ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کایرین ۷۱۰
تکنولوژی

کدامیک قوی تر است؛ کایرین ۷۱۰ یا اسنپدراگون ۷۱۰؟

هواوی نوا 3i که با عنوان INE-X2 هم شناخته می شود، پنجشنبه هفته گذشته معرفی شد. کمپانی سازنده برای نخستین بار در این موبایل از چیپست جدید کایرین ۷۱۰ بهره برده که بر پایه فرایند ۱۲ نانومتری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

هواوی نوا 3i که با عنوان INE-X2 هم شناخته می شود، پنجشنبه هفته گذشته معرفی شد. کمپانی سازنده برای نخستین بار در این موبایل از چیپست جدید کایرین ۷۱۰ بهره برده که بر پایه فرایند ۱۲ نانومتری تولید شده است.  کایرین ۷۱۰ به عنوان مدل به روز شده کایرین ۶۵۹ معرفی شد اما کارایی آن به مراتب بالاتر از مدل قبلی است.

این موبایل اخیرا در پایگاه داده گیک بنچ رویت شده و بر اساس آن می توان اطلاعات مناسبی را از عملکرد کایرین ۷۱۰ و مقایسه آن با اسنپدراگون ۷۱۰ به دست آورد.

در تصاویر زیر مقایسه هواوی نوا 3i با شیائومی Mi 8 SE و پی ۲۰ لایت را مشاهده می کنید که به ترتیب از سخت افزارهای نسبتا مشابه در کنار چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ و کایرین ۶۵۹ بهره می برند.

 

 کایرین ۷۱۰
امتیاز تست تک هسته ای

همانطور که گفتیم کایرین ۷۱۰ بر پایه معماری ۱۲ نانومتری ساخته شده و میزبان چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A73 و چهار هسته ۱.۷ گیگاهرتزی از نوع Cortex-A53 است.

این در حالی است که اسنپدراگون ۷۱۰ نیز بر پایه همین فرایند و با پیکربندی دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی Kryo 360 Gold از نوع Cortex- A75 و شش هسته ۱.۷ گیگاهرتزی Kryo 360 Silver از نوع  Cortex-A55 طراحی شده است.

همانطور که انتظار می رفت اسنپدراگون در بخش تک هسته ای به لطف معماری A75  و A55 که از A73 و A53 قوی تر هستند، حدود بیست درصد کارایی بهتری از خود نشان داده. این تفاوت اما در بخش چند هسته ای تا ۷ درصد کاهش پیدا کرده که بخشی از آن به نحوه پیکربندی هسته ها برمی گردد.

 کایرین ۷۱۰
امتیاز تست چند هسته ای

از سوی دیگر عملکرد کایرین ۷۱۰ با نسل قبلی این چیپست یعنی کایرین ۶۵۹ که در پی ۲۰ لایت به کار رفته، قابل قیاس نبوده و در بخش تک هسته ای ۷۵ درصد و در بخش چند هسته ای حدود ۵۰ درصد کارایی بیشتری از خود نشان داده است. این تفاوت آنقدر چشمگیر است که به سختی می توان آنها را در یک کلاس قرار داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲ مرداد ۱۳۹۷

    اخه این چجور بنچ مارک زدنه. به جای اسم گوشی باید مدل پردازنده رو میزدین تا قابل فهم باشه

مطالب پیشنهادی