ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آی کلاود در چین
تکنولوژی

شرکت دولتی چینی کنترل داده های آی کلاود اپل را به دست گرفت

بیش از 130 میلیون آیفون در چین وجود دارد که از این پس قرار است داده های آنها در کمپانی دولتی چین ذخیره شود. بخشی از چاینا تلکام، اپراتور مخابراتی که شرکتی دولتی به حساب ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

بیش از 130 میلیون آیفون در چین وجود دارد که از این پس قرار است داده های آنها در کمپانی دولتی چین ذخیره شود.

بخشی از چاینا تلکام، اپراتور مخابراتی که شرکتی دولتی به حساب می آید، از روز گذشته کنترل نگهداری داده های کاربران iCloud را بر عهده دارد و در واقع این وظیفه را از شرکت Guizhou-Cloud Big Data دریافت کرده؛ شرکتی که در ماه فوریه عملیات کنترل روی کسب و کار iCloud اپل در چین را به دست گرفته بود.

به گزارش وبسایت سی نِت در تماسی که با اپل برقرار شده، کمپانی ساکن کوپرتینو این تغییر را تأیید کرده است. این داده ها شامل تصاویر، متون، یادداشت ها و اطلاعات مرتبط با تقویم ها می شوند. با این حال «ژیانگ لیگانگ» از متخصصان حوزه صنعت ادعا کرده: «هیچ اپراتور مخابراتی نمی تواند بر داده های کاربران نظارت و آنها را مدیریت کند و اپل برای فراهم کردن خدمات شبکه نیاز به اپراتورهای محلی چینی دارد».

آی کلاود در چین

برخی از کاربران چینی ناراضی در شبکه اجتماعی ویبو که معادل چینی توییتر به حساب می آید، اظهار نظر کرده اند: «آنها می خواند حریم خصوصی من را سرقت کنند». کاربر دیگری گفته: «برادر بزرگ گفت: حریم خصوصی در برابر کارایی و امنیت».

پیش از این مدافعان حقوق بشر از اقدام ماه فوریه اپل (واگذاری قدرت عملیاتی به شرکت Guizhou-Cloud Big Data) شدیداً انتقاد کرده بودند. در آن زمان به دلیل الزامات قانونی اپل در چین، شروع به نگهداری کلیدهای رمزنگاری برای داده های iCloud به واسطه کمپانی یاد شده کرده بود. با این حال اکنون کنترل به اپراتور متعلق به دولت واگذار شده است.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که با این اقدام و بدون محافظت های امنیتی کافی مقامات چینی به طور بالقوه می توانند دسترسی نامحدودی به تمامی [داده های] کاربران چینی اپل داشته باشند.

آی کلاود در چین

به گزارش وبسایت تک کرانچ تا قبل از اوایل سال جاری میلادی تمامی کلیدهای رمزنگاری مرتبط با کاربران چینی در ایالات متحده نگهداری می شد. به این ترتیب مقامات محلی برای درخواست دسترسی به اطلاعات باید از سد سیستم قضایی ایالات متحده گذر می کردند، در حالی که اکنون به این منظور به دادگاه های چین متکی هستند.

البته در این بین هنوز کور سوی امیدی برای کاربران چینی اپل وجود دارد. آنها می توانند با انتخاب کشور دیگری به غیر از چین در حساب کاربری iCloud خود، ذخیره سازی اطلاعات در سرورهای محلی این کشور را نپذیرند. البته مشخص نیست که در این صورت اطلاعاتشان از سرورهای چین منتقل (یا حذف) می شود یا خیر. شاید هم بهترین گزینه پیش روی کاربران، ساخت حساب کاربری جدید با انتخاب کشوری دیگر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    ترامپ باید اپل رو به خاطر این کارش جریمه سنگین کنه? ? ?

  • six path
    six path | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    اونوقت اپل به فیسبوک بابت حریم خصوصی کاربرا متلک مینداخت

مطالب پیشنهادی