ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی شیائومی Mi 6X
نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو؛ گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی یکی از محبوب ترین شرکت های سازنده موبایل چینی در سطح جهان به شمار می رود که با محصولات متنوع، با کیفیت و ارزان قیمت، طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کرده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

شیائومی یکی از محبوب ترین شرکت های سازنده موبایل چینی در سطح جهان به شمار می رود که با محصولات متنوع، با کیفیت و ارزان قیمت، طرفداران زیادی را برای خودش دست و پا کرده است. این شرکت حدود سه ماه قبل موبایل میان رده جدیدش یعنی شیائومی Mi 6X را به شکل رسمی معرفی کرد، محصولی که در دیگر نقاط جهان به نام Mi A2 و بر پایه اندروید وان عرضه خواهد شد.

از ویژگی های مهم این گوشی می توان به طراحی جدید با نمایشگر کشیده 6 اینچی، دوربین دوگانه و سخت افزار قدرتمند اشاره کرد. داخل جعبه شاهد خود گوشی، محافظ سیلیکونی، شارژر 10 واتی، کابل شارژ USB-C و مبدل USB-C به جک هدفون هستیم، و خبری از هدفون نیست.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi A1 یکی از پر فروش ترین محصولات این شرکت در بازار کشورمان به شمار می رفت و تا قبل از به هم ریختن بازار، ارزش خرید بسیار بالایی داشت. حالا می خواهیم ببینیم آیا شیائومی Mi 6X جایگزین شایسته ای برای Mi A1 محسوب می شود یا خیر. این گوشی توسط فروشگاه موبوتل، وارد کننده رسمی گوشی های اپل و شیائومی در اختیار ما قرار گرفته و از این لینک قابل خریداری است.

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

برخلاف روند کنونی دنیای موبایل که گرایش عجیبی به سمت شیشه پیدا کرده، شیائومی Mi 6X بدنه تمام فلزی دارد. حداقل برتری فلز نسبت به شیشه این است که مقاومت بیشتری در برابر ضربه و خش دارد و به راحتی کثیف نمی شود. روی گوشی را شیشه محافظ ضد خش (احتمالاً با روکش گوریلا گلس 3) با لبه های خمیده 2.5D پوشانده تا سوایپ کردن از لبه ها به ساده ترین شکل ممکن انجام شود.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

حاشیه اطراف نمایشگر هم نسبت به نسل قبل یعنی شیائومی Mi 5X تا حد زیادی کاهش یافته و جلوه بهتر و مدرن تری به گوشی بخشیده. نسبت نمایشگر به بدنه در شیائومی Mi 6X به 77.4 درصد می رسد که به مراتب بهتر از نسل قبل (70.1 درصد) و اندکی بهتر از سامسونگ گلکسی A8 پلاس (75.5 درصد) است، اما هنوز هم با پرچمداران بازار اختلاف دارد.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

در دست گرفتن شیائومی Mi 6X لذت بخش است و کیفیت و استحکام بدنه آلومینیومی آن حتی سختگیر ترین کاربران را هم راضی می کند. با این حال نمی توان از چند مسئله به راحتی گذشت. اول اینکه پنل سفید اطراف نمایشگر همیشه توی ذوق می زند و روزنه های مربوط به اسپیکر، دوربین، فلاش سلفی یا مابقی سنسورها ظاهر زشتی را به گوشی می دهند، حالا می خواهد آیفون 8 باشد یا شیائومی Mi 6X. اگر شرکت های سازنده از پنل مشکی در اطراف نمایشگر استفاده کنند به راحتی این مشکل حل می شود.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

دومین معضل که به شکل عجیبی گریبان همه شرکت ها را گرفته و شیائومی هم در تمامی موبایل های جدیدش از آن پیروی می کند، بیرون زدگی ماژول دوربین دوگانه به سبک آیفون X است. این برآمدگی به حدیست که شیائومی Mi 6X روی سطح صاف شکل مضحکی به خود می گیرد و حتی قاب محافظ سیلیکونی همراه گوشی هم نمی تواند این مشکل را برطرف کند.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

نهایتاً باید به فقدان جک 3.5 میلیمتری هدفون اشاره کرد که هنوز برای یک میان رده قابل توجیه نیست، ضمن اینکه اکثر رقبای اصلی این گوشی در بازار به این درگاه کاربردی مجهز هستند. خوشبختانه شیائومی تبدیل USB-C به جک هدفون را درون جعبه دستگاه قرار داده است. شیائومی Mi 6X تنوع رنگ خوبی هم دارد و می توانید یکی از رنگ های صورتی، قرمز، طلایی، آبی و مشکی را انتخاب کنید.

نمایشگر

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi 6X همانند نسل قبل از پنل LTPS IPS LCD استفاده می کند که این بار 0.5 اینچ بزرگ تر و کمی کشیده تر شده. این پنل 6 اینچی می تواند تصاویر را با رزولوشن فول اچ دی پلاس (2160×1080 پیکسل) و تراکم 403 پیکسل بر هر اینچ به نمایش درآورد، که رقم بسیار خوبی برای استفاده معمول و روزمره به شمار می رود.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

حداکثر روشنایی صفحه شیائومی Mi 6X به حدود 460 نیت می رسد که برای صفحات IPS رقم خوبی نیست و در محیط های بسیار پر نور، شما را با مشکل مواجه می کند. نسبت کنتراست صفحه همه به اندازه ای که انتظار داریم بالا نیست، ولی زاویه دید و دقت رنگ بسیار خوبی دارد. اشباع رنگ ها هم کاملاً راضی کننده است، اگرچه به صفحات امولد نمی رسد. شیائومی قابلیت تنظیم دمای رنگ را در سه حالت استاندارد، گرم و سرد در اختیار شما قرار می دهد. همچنین حالتی برای افزایش کنتراست وجود دارد که ما متوجه نحوه عملکرد و تفاوت آن نشدیم.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

در مجموع نمایشگر شیائومی Mi 6X نسبت به نسل قبل کمی بزرگ تر شده، تراکم پیکسلی مطلوب خود را حفظ کرده، اما از نظر ویژگی های فنی اندکی ضعیف تر شده. با این حال همین که در این گوشی شاهد بریدگی بالای صفحه (ناچ) نیستیم جای خوشحالی دارد و عملکرد عمومی نمایشگر هم در استفاده معمول و روزمره شما را راضی خواهد کرد.

نرم افزار و رابط کاربری

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی یکی از معدود شرکت هایی است که گوشی هایش را با جدید ترین نسخه سیستم عامل اندروید وارد بازار می کند. همان طور که سال گذشته شاهد عرضه Mi 5X با اندروید 7.1.2 بودیم، اکنون هم شیائومی Mi 6X با آخرین نسخه پایدار اندروید یعنی 8.1 به دست ما رسید، ولی نه آن چیزی که انتظارش را داشتیم.

از همان ابتدا که موبایل را روشن کردیم، با انبوهی از نوشته های چینی روبرو شدیم و فهمیدیم که نسخه چینی شیائومی Mi 6X را در اختیار داریم. ظاهراً وارد کننده تصمیم گرفته به جای نسخه گلوبال، نسخه چینی را وارد بازار کشور کند و دلیل این تصمیم را آمار خرابی بیش از اندازه نسخه های گلوبال اعلام کرده، ادعایی که کمی نامحتمل به نظر می رسد. به هر تقدیر پس از راه اندازی اولیه شیائومی Mi 6X با رام چینی، ده ها اپلیکیشن زائد را می بینید که چاره ای جز حذفشان ندارید، چون واقعاً چینی هستند و استفاده از آنها ناممکن است. مشکل بزرگ تر این است که خبری از گوگل نیست، یعنی نمی توانید اکانت گوگل را اضافه کرده و از سرویس های متنوع و کاربردی آن استفاده کنید.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

خوشبختانه اپلیکیشنی به نام Google Installer وجود دارد که با استفاده از آن می توانید سرویس های پایه گوگل و به خصوص پلی استور را به گوشی های چینی اضافه کنید. ما به کمک این برنامه توانستیم اکانت گوگل را به شیائومی Mi 6X اضافه کرده و اپلیکیشن های مورد نیازمان را روی آن نصب کنیم. اگر شما هم قصد خرید گوشی های چینی با رام بومی را دارید، بهتر است این اضافه کاری ها را مد نظر داشته باشید.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

پس از عادی شدن شرایط، شاهد عملکرد بسیار روان و کم نقص رابط کاربری شیائومی Mi 6X هستیم و به لطف سخت افزار قدرتمند و رابط کاربری بهینه، همه چیز سریع و دقیق انجام می شود. این گوشی با رام 9.5.11 و بسته امنیتی ماه مه 2018 به دست ما رسید و طی همین مدت کوتاه به نسخه 9.5.14 آپدیت شد. با این حال به زودی آپدیت MIUI 10 برای این گوشی هم عرضه می شود تا از قابلیت های متعدد آن بهره مند شوید.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

نسخه نهم رابط کاربری MIUI هیچ شباهتی به اندروید خالص ندارد، چون بسیار رنگارنگ است و قابلیت های شخصی سازی متعددی را در اختیارتان می گذارد. تِم ها و تصاویر پس زمینه مختلف از طریق فروشگاه تِم شیائومی قابل دسترس هستند. کشوی اپلیکیشن ها وجود ندارد و همه برنامه ها را باید خودتان در صفحات کناری مرتب کنید. در این نسخه از MIUI می توانید دکمه های ناوبری مجازی را حذف کرده و به جای آنها از ژست های حرکتی استفاده کنید. در این حالت با سوایپ سریع از لبه پایین به سمت بالا به صفحه هوم می روید. اجرای آهسته همین حرکت شما را به صفحه اپلیکیشن های باز می برد و برای بازگشت به عقب هم می توانید از لبه های راست یا چپ به سمت مرکز صفحه سوایپ کنید. این سبک جدید از ناوبری در محیط اندروید تا حدی لذت بخش است و پس از چند روز به راحتی به آن عادت خواهید کرد.

سخت افزار

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi 6X از ترکیب سخت افزاری قدرتمندی بهره می برد و به خوبی در مرز میان رده ها و پرچمداران قرار می گیرد. چیپست اسنپدراگون 660 با هشت هسته قدرتمند Kryo 260 و فرایند ساخت 14 نانومتری، هم از نظر توان پردازش و هم از نظر مصرف انرژی، به مراتب بهتر از نسل قبل یعنی Mi A1 است که به چیپست اسنپدراگون 625 مجهز شده بود. این گوشی را می توانید با 4 یا 6 گیگابایت رَم و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی بخرید که باز هم ارتقاء محسوسی نسبت به نسل قبل محسوب می شود.

برای ارزیابی توان سخت افزاری این گوشی ابتدا به سراغ اپلیکیشن های بنچمارک معتبر یعنی آنتوتو (نسخه 7)، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک می رویم. نتایج شیائومی Mi 6X (مدل 6 گیگابایت رَم و 128 گیگابایت حافظه داخلی ) در تست های فوق را در زیر می بینید:

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

امتیازات به دست آمده توسط شیائومی Mi 6X نشان می دهد که چیپست اسنپدراگون 660 کمی پایین تر از اسنپدراگون 821 قرار می گیرد و عملکرد بسیار بهتری نسبت به اسنپدراگون 625 دارد. به عنوان مثال Mi A1 در تست های آنتوتو و Sling Shot به ترتیب به امتیاز حدود 75000 و 845 می رسد. میان رده پریمیوم سامسونگ یعنی گلکسی A8 هم در تست های آنتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک به ترتیب به 115000، 4300، 5200 و 1000 امتیاز دست می یابد، که اختلاف فاحشی با میان رده جدید شیائومی دارد. بدین ترتیب شکی نیست که شیائومی Mi 6X در عمل تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد؛ از اجرای همزمان اپلیکیشن های سنگین گرفته تا بازی های سه بعدی و ویدیوهای 4K.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

همان طور که گفتیم مدل های مختلف شیائومی Mi 6X با سه ظرفیت 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه می شوند اما این افزایش حق انتخاب به قیمت حذف درگاه کارت حافظه microSD تمام شده. بنابراین باید از همان ابتدا فضای ذخیره سازی مورد نیاز خودتان را برآورد کرده و بر اساس آن یکی از مدل ها را خریداری کنید. از 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی (پس از حذف انبوه اپلیکیشن های چینی که اکثراً با Mi شروع می شوند یا کلاً اسم چینی دارند) حدود 115 گیگابایت در اختیار شما خواهد بود که برای اکثر کاربران کفایت می کند.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi 6X از بلندگوی مونوی لبه پایینی برای پخش صدا استفاده می کند که انصافاً بلندی و وضوح خوبی هم دارد. با این حال شرکت چینی می توانست اسپیکر مکالمه را هم برای تولید صدای استریو به کار بگیرد، اما ظاهراً تقلید فقط در حذف قابلیت های کاربردی از جمله جک هدفون، درگاه سیم کارت یا NFC تعریف شده. به هر حال اگر خواهان صدای با کیفیت هستید، باید از مبدل USB-C به جک 3.5 میلیمتری استفاده کنید. توجه داشته باشید که داخل جعبه این گوشی هدفون وجود ندارد، و قبل از خرید هدفون های USB-C هم حتماً آنها را تست کنید تا از سازگاری با درگاه USB-C این گوشی مطمئن شوید.

دوربین

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi 6X همانند نسل قبل از دوربین اصلی دوگانه بهره می برد، اما نحوه عملکرد آنها کمی متفاوت است. در این گوشی شاهد یک حسگر 12 مگاپیکسلی سونی IMX486 و یک حسگر 20 مگاپیکسلی سونی IMX376 هستیم که ضریب اف هردوی آنها 1.8 است، اما اولی پیکسل های بزرگتری دارد (1.25 در مقابل 1 میکرون) و به همین دلیل در نور کم بسیار بهتر عمل می کند. حضور دو دوربین در ایجاد عمق میدان مصنوعی و ثبت تصاویر پرتره هم کاربرد دارد.

رابط کاربری دوربین شیائومی تفاوتی با قبل نکرده و با سوایپ به چپ و راست به گزینه های مختلف مانند ویدیو، عکس، پرتره، پانوراما و البته تنظیمات دستی کامل دست پیدا می کنید. از بالای صفحه می توانید به گزینه های HDR، فلاش، افکت های تصویری و چند مورد دیگر برسید. اگر در صاف نگه داشتن دوربین و ترازبندی صحنه مشکل دارید، گزینه Straighten حتماً به دردتان می خورد.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

همان طور که از سنسورهای حرفه ای سونی و لنزهای سریع (ضریب اف 1.8) انتظار می رود، کیفیت عکس ها در نور روز فوق العاده است و اگر ایرادات جزئی در پردازش نرم افزاری را نادیده بگیریم، دوربین شیائومی Mi 6X در حد یک پرچمدار برایتان کار خواهد کرد. در ادامه چند عکس ثبت شده در نور کافی را می بینید که کاملاً پویا و زنده هستند. حالت خودکار HDR هم در صورت نیاز (عکس چهارم) جزئیات سایه ها را به خوبی حفظ می کند و توازن زیبایی را در عکس به وجود می آورد.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

در شب هم به لطف ضریب اف پایین، عکس های عاری از نویز و خوش آب و رنگی را شاهد هستیم، که البته به حد پرچمداران اخیر بازار نمی رسد، ولی در این رده قیمتی کاملاً راضی کننده است. در زیر چند نمونه عکس در محیط تاریک را از شیائومی Mi 6X می بینید:

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

دوربین سلفی شیائومی Mi 6X با حسگر 20 مگاپیکسلی هم کیفیت فوق العاده ای دارد و هم در نور کافی و هم در محیط تاریک، عکس های بسیار خوبی می گیرد. حتی در محیط بسیار کم نور می توانید از فلاش تعبیه شده در جلوی دستگاه استفاده کنید. حالت پرتره هم چه با دوربین اصلی و چه با دوربین سلفی، عملکرد خوبی دارد و به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می کند. در زیر چند نمونه عکس سلفی و پرتره را می بینید:

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

در مجموع کارآیی دوربین های اصلی و سلفی شیائومی Mi 6X کاملاً فراتر از انتظار است و این موضوع برای علاقه مندان به عکاسی خبر بسیار خوبی محسوب می شود. با این حال ما هرچقدر تلاش کردیم، کارآیی حسگر ثانویه پشت دستگاه را متوجه نشدیم. مقایسه عکس های مختلف در شرایط مشابه نشان داد دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی این گوشی در نور کافی به خاطر حسگر پیشرفته سونی و در نور کم هم به خاطر پیکسل های بزرگ تر، عکس های بهتری نسبت به حسگر ثانویه 20 مگاپیکسلی می گیرد. به خاطر لنزهای مشابه با فاصله کانونی یکسان، خبری از بزرگنمایی اپتیکال هم که نیست. تنها کاربردی که می توان برای آن متصور شد، ایجاد عمق میدان مصنوعی است ولی برای این کار نیازی به حسگر 20 مگاپیکسلی با ضریب اف 1.8 نیست و می شود مثل هواوی از یک حسگر ساده عمق سنج استفاده کرد.

باتری و شارژ

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi 6X با وجود سخت افزار قوی تر و نمایشگر بزرگ تر، همان باتری 3000 میلی آمپر ساعتی نسل قبل را دارد. با این حال بهینگی چیپست 14 نانومتری و مصرف پایین صفحات LTPS شارژدهی نسبتاً خوبی را به وجود آورده است. با استفاده معمول یعنی روشن بودن وای-فای و GPS و حدود 6 ساعت روشن بودن نمایشگر با روشنایی متوسط، می توانید یک روز کامل روی Mi 6X حساب کنید. طبیعتاً افزایش روشنایی صفحه و اجرای پردازش های سنگین مقدار شارژدهی را پایین می آورد.

ما چند بار تلاش کردیم تست باتری PCMark را روی شیائومی Mi 6X اجرا کنیم ولی هر بار، اپلیکیشن پس از پایان کار بدون اعلام نتیجه خارج می شد، بنابراین نمی توانیم نتیجه دقیق این تست را اعلام کنیم ولی با توجه به زمان شروع و پایان تست، می توانیم رقم 9 الی 10 ساعت را برای آن تخمین بزنیم، که رقم خوبی محسوب می شود.

شیائومی Mi 6X از فناوری شارژ سریع QC 3.0 کوالکام نیز پشتیبانی می کند ولی همراه با شارژر 10 واتی (5 ولت 2 آمپر) عرضه می شود. بنابراین اگر خواهان شارژ سریع تر هستید، می توانید از فست شارژرهای سازگار با فناوری QC 3.0 استفاده کنید. البته شارژر همراه دستگاه هم طی کمتر از 2 ساعت گوشی را به طور کامل پر می کند.

جمع بندی

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

شیائومی Mi 6X میان رده قدرتمندیست که قیمت بسیار مناسبی هم دارد. کیفیت ساخت عالی و طراحی مدرن با نمایشگر کشیده، سخت افزار قوی، دوربین های خوب و قابلیت های ارتباطی مناسب، همگی باعث می شوند تا این گوشی به عنوان یکی از گزینه های اصلی خرید در بازار مطرح باشد.

شیائومی Mi A1 پیش از جهش ناگهانی قیمت ها ارزش خرید بسیار بالایی داشت، اما حالا می توان شیائومی Mi 6X را جایگزین مناسبی برای آن دانست که در بازارهای جهانی قیمتی زیر 300 دلار دارد و در صورت تحقق وعده دولت برای تأمین ارز 4200 تومانی برای گوشی های ارزان قیمت (که آن هم به 4365 تومان رسیده)، با قیمت بسیار مطلوبی وارد بازار خواهد شد. البته بهتر است این گوشی را با رام گلوبال بخرید تا با مشکلات گوگل پلی و اپلیکیشن های مزاحم چینی روبرو نشوید، یا اگر به اندروید خام و آپدیت های سریع علاقه دارید، منتظر معرفی رسمی و ورود نسخه اندروید وان این گوشی یعنی Mi A2 باشید.

بررسی دیجیاتو گوشی میان رده شیائومی Mi 6X

برخی از تصمیمات شیائومی در فرایند طراحی و ساخت Mi 6X را نمی توان به راحتی پذیرفت. اول از همه باریک کردن بیش از حد بدنه و بیرون زدگی مضحک دوربین است که بلای جان اکثر سازنده ها شده، در حالی که با کمی افزایش ضخامت بدنه می توان برآمدگی دوربین را کاهش و باتری قدرتمند تری را درون گوشی جای داد. مسئله بعدی، حذف درگاه کارت حافظه و جک 3.5 میلیمتری هدفون است که هیچکدام را نمی توان برای میان رده ها توجیه کرد.

