ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنودن
تکنولوژی

حفره های امنیتی به جا مانده از دوران اسنودن همچنان گریبان گیر آمریکا

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده، در سال 2013 اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) را در اختیار رسانه ها گذاشت. اکنون که 5 سال از آن اتفاق گذشته انتظار می رود ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده، در سال 2013 اسناد محرمانه آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) را در اختیار رسانه ها گذاشت. اکنون که 5 سال از آن اتفاق گذشته انتظار می رود حفره های امنیتی موجود در این سازمان رفع شده باشند، در حالی که گزارشی جدید خلاف این موضوع را نشان می دهد.

اداره بازرسی کل آژانس امنیت ملی به تازگی گزارش یک بازرسی را منتشر کرده؛ گزارشی که شامل بسیاری از سیاست های امنیت دیجیتالی است که اشکالات آن از دوران اسنودن حداقل تا ماه مارس سال جاری میلادی هنوز رفع نشده اند. اشاره شده که کنترل های دسترسی به مراکز داده و اتاق های مشابه که نیاز به دو فرد دارند، به درستی پیاده سازی نشده اند، وظایف کاری به دقت بررسی نمی شوند و طرح های امنیت کامپیوترها نا تمام یا غیر دقیق هستند.

این گزارش همچنین اعلام کرده که آژانس امنیت ملی آخرین راهنمایی های امنیتی فدرال را پیاده سازی نکرده و فهرست کاملی از چارچوب های حوزه فناوری اطلاعات را در اختیار ندارد.

اسنودن

فعالیت های اسنودن بر بد افزار متکی نبود، با این حال NSA حافظه های USB و سایر تجهیزات ذخیره سازی مشابه را به طور کامل از نظر وجود ویروس های احتمالی بررسی نمی کند.

گزارش جامع بازرس تنها شامل دوره بین اول ماه اکتبر 2017 تا 31 مارس سال جاری میلادی است و به این ترتیب نشان می دهد احتمالاً بسیاری از این مشکلات در ماه های اخیر هنوز چندان هم قدیمی نیستند.

هنوز مشخص نیست آژانس امنیت ملی چه کاری برای رفع این مشکلات انجام می دهد. با این حال قطعاً انگیزه کافی برای جدی گرفتن این گزارش بازرسی وجود دارد. فراموش نکنیم که مشکل این آژانس تنها به اسنودن مربوط نمی شود و در طول سال های اخیر اشخاص دیگری نیز با افشای عمومی اطلاعات مشکلاتی را ایجاد کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی