ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مصرف شکر سالمندان
علمی

مصرف مقدار کمی شکر حافظه و تمرکز سالمندان را افزایش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف مقدار کمی شکر حافظه افراد سالمند را افزایش داده و عملکرد آنها را در زمان انجام مسئولیت های دشوار ارتقا می دهد. یافته های محققین دانشگاه Warwick باورهای پیشین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۵

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف مقدار کمی شکر حافظه افراد سالمند را افزایش داده و عملکرد آنها را در زمان انجام مسئولیت های دشوار ارتقا می دهد.

یافته های محققین دانشگاه Warwick باورهای پیشین دانشمندان در خصوص اثر مثبت گلوکز در عملکرد سیستم عصبی انسان را به اثبات می رساند. تا امروز تحقیقات زیادی برای کشف این ساز و کار به انجام رسیده و چنین نتیجه گرفته شده است که ماده قندی مورد اشاره می تواند روی فرایندهای عصبی قسمت «هیپوکامپ» مغز اثر گذاشته و آنها را تقویت کند. این بخش از مغز است که توانایی های ادراکی ما را کنترل می کند.

البته گروه تحقیقاتی دانشگاه Warwick تمرکز اصلی پروژه خود را به جای بررسی های فیزیولوژیک، روی تاثیرات رفتاری فرایند مورد بحث قرار داده اند. در همین راستا و طی یک بازه زمانی بلند مدت، آنها تلاش کردند تا اثرات مختلف مصرف قند گلوکز در حالات خلقی و عملکرد ذهنی افراد را در سنین جوانی و کهنسالی بررسی نمایند. در این تحقیق ۵۰ نفر زن و مرد ۱۸ تا ۲۷ ساله و ۵۸ نفر افراد ۶۵ تا ۸۲ ساله مشارکت داشته اند.

مصرف شکر سالمندان

در طی آزمایشات به هر فرد یک بار قند گلوکز و یک بار شیرین کننده های مصنوعی داده شد و سپس بازده آنها در طی انجام تست های ذهنی و عملی مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه همه این بررسی ها آن شد که تنها افراد پیر هستند که با دریافت مقدار کمی گلوکز می توانند عملکرد بهتری را نسبت به قبل از خود نشان دهند. به عبارت دیگر، این ماده کمک زیادی به توان ذهنی و یا بدنی جوانان نمی کند، گرچه شاید تا حدودی شادابی آنها را افزایش دهد.

نتایج کامل تحقیق فوق در نشریه «Psychology and Aging» به چاپ رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    به درک که بهترین نظراتم حمایت نمیشه من نظراتمو واسه ی خودم مینویسم که صفا کنم من از من میترسم دنبال بهونه واسه ی بخشش میگردم

  • rad
    rad | ۲۸ تیر ۱۳۹۷

    محمد هیچ انسانی آلزایمر نمی گیره اگر گیاهخوار مطلق باشه و هیچ روغنی هم استفاده نکنه ( زیتون ، کنجد و .... )

مطالب پیشنهادی