هست ولی توجه کنید که رسانه ها معمولا دو وجه دارن، یک بخش نقد و بررسی و وجه دیگه انتقال اخبار، ما توی نقد و بررسی خودمون اعمال نظر می کنیم طبیعتا و سعی می کنیم واقع گرایا و مستقل عمل کنیم، اما در بخش اطلاع رسانی، دخل و تصرف چندانی نمی تونیم داشته باشیم. این ماشین وجود داره، مالک راضی هست و 100 هزارتا توی 10 ماه کارکرد بالایی محسوب میشه، ما اجازه نداریم این واقعیت رو به سمت مثبت یا منفی تغییر بدیم و صرفا اطلاع رسانی کردیم.

    • 7.62mm
      7.62mm | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

      دوست هزیز، به جز دیجیاتو سایتهای دیگه ای هم بودن تو ایونت برین گزارش هاشون رو ببینید، نکنه همه شون با کارمانیا دوست هستن.. من خودم بی‌وای‌دی دارم و به عنوان مصرف کننده اطمینان میدم کیفیتش واقعا خوبه.

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    من به نوشته امشب 0.0005 میدم. خدایی خیلی خوب بود یه دو دست معکوس کشید مغزم تا فهمیدم چی به چیه

  • arsnavenger
    arsnavenger | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    در حاشیه مراسم افتتاح پیست اختصاصی کارمانیا یکی از مالکین مدل S6 بود. حضور این مشری در این برنامه یک دلیل ویژه داشت. او اولین کسی بود که با خودروی S6 توانسته بود از مرز 100 هزار کیلومتر پیمایش عبور کند و ظرف تنها دست ماه چنین کارکرد بالایی را با محصولی از کارمانیا تجربه کرده بود.

مطالب پیشنهادی