ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش آیفون X اپل
تکنولوژی

کوالکام: اپل برای آیفون های بعدی از مودم های ما استفاده نمی کند

دعوای دنباله دار اپل و کوالکام تأثیر قابل توجهی روی قطعات به کار رفته در آیفون های بعدی خواهد داشت. جورج دیویس، مدیر مالی ارشد کوالکام در جریان گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

دعوای دنباله دار اپل و کوالکام تأثیر قابل توجهی روی قطعات به کار رفته در آیفون های بعدی خواهد داشت. جورج دیویس، مدیر مالی ارشد کوالکام در جریان گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که اپل صرفاً از مودم های کمپانی رقیب در موبایل های بعدی خود استفاده می کند. البته دیویس مستقیماً به نام رقیب اشاره نکرد، اما می دانیم که اینتل تنها تأمین کننده این قطعه حیاتی برای اپل است.

ابتدای ماه جاری میلادی هم مینگ-چی کو، تحلیلگر ارشد محصولات اپل هم چنین موضوعی را مطرح کرد و گفت اپل به خاطر کشمکش طولانی با کوالکام، مودم های این شرکت را برای آیفون هایش به کار نمی برد. از زمانی که نسل چهارم شبکه موبایل موسوم به 4G به راه افتاد، اپل از مودم های هر دو شرکت کوالکام و اینتل استفاده می کرد ولی نتایج تمام تحقیقات نشان می داد مودم های کوالکام بسیار سریع تر عمل می کنند.

iPhone X

طی هفته جاری کوالکام به تبلیغ سرعت چیپست اسنپدراگون 845 روی آورد تا نشان دهد محصولاتش به مراتب بهتری نسبت به اینتل تولید می کند، ضمن اینکه به سرمایه گذاران نشان دهد بازنده اصلی این تصمیم، اپل خواهد بود. با این حال واضح است که کوالکام نیز ضرر و زیان زیادی را متحمل می شود.

شاید اینتل برای تأمین مودم های 5G به مشکل بخورد

اپل و کوالکام همچنان در زمینه نقض پتنت و هزینه مجوز استفاده از قطعات و تکنولوژی با هم درگیرند. اپل اوایل سال 2017 کوالکام را به دریافت هزینه بیش از اندازه برای مودم های LTE متهم کرد، قطعه ای که برای ارتباط موبایل ها با شبکه اینترنت به کار می رود. در مقابل، کوالکام هم گفت که اپل مبلغ زیادی را به این شرکت بدهکار است ضمن اینکه چندین مورد از پتنت ها و حقوق مالکیت معنوی آنها را نقض کرده.

با این وضعیت، باید دید که وضعیت نسل بعد شبکه های موبایل یعنی 5G چه می شود، چون به احتمال زیاد کوالکام نخستین چیپ های مودم سازگار با این شبکه را اواخر سال جاری معرفی می کند ولی اینتل تا اواسط سال 2019 به این فناوری دست نخواهد یافت. البته شاید مدیاتک بتواند از این فرصت طلایی به نفع خودش استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی