ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیرعامل فیات-کرایسلر (FCA) در گذشت؛ مدیری بزرگ که تحقق رویاهایش را ندید

سرجیو مارکیونه مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که تا همین هفته گذشته بر این مسند قدرت یکی از بزرگترین خودروسازان اروپا تکیه داده بود، پس از یک عمل جراحی سخت، پس از چند روز مواجهه ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

سرجیو مارکیونه مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی فیات-کرایسلر که تا همین هفته گذشته بر این مسند قدرت یکی از بزرگترین خودروسازان اروپا تکیه داده بود، پس از یک عمل جراحی سخت، پس از چند روز مواجهه با شرایط سخت جان خود را از دست داد.

در بعد از ظهر روز گذشته، جان الکان میراث دار اصلی شرکت فیات که نقش اهرم دو خاندان آنیلی و الکان را در این شرکت بر عهده دارد، با اعلام خبر در گذشت سرجیو مارکیونه به شکل رسمی پایان جدال نافرجام این مرد بزرگ را با فرشته مرگ اعلام کرد.

او در ادامه می گوید: شاید بهترین کار برای بزرگداشت او ساختن یک افسانه از چیزی که او برای ما باقی گذاشته است باشد.

دیگر بزرگان صنعت خودروسازی نیز با ارسال پیامهایی از مارکیونه به نیکی یاد کردند دیترزیتچه مدیرعامل دایملر در پیامی اعلام کرد که صنعت خودروسازی یک شخصیت بزرگ خود را از دست داده و برای بسیاری از دست دادن این دوست عزیز سخت خواهد بود.

هفته گذشته پس از کناره گیری مارکیونه از سمت خود مشخص شود که او اوضاع سلامتی چندان جالبی ندارد. به همین دلیل در یک جلسه اضطراری درمورد آینده شرکت تعیین تکلیف شد و مایک منلی (Mike Manley) مدیرسابق شرکت جیپ و برند رم جایگاه او را گرفت. در پی این نقل و انتقالات، مدیرعاملی شرکت فراری نیز به مدیرسابق شرکت های بزرگ تنباکو یعنی لوئیس سی کامیلیری(Louis C. Camilleri) رسید.

مارکیونه به خاطر شخصیت بزرگ، زبان صریح و مدیریت اجرایی خود و اخیرا به خاطر ژاکت مشکی که او را به مقدار بسیار زیادی شبیه به استیو جابز می کرد مشهور بود. او در سال 2004 میلادی در حالی سکان هدایت فیات را بر عهده گرفت که این شرکت در حال ورشکستی بود و صنعت خودروسازی ایتالیا با سابقه بسیار طولانی روزهای خوشی را سپری نمی کرد.

او پس از بهبود اوضاع تا جایی پیشرفت که کرایسلر را در سال 2009 به ادغام فیات در آورد و سال 2014 رسما این دو شرکت تبدیل به یک شرکت شدند.

تحت مدیریت او این شرکت ایتالیای-آمریکایی توانست با تمرکز بر روی دو برند جیپ و رم به سودهی بسیار بالایی از فروش محصولات این دو نام برسد و با سرمایه گذاری بر روی نام آلفارومئو جانی دوباره به این اسطوره صنعت خودروسازی دمید و با کمک دیگر شرکت پیشرو این گروه خودروسازی یعنی فراری خود را برای رقابت با محصولات لوکس آلمانی آماده می کرد. مارکیونه در سال های اخیر چندین با از ایده بزرگ خود برای ادغام بزرگترین خودروسازان جهان در جهت کاهش هزینه های تولید سخن گفته بود که تا حدی نیز مورد پذیرش سایر مدیران قرار گرفته است اما در نهایت عمر مارکیونه به تحقق این رویا قد نداد.

گفتنی است که سرجیو مارکیونه در زمان مرگ 66 سال داشت و دلیل مرگ او عوارض ناشی از جراحی تومور شانه اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۴ مرداد ۱۳۹۷

    ای وای،همین چند روز پیش بود ک مقاله کناره گیری ناگهانیش رو می خوندیم.
    عجب دنیای عجیب و مسخره ایه?

مطالب پیشنهادی