ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تجربیات مالکان ام‌وی‌ام 315 نیو و اسپرت

ام‌وی‌ام 315 را بایستی در زمره شجاع‌ ترین چینی‌ های مقیم کشورمان به شمار بیاوریم! حتما از خودتان می‌ پرسید چرا باید مدال شجاعت را بر گردن این شخصیت چینی تبار بیاویزیم؟! دلیلش ساده است، ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

ام‌وی‌ام 315 را بایستی در زمره شجاع‌ ترین چینی‌ های مقیم کشورمان به شمار بیاوریم! حتما از خودتان می‌ پرسید چرا باید مدال شجاعت را بر گردن این شخصیت چینی تبار بیاویزیم؟!

دلیلش ساده است، این مدل خودرو زمانی که از سال 1391 توسط شرکت مدیران خودرو وارد بازار کشورمان شد، جفت پاهایش را در کفش موسپیدان بازار خودروی ایران، یعنی خودروهای قدیمی خودروسازان بزرگ داخلی کرد.

مدیران خودرو در ابتدا بهای زیر 40 میلیون تومان را برای این هاچ بک برگزید. همانطور که همه ما می‌دانیم، محدوده زیر 40 میلیون تومان سال‌ هاست که تحت سلطه پیران برنا دلی همچون انواع مشتقات پژو، سمند، ال90 و سایر اتومبیل‌ های مشابه است که به شدت توسط دست اندرکاران مربوطه پاس داشته می‌ شود و هرکس که از راه برسد، نمی تواند به راحتی ویزای ورود به آن را اخذ نماید.

ام‌وی‌ام 315 نیو

mvm315 که در کشور چین به نام چری فالوین2 شناخته می شود، از سال 2009 میلادی وارد سبد محصولات شرکت خودروسازی چری شده و از سال 1391 شمسی قدم در راه ایران نهاد.

نسل اول 315، با توجه به پیش زمینه نه چندان خوبی که مردم ایران نسبت به کیفیت و آینده محصولات چینی در ذهن خود داشتند، با استقبال خیلی خوبی مواجه نشد اما در عوض، نسخه فیس لیفت که از سال 1394 وارد بازار خودروی کشورمان شد، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و با رفع نسبی نقایصی که در مدل قبلی وجود داشت همچنین برخورداری از طراحی بیرونی و داخلی زیباتر به همراه بهره‌گیری از شاخصه‌ های مدرن‌تر، توانست به تدریج جای پای خود را در بازار محکم‌تر نماید.

ام‌وی‌ام 315 نیو در ابتدا به دو شکل هاچبک و سدان لیفت‌بک عرضه می شد؛ اما چند وقتی است که دیگر خبری از تولید نسخه سدان به گوش نمی‌ رسد و تنها نسخه اسپرت مدل هاچبک توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می‌ شود.

نسخه اسپرت این خودرو که بیش از یک سال از تولید آن می‌ گذرد، خود به دو تیپ لاکچری و اکسلنت تقسیم بندی می‌ شود که اخیرا تنها نسخه اکسلنت برای مشتریان قابل سفارش بوده و عرضه سایر تیپ های mvm315 در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.


پیشرانه این خودرو از نوع چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به حجم 1.5 لیتر است که می تواند تا حداکثر 107 اسب بخار توان خروجی را با 140 نیوتن-متر گشتاور درهم آمیزد و آن را از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به سوی چرخ‌ های جلو گسیل نماید.


اگر به لیست تجهیزات نسخه اکسلنت ام‌وی‌ام 315 مراجعه نمایید، با موارد ذیل مواجه خواهید شد:
تهویه مطبوع دستی، نمایشگر لمسی هفت اینچی، ناوبری فارسی، سیستم مالتی‌مدیا به همراه MP3 و USB و بلوتوث، شش بلندگو، کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب، کیت اسپرت بدنه، سیستم مدیریت پیمایش، سنسور دنده عقب، صندلی‌ های چرمی، رینگ اسپرت آلومینیومی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینه‌ های جانبی، بالابر برقی پنجره‌ های جلو- عقب و گرم‌کن شیشه عقب.


در ادامه قصد داریم تا تجربیات برخی از مالکان محترم این خودرو را به سمع و نظر شما عزیزان برسانیم تا نسبت به نظرات مشتریان mvm315new آگاهی بیشتری پیدا نمایید و در صورتی که قصد خرید دارید، با سطح دانش بالاتر و چشمانی بازتر به سراغ این خودرو بروید. پس با دیجیاتو همراه باشید.

نکات مثبت MVM 315

در ابتدا به سراغ مواردی می‌ رویم که بیشتر مورد پسند مشتریان این خودرو واقع شده است. از جمله نکات مثبت ذکر شده توسط مالکان محترم، می‌ توان به سر و صدای کم کابین اشاره نمود که نشان از عایق بندی و مونتاژ مناسب اجزای کابین دارد. البته استثنائاتی نیز در این زمینه وجود داشته که قابل اغماض هستند.

همچنین با توجه به بهای پرداختی برای این خودرو در مقایسه با خودروهای همرده داخلی، طراحی نسبتا زیبای داشبورد و سطح امکانات ارائه شده در کابین، کاملا مورد رضایت مشتریان واقع شده است و ام‌وی‌ام 315 جدید (بعد از فیس لیفت) نمره خوبی را از خریداران خود در این بخش کسب نموده است. همچنین صدای کم پیشرانه به ویژه در دورهای پایین را نیز بایستی به لیست موارد آرامش بخش خودروی 315 اضافه نمود.


ضمنا نظر بیشتر مالکان 315 که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نسبت به سیستم تعلیق و نرمی سواری، به جز در پاره‌ای موارد مثبت ارزیابی می‌شود.
از منظر نقص فنی در پیشرانه نیز با مشکل خاصی که توانسته باشد موجبات سلب آرامش مالکان را فراهم کند، مواجه نشدیم.

نقاط ضعف MVM 315

اما در سوی مخالف، مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که در ادامه به سمع و نظرتان خواهیم رساند. پیش از پرداختن به مسائل و مشکلات مالکان mvm315، ذکر این نکته ضروری به نظر می‌ رسد که مشکلات بیان شده در این مطلب، تنها حاصل تجربیات تعداد محدودی از مالکان این خودرو بوده و به هیچ وجه نمی‌ توان درباره عمومیت داشتن و یا نداشتن این نواقص اظهار نظر نمود.

به هر روی، ما تنها قادریم مشکلات پیش آمده برای این افراد محدود را به استحضار شما عزیزان برسانیم که امکان دارد هیچگاه برای هیچ فرد دیگری از جامعه مالکان محترم ام‌وی‌ام 315 نیو اتفاق نیفتاده باشد.


اولین موردی که اکثر مشتریان تحت بررسی در اینجا، به آن اذعان داشته و از این بابت اظهار ناخرسندی نموده‌اند، به کشش ضعیف خودرو در هنگام حرکت بر روی مسیرهای سربالایی باز می‌ گردد.

این افراد که عمدتا پیش از خریداری ام‌وی‌ام 315 نیو مالک خودروهای داخلی همچون سمند، پارس و پژو 405 بوده‌اند، اظهار داشتند که شتاب اولیه 315 در مقایسه با خودروهای داخلی همرده، اندکی بهبود داشته اما به طرزی ملموس، حرکت در مسیرهای سربالایی با مشکل مواجه بوده و از شتاب مناسب برخوردار نیست.

این مشکل در صورت استفاده از کولر محسوس تر خواهد بود. البته ظاهرا در برخی از نمایندگی‌ های مدیران خودرو فراخوانی مبنی بر تعویض کمپرسور کولر صورت گرفته که طبق شنیده‌ ها، هدف از انجام این کار، جلوگیری از افت بیش از حد توان پیشرانه به وسیله کمپرسور بوده است که احتمالا می‌ تواند بر افزایش کشش خودرو تاثیر خوبی داشته باشد.


افت قیمت نسبتا زیاد نمونه کارکرده نیز یکی دیگر از مسائل آزاردهنده پیرامون ام‌وی‌ام 315 نیو است که البته گریبان بسیاری دیگر از خودروهای چینی بازار را نیز گرفته و تنها مختص این خودرو نیست.

برخی از مالکان هم نسبت به وجود سروصدای شبیه به «تق تق» در مجموعه فرمان به ویژه هنگام دور زدن گلایه کرده اند.


با وجود آنکه بسیاری از افرادی که خودروهای آن ها مورد بررسی قرار گرفته نسبت به نرمی نسبی سیستم تعلیق ام‌وی‌ام 315 نیو اظهار رضایت کرده‌اند اما برخی دیگر نظری خلاف این عزیزان داشته و کوبش سیستم تعلیق به ویژه در قسمت جلو ایراداتی را وارد دانسته اند.

نسل قبل این خودرو از مشکلاتی در زمینه دیسک و صفحه کلاچ و همچنین گیربکس رنج می‌ برد که اگرچه در مدل جدید به طور کامل رفع شده است اما برخی نسبت به جاخوردن دنده 1، 2 و عقب رضایت نداشته و آن را همراه با صدای اضافه و حتی لرزش بیان نموده‌اند.


یکی دیگر از مشکلات مد نظر بیشتر مالکان، قدرت نسبتا ضعیف سیستم ترمز در مقایسه با وزن خودرو است که باعث شده تا بیشتر مالکان محترم از عملکرد سیستم ترمز خودروی خود رضایت کافی نداشته باشند. یکی دو مورد از سوال شوندگان هم اظهار داشتند که خودرو ایشان حین ترمزگیری به یک سمت متمایل می‌ شود.

فقدان نشانگر دمای آب پیشرانه هم نکته ایست که اکثر مشتریان با آن مشکل داشتند. همچنین پرداخت مبلغی تقریبا بالا برای خرید نسخه اسپرت که تنها چند قاب پلاستیکی به ظاهر خودرو اضافه می‌ نماید هم چندان خوشایند نیست.


کیفیت نامناسب صدای سیستم صوتی، عملکرد نامناسب خودرو در عبور از پیچ‌ ها، احساس ناهمواری‌ های جاده از طریق ایجاد لرزش در غربیلک فرمان هم جزو مواردیست که برخی از صاحبان ام‌وی‌ام 315 نیو نسبت به آنها اظهار ناخرسندی نموده‌اند.


در پایان باز هم عنوان می‌ داریم که عمده مشکلات پیش آمده تنها مختص عده معدودی از مالکان مورد بررسی قرار گرفته در این مقاله بوده و نمی‌ توان آن را به عموم خودروهای mvm315 new نسبت داد.

به طور کلی اگر این خودرو همچون گذشته در محدوده 40 میلیون تومان وارد بازار شود، با توجه به رقبای قدیمی و تکراری که در این حیطه حضور دارند، می تواند تا نظر عده بیشتری از مشتریان را به خود جلب نماید و یکی از بهترین گزینه‌ های این محدوده قیمتی باشد.

اما با توجه به این نکته که شرکت سازنده اخیرا تنها نسخه اکسلنت را با محدوده قیمتی پنجاه میلیونی روانه بازار نموده است، شاید خرید این خودرو برای مشتریانی که بودجه ای کمتر را در اختیار دارند کمی دشوار تر از قبل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Kaveh ka
    Kaveh ka | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    دو ساله ام وی ام 315 دارم ، بعد از یک مسافرت ده روزه با ام وی ام رفقا که امانت گرفته بودم به محض برگشت منم یکی برا خودم خریدم چون در طول مسافرت ده روزه کولر روشن واقعا امتحانشو خوب پس داد ، قبل از این پارس و 206 داشتم که دیگه با تجربه ام از ام وی ام 315 عمرا سراغشون نمیرم ، اتاق بی صدا و شیک و راحت و نرم و کاملا عایق در مقابل صدا و باد ،شتاب ثانویه ی فوق العاده توی جاده پس از دور گرفتن موتور ، تعلیق نرم و راحت ، کولر و بخاری فوق العاده قدرتمند ، سیستم ضد سرقت با بسته شدن اتومات شیشه ها هنگام قفل در ها ، آلارم باز بودن صندوق و درها و کمربند با نمایش روی نمایشگر ، باز شدن برقی صندوق با ریموت و از داخل اتاق ، آینه های برقی با المنت حرارتی .... با کلی امکانات ریز و درشت دیگه و در نهایت ایمنی عـــــــالی این ماشین که باعث میشه آدم از رانندگی باهاش لذت ببره ، توی این دو سال فقط مصرفی هاشو عوض کردم و خرجی برام نداشته و با توصیه ی من چند نفره دیگه توی فامیل هم این مدل رو خریدن ، در کل نسبت به قیمتش عالیه و از لحاظ کیفیت و امنیت با ماشین های ایرانی قابل مقایسه نیست و خیلی خیلی بهتره

  • رامین
    رامین | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    خواندن ایرادات مردم نکات جالبی داشت.
    این ماشین شتاب که ندارن
    تو سربالایی کولر نمیشه زد
    ترمزهاش هم که ضعیفه
    تو پیچ‌ها که خوب نمیپیچه و فرمونش میلرزه
    شما باشی ماشینی با این ایرادات اصلی می‌خری؟؟
    که خودتو سربه نیست کنی؟؟!!

    • Kiyarash Alinasab
      Kiyarash Alinasab | ۳ مرداد ۱۳۹۷

      من این ماشین رو داشتم و ازش راضی بودم همیشه هم کولر میگرفتم توی سربالایی هم مشکلی نداشتم. هندلینگ ضعیفش به خاطر نرمی و ارتفاع ماشین هست و ترمزهاش هم خوب بود به نظر من.
      نکته ای که خیلی از راننده ها رعایت نمیکنن اینه که به طور مشخص روی باک خودرو و دفترچه نوشته بنزین با اکتان 92 برای این ماشین نیاز هست پس باید بنزین سوپر بزنید. خیلی ها این نکته رو رعایت نمیکنن و میگن آی ماشین شتاب نداره، آی سربالایی نمیره، آی مصرفش زیاده. کارخونه گفته بنزین با اکتان مناسب بزن یه عده رعایت نمیکنن به ماشین ربطی نداره.
      کلا تفاوت بنزین سوپر و معمولی روی این ماشین خیلی زیاده

مطالب پیشنهادی