ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نیل آرمسترانگ
علمی

مزایده یادگاری های نیل آرمسترانگ از سفر به ماه

نیل آرمسترانگ، اولین انسانی که گفته می شود قدم روی ماه گذاشت، چند سوغاتی را در سفر تاریخی اش از زمین به ماه برد که از آن جمله میتوان به پرچم آمریکا، پرچم اتحادیه اروپا، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

نیل آرمسترانگ، اولین انسانی که گفته می شود قدم روی ماه گذاشت، چند سوغاتی را در سفر تاریخی اش از زمین به ماه برد که از آن جمله میتوان به پرچم آمریکا، پرچم اتحادیه اروپا، پرچم ایالت های مختلف آمریکا و چندین مدال اشاره کرد که صرفا در اختیار فضانوردان ناسا قرار داشتند.

وی همچنین دوربینی که لحظه قدم گذاشتنش روی ماه را ثبت کرده بود را هم برای خود نگه داشت. حالا قرار است در چند مزایده ای که در تاریخ های ۱۰ام و یازدهم آبان ماه در اوهایو برگزار می شوند، کلکسیون شخصی آرمسترانگ از سفر به ماه به فروش گذاشته شوند. پیشنهادهای قیمتی برای خرید این آیتم ها هم به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری قابل ارائه خواهند بود.

گفتنی است برخی آیتم های دیگر نیز در مجموعه شخصی آرمسترانگ قرار دارند که از آن جمله می توان به پرچم صدسالگی دانشگاه Purdue (محل تحصیل او) اشاره نمود که در جریان سفرش به ماه با خود به همراه برده بود و کلاه لبه دار او هم از دیگر آیتم های به مزایده گذاشته شده است.

طبق گزارشی که اسوشیتد پرس در این باره منشتر کرده آرمسترانگ هیچگاه به فرزندش مارک نگفته که قصد دارد با اقلامی که از سفرش به ماه نگه داشته چه کند. او در این باره گفته:

فکر کنم [پدرم] زیاد در این باره فکر نکرده. او همه این اقلام را نگه داشته و قطعا تصورش این بوده که همه آنها ارزشمند هستند.

گفتنی است این فضانورد شهیر در سال ۲۰۱۲ دیده از جهان فروبست و حالا ظاهرا فرزندانش به این نتیجه رسیده اند که با دست سازه هایش کاری بکنند.

مارک آرمسترانگ در ادامه صحبت هایش گفته:

ما تصور می کردیم تعداد افرادی که می توانند در شناسایی این اقلام و ارائه اطلاعات در رابطه با آن سفر کمکمان کنند رو به کاهش است و در نتیجه درک آن اتفاق به مرور زمان برایمان دشوارتر می شد.

البته هنوز شواهد و مدارک روشنی دال بر قدم گذاشتن فضانوردان آمریکایی روی ماه وجود ندارد و برخی حتی این ادعا را دروغ میدانند. از طرفی همانطور که پیشتر در خبرها خواندید همه افرادی که در این سفر حضور داشته اند دیده از جهان فرو بسته اند و امکان انجام بررسی های دقیق تر در این باره وجود ندارد.

در حالی که واقعیت داشتن یا نداشتن این سفر در هاله ای از ابهام قرار دارد اقلام و آیتم هایی که گفته میشود فضانوردان همراه با خود به ماه برده اند مرتبا در مزایده های مختلف به فروش گذاشته می شوند و به محلی برای درآمدزایی وارثان آنها بدل گشته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی