ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نیمی از والدین به رده بندی سنی بازی ها اهمیت نمی دهند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از والدین به کودکان خود اجازه می دهند تا بازی های رده سنی بزرگسال را تجربه کنند و به رده بندی سنی بازی ها اهمیتی نمی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، بیش از نیمی از والدین به کودکان خود اجازه می دهند تا بازی های رده سنی بزرگسال را تجربه کنند و به رده بندی سنی بازی ها اهمیتی نمی دهند.

سایت Childcare با بررسی بیش از 2000 خانواده بریتانیایی به این نتیجه دست پیدا کرده که بیشتر از نیمی از این خانواده ها، بدون بررسی محتوای بازی هایی که رده سنی آن ها مربوط به افراد بالای 18 سال است، به کودکانشان اجازه تجربه آن ها را می دهند.

این داده ها برای کسانی که با صنعت بازی های ویدیویی آشنا هستند چندان عجیب نیست. در حالی که تمام بازی ها رده بندی سنی مشخصی دارند، اغلب والدین به هنگام خرید بازی برای فرزندان، آن ها را نادیده می گیرند.

نویسنده این خبر در سایت یوروگیمر در مورد این موضوع می گوید: «هنگامی که در اوایل دهه پیش در یک خرده فروشی بازی های ویدیویی کار می کردم، بعد از آن که از فروش GTA به پسری 10 ساله خودداری کردم، پدر آن پسر مرا سرزنش کرد.»

او ادامه می دهد: «بعد از آن که برای پدر کودک توضیح دادم که ممکن است برای فروش این بازی به او دچار دردسر شوم، او مرا متهم کرد که در حال آموزش ترتبیت فرزند به او هستم.»

رده بندی سنی بازی ها

جالب است بدانید که چنین نادیده گرفتنی در مورد فیلم ها وجود ندارد و تنها 18 درصد پاسخ دهندگان اعلام کرده اند که به کودکان 10 الی 14 ساله خود اجازه تماشای فیلم های رده سنی بزرگسال را می دهند.

86 درصد از این جامعه آماری اعتراف کرده اند که به محدودیت های سنی بازی های ویدیویی اهمیتی نمی دهند و این رقم برای فیلم های سینمایی چیزی نزدیک به 23 درصد است. در بررسی های Childcare آمده است که 43 درصد والدین بعد از آن که اجازه تجربه بازی های بزرگسال را به کودکانشان داده اند، تغییرات رفتاری منفی را در آن ها مشاهده کرده اند.

در این گزارش آمده که 34 درصد این کودکان روزانه 4 ساعت یا حتی بیشتر مشغول بازی های ویدیویی هستند که این میزان بدون در نظر گرفتن رده بندی سنی بازی ها هم آمار نگران کننده ای محسوب می شود. چندی پیش سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به بازی های ویدیویی را به عنوان یک اختلال روانی دسته بندی کرد.

نظر شما چیست؟ آیا به رده بندی سنی بازی ها توجه می کنید؟ تا چه میزان چنین قانونی در ایران رعایت می شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی