ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد خورشیدی
علمی

این پهپاد خورشیدی یکسال بدون سوخت در آسمان پرواز می کند

در جریان نمایشگاه هوایی Farnborough لندن که چندی پیش برگزار شد یک هواپیمای مشکی رنگ با عرض ۳۵ متر به نمایش در آمد که به شدت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. این هواپیما که PHASA-35 نام دارد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

در جریان نمایشگاه هوایی Farnborough لندن که چندی پیش برگزار شد یک هواپیمای مشکی رنگ با عرض ۳۵ متر به نمایش در آمد که به شدت مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. این هواپیما که PHASA-35 نام دارد در ارتفاعات بالا به پرواز در می آید و برای این منظور هم نیازی به سرنشین ندارد. سازنده PHASA-35 گفته که پرنده بدون سرنشین آن قادر است برای مدت یک سال کامل و صرفا با کمک انرژی خورشیدی در هوا شناور بماند.

البته اشاره کنیم پهپاد خورشیدی که در جریان نمایشگاه Farnborough در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته بود صرفا یک ماکت هم اندازه با آن بود اما پروازهای آزمایشی نمونه واقعی آن حداکثر تا سال آینده آغاز می شوند و نسخه کامل این پرنده نیز طبق وعده شرکت سازنده اش در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به مشتریان آنها تحویل داده می شود.

Farnborough پروژه ای مشترک میان دو شرکت BAE Systems و Prismatic است که در زمینه ساخت سیستم های هوایی بدون سرنشین تخصص دارد و سرویس های مختلفی را در این حوزه ارائه می کند.

جاناتان دیکسون از مدیران مهندسی Prismatic در این باره گفته:

ما می خواهیم این هواپیما تا بیشترین زمان ممکن پرواز کند؛ برای ماه ها و حتی سال ها.

اما در مورد قابلیت های این پهپاد خورشیدی باید بگوییم که قادر است محموله هایی به وزن ۱۵ کیلوگرم را حمل کند و علیرغم آنکه پیشتر تحت عنوان «پهپاد جاسوسی» از آن یاد شده محموله اش هر چیزی می تواند باشد. آنطور که تیم سازنده گفته میتوان از آن در حوزه ارتباطات 5G و 6G، مراقبت گسترده هوایی، کشاورزی و جنگلبانی استفاده نمود. در واقع کاربردهای این درون نامحدود هستند و جاسوسی صرفا یکی از موارد استفاده آن به شمار می رود.

در حال حاضر نیز BAE Systems و Prismatic به دنبال راه هایی هستند تا برای این پهپاد خورشیدی مشتری پیدا کنند؛ آنها هم فروش جداگانه محصول خود و هم فروشش به همراه محموله را مد نظر دارند و استفاده از آن در بخش تبلیغات را نیز بررسی کرده اند. گفتنی است PHASA-35 هم اکنون در انگلستان ساخته می شود اما ظاهرا تیم طراح آن قصد دارد مجوز تولیدش را در دیگر کشورهای دنیا نیز صادر کند..

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی