ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اموجی واقعیت افزوده سامسونگ ارتقا خواهد یافت

به تازگی سامسونگ اعلام نموده که قصد دارد تغییراتی در سیستم اموجی‌ واقعیت افزوده خود ایجاد کرده و آن‌ها را به واقعیت نزدیکتر کند. [digivideo] [/digivideo] به هنگام عرضه‌ی پرچمدارن فعلی سامسونگ یعنی گلکسی اس ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی سامسونگ اعلام نموده که قصد دارد تغییراتی در سیستم اموجی‌ واقعیت افزوده خود ایجاد کرده و آن‌ها را به واقعیت نزدیکتر کند.

به هنگام عرضه‌ی پرچمدارن فعلی سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، این شرکت کره‌ای با رونمایی از اموجی واقعیت افزوده خود سر و صدای زیادی به پا کرد چرا که برخلاف انیموجی‌های اپل، کاربران می‌توانستند با استفاده از این قابلیت ویژه، صورت خود را دقیقاً به شکل انیمیشن بازسازی کنند.

اموجی واقعیت افزوده به کاربران کمک می‌کند یک آواتار بر اساس عکس‌هایشان بسازند و ویژگی‌های مختلف نظیر رنگ پوست، میزان کارتونی بودن یا حتی لباس‌های آنها را نیز دستکاری کنند.

در ابتدا کاربر تنها می توانست عکسی از خود بگیرد و گوشی پرچمدارش، صورت وی را به شکل یک اموجی واقعیت افزوده در آورد. حال کمپانی کره‌ای خاطر نشان نموده که قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، تنظیمات بیشتری برای لب، بینی، گوش‌، چشم و گونه فراهم آورد تا کاربران بتوانند صورتی بسیار شبیه به خود را در گوشی‌هایشان بسازند.

علاوه بر این گفته شده که قابلیت‌های ردیابی صورت کاربران نیز بهبود خواهد یافت و در اینده می‌تواند مدل کلی صورت یا تغییرات ایجاد شده در آن را با دقت بیشتری تشخیص دهد. ضمن اینکه نرخ فریم این ویژگی هم ارتقا خواهد یافت.

مشخصاً کاربران زیادی از تغییرات و ارتقای ویژگی‌های مختلف اموجی‌ واقعیت افزوده خوشحال خواهند شد چرا که این ویژگی تا به حال روان نبوده و نتوانسته آنطور که باید، رضایت مخاطبین را جلب کند.

برخلاف انیموجی‌های اپل که برای تشخیص حرکات صورت کاربر از فناوری TrueDepth استفاده می‌کرد، در قابلیت اموجی واقعیت افزوده‌ خبری از دوربین‌ دوگانه‌ نیست. پرچمداران سامسونگ تنها با استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و به کار بستن ترفند‌های نرم افزاری، می‌توانند صورت صاحبان را به شکل انیمیشن بازسازی کنند.

شاید به همین دلیل قابلیت جدید سامسونگ قادر نبود زیبایی و روان بودن انیموجی‌های اپل را باز آفرینی کند. حال باید دید قابلیت ارتقا یافته سامسونگ می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی