ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از شهر هوشمند با فناوری 5G رونمایی کرد

به تازگی سامسونگ از مقرش در شهر سوون استفاده کرده تا بینش خود درباره‌ی شهرهای دیجیتالی را که از فناوری شبکه‌های 5G بهره می‌برند به نمایش بگذارد. [digivideo] [/digivideo] مقر فرماندهی این شرکت کره‌ای ۳۹۰ هکتار ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی سامسونگ از مقرش در شهر سوون استفاده کرده تا بینش خود درباره‌ی شهرهای دیجیتالی را که از فناوری شبکه‌های 5G بهره می‌برند به نمایش بگذارد.

مقر فرماندهی این شرکت کره‌ای ۳۹۰ هکتار مساحت دارد و از ۴ برج ۳۸ طبقه، ۱۳۱ ساختمان جدا، یک پارک تفریحی و یک مهمان خانه تشکیل می‌شود.

علاوه بر این کمپانی یادشده ویدیوی جدیدی از بینش این شرکت در زمینه‌ی استفاده از شبکه 5G در اینترنت اشیاء شهرها تهیه کرده و این مبحث را به سه بخش کلی استادیوم 5G، گره‌های اتصال 5G و کیوسک 5G تقسیم کرده است.

هر کدام از این بخش ها قصد دارد که چگونگی عملکرد تکنولوژی جدید را برای ایجاد ارتباط میان گجت‌ها و سرویس‌های مختلف به نمایش بگذارد. بدین ترتیب مشخص خواهد شد که شهروندان و مسئولین تا چه حد از این تکنولوژی استفاده بهینه خواهند کرد.

برای مثال کیوسک بیشتر به کمک مصرف کنندگان می‌آید چرا که می‌توان به عنوان محل‌هایی برای ارائه نسل پنجم شبکه ارتباطی مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالی است که از گره‌های اتصال 5G می‌توان برای اهداف متفاوت و مخصوص بهره گرفت.

برای مثال شرکت کره‌ی خاطر نشان نموده که از تکنولوژی کیوسک می‌توان برای ارتباطی سریعتر یا فراهم کردن امکان دانلود با سرعت ۱ تا ۳ گیگابایت بر ثانیه استفاده کرد.

این مسئله موجب می‌شود که استریم ویدیو‌هایی با کیفیت HD در لحظه ممکن شود و برنامه‌ها، نقشه‌ها و ... به روز رسانی‌های سریعتری را تجربه کنند و بدون معطلی بتوان تمام کارها را راحت و بی دردسر انجام داد.

نسل بعدی ارتباط شبکه‌‌ای با استفاده از فناوری مایمو (برگرفته شده از سرواژه های عبارت Multiple Input - Multiple Output به معنای چند ورودی - چند خروجی) به هر دیوایس اجازه می‌دهد که به صورت همزمان چندین داده‌ها را ارسال یا دریافت کند. این مسئله موجب می‌شود تماشاکنندگان یک مسابقه که در استادیوم یاد شده حضور یافته‌اند به راحتی بتوانند ویدیو‌های مختلفی از همان بازی را با سرعت بسیار بالا دانلود کرده و مشاهده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی