ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیویی از تغییرات آینده طراحی متریال گوگل منتشر شد [تماشا کنید]

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تغییراتی اساسی در طراحی متریال تمامی برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایش ایجاد کند چرا که به تازگی ویدیویی از این دگرگونی‌های احتمالی طراحی متریال گوگل در فضای مجازی منتشر شده است. ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تغییراتی اساسی در طراحی متریال تمامی برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایش ایجاد کند چرا که به تازگی ویدیویی از این دگرگونی‌های احتمالی طراحی متریال گوگل در فضای مجازی منتشر شده است.

پیش از این تغییرات کوچکی در جیمیل، گوگل کروم و گوگل مپس ایجاد شده بود اما به نظر می‌رسد که طوفانی عظیم برای طراحی متریال گوگل در راه است.

تمامی تغییرات مذکور در ویدیویی جمع آوری شده و این ویدیو توسط طراحان گوگل یعنی آدام گرابوفسکی و نیکولو بیانیچینو در فضای مجازی منتشر شده بود اما بلافاصله این ویدیو پاک شد. با این وجود برخی کاربران موفق شده‌ بودند که در همین مدت کوتاه نسخه‌هایی از این ویدیو تهیه کنند.

در این ویدیو به تغییرات مختلفی اشاره شده است. اولین دگرگونی، محل قرار گیری کلید اکشن شناور اندروید است که قرار است از سمت راست پایین نمایشگر به وسط نوار پایینی انتقال یابد.

تغییر دیگر، فونت سنس جدید گوگل به شمار می‌رود. این نسخه بسیار نازکتر و تمیزتر از فوت‌های سنس کنونی است و قرار است در آینده‌‌ای نزدیک جایگزین تمامی فونت‌های روبوتو و سنس در برنامه‌ی‌ها و لوگوی گوگل بشود.

بر اساس تغییرات به نمایش گذاشته شده در ای ن ویدیو، قرار است از ۴ رنگ قرمز، آبی، زرد و سبز لوگوی گوگل در محل‌های بیشتری استفاده شود و رابط کاربری به صورت مشخصتری این رنگ‌ها را در اولویت قرار خواهد داد. برای مثال، مکان نما به چهار رنگ لوگوی گوگل چشمک خواهد زد و دیگر تنها آبی نخواهد ماند.

نکته دیگر بهره گرفتن از آیکون‌های جدید خواهد بود. این آیکون‌ها به صورت تو خالی طراحی شده‌اند و کمی از پیچیدگی آنها کاسته شده است. این مسئله موجب شده که آیکون‌ها جرم بصری کمتری را اشغال کرده و به فونت های نازک جدید شباهت بیشتری پیدا کنند.

شاید عجیبترین دگرگونی، رابط کاربری تمام سفید استفاده شده در این ویدیو باشد چرا که گوگل سعی کرده‌ نوار اپ و وضعیت رنگی را از برنامه‌هایش خذف کرده و گزینه‌هایی سفید را جایگزین آن کند.

استفاده از یک رابط کاربری تمام سفید نمی‌تواند برای گجت‌هایی با نمایشگر اولد مناسب باشد و کارشناسان امیدوارند که یک رابط کاربری تیره نیز ارائه گردد. از آنجایی که دیگر نوار‌ اپ رنگی وجود ندارد، طراحان خواهند توانست رنگی تیره را جایگزین نسخه‌ی سفید کلی کنند وبه راحتی رابط کاربری جدیدی را بیافرینند.

حال باید به انتظار بشینیم تا ببینیم این دگرگونی‌های کلی در چه زمان و به چه شکلی برای اپ‌ها و وب‌سایت‌ها‌ی گوگل عملی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    انصافا ایکونها خیلی وقته تغییر نکردن و قدیمی شده بودن. دیگه نمیشد تو اپها ازشون استفاده کرد

مطالب پیشنهادی