با این حال اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند با قیمت مناسب، طراحی مدرن و دوربین های بسیار با کیفیت هستید، می توانید روی شیائومی Mi 6X حساب کنید. همان طور که گفتیم این گوشی را می توانید از طریق فروشگاه موبوتل، وارد کننده رسمی گوشی های اپل و شیائومی بخرید. در ادامه نقاط قوت و ضعف این تلفن همراه را مرور می کنیم.

نقاط قوت شیائومی Mi 6X
  • طراحی مدرن با نمایشگر کشیده
  • کیفیت ساخت عالی
  • کیفیت خوب نمایشگر
  • سخت افزار قدرتمند
  • عملکرد بسیار خوب دوربین اصلی
  • دوربین سلفی با کیفیت همراه با فلاش
  • پشتیبانی از شارژ سریع
نقاط ضعف شیائومی Mi 6X
  • روشنایی متوسط نمایشگر
  • برآمدگی بیش از اندازه ماژول دوربین
  • رام چینی با برنامه های اضافه
  • فقدان درگاه کارت حافظه
  • فقدان جک هدفون
  • فقدان NFC
  • عملکرد نامشخص دوربین ثانویه
  • شارژدهی متوسط
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • saeedba
    saeedba | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    سلام
    اقای مقدسی اگه هنوز گوشی رو در اختیار دارید تست کنید ببینید از فورجی پلاس (در عمل ) پشتیبانی میکنه؟

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۷

      سلام دوست عزیز. نسخه های چینی گوشی های شیائومی تمام باندهای شبکه LTE ایران (باندهای 1، 3، 7، 8، 40) رو پوشش میدن. فقط باند 20 رو ندارن که اونم توی اروپا استفاده میشه. فروشنده هم این موضوع رو تأیید کرد.

      • saeedba
        saeedba | ۳ مرداد ۱۳۹۷

        بنده منظورم +4G یا LTE-A یا تجمیع دو کریر (2CA) بود که در ایران بصورت عملی تست بشه و نتیجه اش اعلام بشه.

  • Ali_micro_f
    Ali_micro_f | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    راست میگن رام چین این گوشی خوب آنتن نمیده و در ایران مشکل داره؟؟؟؟؟؟؟؟

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۷

      نه این موضوع حداقل برای گوشی های شیائومی صحت نداره.

  • oldboy
    oldboy | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    حذف کردن جک 3.5 هم کار بدی نیست یکی از خوبی هاش اینه که یکی از سوراخای گوشی کم میشه و بدنه گوشی یکپارچه تر وزیبا تر میشه و زد اب کردن گوشی هم راحت تر میشه و جا برای سخت افزار های دیگه باز تر میشه مثلا باتری بزرگ تر میتونن کار بزارن و شاید اندکی هم قیمت تمام شده گوشی کم تر بشه
    در صورتی که هنوز هم میشه به رابط یو اس بی هدفون وصل کرد
    و واقعا وقتی که میشه به رابط یو اس بی هدفون وصل کرد چرا باید یه سوراخ دیگه تو گوشی وجود داشته باشه به عنوان جک 3.5؟
    من خودم اون اولا که اپل حذف کرده بود مخالف بودم ولی وقتی بیشتر فکر کردم و مزایا و معایبشو بررسی کردم فهمیدم که کار خوبی کرده
    و با این که طرفدار اپل نیستم ولی خوب اون شرکت بزرگیه و همینجور الکی اینکارو نکرده و براش حتما کلی فکر کرده

    • oldboy
      oldboy | ۱ مرداد ۱۳۹۷

      اصلا هر کی مخالف حذف کردن جک 3.5 هست من میتونم باهاش مناظره کنم

  • oldboy
    oldboy | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    واقعا چرا شیا یه همچین گوشی خوبی رو با نازک کردنش گند زده بهش (دوربینش زیاد زده بیرون و باتریش هم نسبت به mi 5x که 4000 میلی امپر بود شده 3000 )
    مرسی اه

مطالب پیشنهادی