ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تحریم دارویی ایران
تکنولوژی

شرکت ال جی به جمع تحریم کننده های دارویی ایران پیوست

جنجال بر سر آشفتگی بازار دارو در اثر تحریم‌ها و کمبود نقدینگی شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده دارو همچنان ادامه دارد. دکتر «حسام‌الدین شریف نیا» عضو انجمن اقتصاد دارویی در گفتگوی خود با روزنامه ایران مشکل ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۰

جنجال بر سر آشفتگی بازار دارو در اثر تحریم‌ها و کمبود نقدینگی شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده دارو همچنان ادامه دارد. دکتر «حسام‌الدین شریف نیا» عضو انجمن اقتصاد دارویی در گفتگوی خود با روزنامه ایران مشکل عمده صنعت دارو را نبود نقدینگی در بازار آن دانسته و همچنین تاکید کرده که تحریم‌ها نیز از جمله موارد مشکل‌آفرین بازار دارو به شمار می‌رود. تحریم‌هایی که شرکت کره‌ای ال‌ جی نیز به تازگی به آن وارد شده دیگر اجازه واردات پلی اتیلن (ماده‌ای برای ساخت ظروف سرم) را به ایران نمی‌دهد.

این عضو انجمن داروسازان تهران درباره تعطیلی برخی خطوط دارو نیز می‌گوید: «مسئولان تشریف ببرند و صنعت دارو را از نزدیک ببینند، خطوط تولید داروهای آنتی وایرال (ضد ویروس)، سرم‌ها، خطوط داروهای تزریقی در کارخانجات دارو پخش دچار مشکل شده‌اند.»

تحریم دارویی ایران

«محمد نجفی عرب» رئیس هیأت‌مدیره سندیکاهای صنایع دارویی ایران نیز تاکید دارد که بازگشت تحریم‌های اقتصادی نیز به آشفتگی بازار دارو دامن زده است. او هم به تحریم‌های ال‌جی اشاره می‌کند.

«برخی کشورها به پیشواز تحریم‌ها رفتند بطور مثال ما پلی اتیلن سرم‌سازی را از شرکت ال جی کره جنوبی تهیه می‌کنیم، اما الان این شرکت به بهانه تحریم‌ها که از مردادماه تازه آغاز می‌شود از دادن جنس به ما خودداری می‌کند از سوی دیگر این کالا در داخل نیز تولید نمی‌شود و در صورت ادامه این روند ما در دو و سه ماه آینده دچار مشکل خواهیم شد.»

«ملیکا اسدزاده» پژوهشگر حوزه بهداشت تحریم‌های دارویی و لوازم پزشکی را از بدترین نوع تحریم‌ها معرفی می‌کند و باور دارد که در اصول جامعه بین الملل نیرو های امدادی می توانند حتی به نظامیان مجروح امداد رسانی نمایند و این قبیل تحریم‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد. او در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید:

«تحریم‌های الجی از سال 89 آغاز شد و با توافق برجام مدتی برداشته شد و حالا دوباره از سر گرفته شده و این شرکت با وجود اینکه تحریم‌ها از چند ماه بعد آغاز به کار می‌کند، به صورت پیشواز این امر را انجام داده و مشکلاتی را به وجود آورده است. ماده پلی اتیلن که برای ساخت ظروف سرم و مواد تزریقی بکار می‌رود به دلیل تحریم‌ها وارد نمی‌شود و همین امر نیز در تعطیلی خطوط سرم‌سازی و داروهای تزریقی بی‌تأثیر نبوده است.»

تحریم دارویی ایران

این پژوهشگر می‌گوید که بحران کمبود سرم از سال پیش در ایران آغاز شده و دلیل آن بسته شدن خطوط سرم سازی در ایران از جمله شرکت داروپخش است که یکی از دلایل آن احتمالا نداشتن مواد اولیه کافی است:

«بحران به حدی رسیده که دولت در سیاست‌های جدید خود سرم‌ها را به بیمارستان‌ها توزیع می‌کند و کمتر کالایی را به داروخانه‌ها می‌دهد. در کشور ۴ تولید‌کننده فرآورده‌های تزریقی حجیم به‌عنوان سرُم‌های شست‌وشو و تزریقی داریم که این تولیدکنندگان حدود ٣٠ نوع محصول سرُمی تولید می‌کنند که عمدتا بیمارستانی است. اما با وجود این تحریم‌ها احتمالا شاهد نزول تولیدات این کارخانه‌ها باشیم.»

به نظر می‌رسد جز بخش لوازم الکترونیکی و موبایل این مجموعه که با شعارهای مردمی در کشور آغاز به کار می‌کند و « مشتریان را نه تنها به عنوان مصرف کنندگان، بلکه به عنوان عضوی از خانواده بزرگ» می‌شناسد، دیگر بخش‌های این شرکت بین‌المللی چندان با مشتریان ایرانی خود سر سازگاری ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    مبارک مسئولینکو حالااااااا بزارین 2 ماه دیگه شرایط رو ببینین ادم ادم رو میخوره

  • OLD
    OLD | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    یه روز برسه نون شب نداشته باشیم بخوریم و نون و سنگ باید بخوریم نه لباسی برای پوشیدن نه غذایی برای خوردن اما همچنان بع بع کنان هر سال در یه روز مشخص میایم میگیم مرگ بر فلان مرگ بر بهمان
    ما ارمان های امام رو تحت هیچ شرایطی زیر پا نمیذااریم

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    مرگ بر کره جنوبی مرگ بر چوسان قدیم

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۱ مرداد ۱۳۹۷

    جونای این مملکت فلک زدرو بها بهشون نمیدن، کار افرینامونو با رانت و مافیا بازی کنار میزنن که گنده نشن همه چی دست خودشون باشه، با این اوضاع انتظاری بیش از این نباید داشت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی