ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران آمریکایی احتمالاً نمی توانند اسلحه پرینت کنند

چندی پیش دولت آمریکا امکان دانلود قانونی نقشه های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه را فراهم کرد. پس از آن دادستان‌های نه  ایالت مختلف برای صدور این مجوز به دولت ترامپ اعتراض کردند. این مسئله موجب ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

چندی پیش دولت آمریکا امکان دانلود قانونی نقشه های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه را فراهم کرد. پس از آن دادستان‌های نه  ایالت مختلف برای صدور این مجوز به دولت ترامپ اعتراض کردند. این مسئله موجب شد که قضات فدرال سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و واشنگتن از اجرایی شدن این قانون جلوگیری کنند.

اسلحه‌

ماه گذشته کمپانی «Defense Distributed» پس از یک سری منازعه های حقوقی طولانی سرانجام موفق شد تا مجوزهای ضروری برای عرضه عمومی نقشه های لازم برای پرینت سه بعدی اسلحه را دریافت نماید. بر اساس این مجوز، کاربران می توانستند از طریق وبسایت DEFCAD فایل های مربوطه را برای پرینت سلاح مورد علاقه خود دانلود نمایند.

قرار بود که نقشه های مورد بحث از روز یک آگوست ۲۰۱۸ (۱۰ مرداد) به رایگان روی سایت مذکور قرار بگیرند.

اسلحه‌

در آن زمان ترامپ با انتشار یک توییت اعلام نمود که در حال پیگیری فروش سلاح‌های پرینت شده به عموم بوده و در همین مورد با انجمن ملی سلاح نیز صحبت کرده است.

پس از این اتفاق، CNN گزارش داده بود که تصویب مجوز‌هایی برای دانلود قانونی نقشه های پرینت سه بعدی اسلحه، موجب شده که تقریباً ۱۰۰۰ کاربر به فکر دانلود و استفاده از آنها بیفتند.

اسلحه‌

پس از آن چندین ایالت تلاش کردند تا قوانینی برای ممنوعیت استفاده از اسلحه های سه بعدی تصویب کنند. این مسئله تا آنجا پیش رفت که اخیراً دادستان‌های نه ایالت مختلف به دولت ترامپ برای صدور مجوز  اعتراض کردند و دادخواستی ارائه نمودند.

در این داداخواست اشاره شده بود که سلاح‌های پلاستیکی را نمی توان با ردیاب‌های اسلحه‌های فلزی و معمولی پیدا کرد. علاوه بر این از آنجایی که شماره سریالی برای آنها ثبت نشده، پیگیری ثبت و استفاده از آنها بسیار سخت است.

به باور مخالفان، هر کس می‌تواند این گونه صلاح‌ها را پرینت کرده و از آنها استفاده کند که این مسئله ممکن است به ترویج خشونت بیانجامد و آمار درگیری و دزدی مسلحانه را بالا ببرد.

حال گزارش شده که به موجب این دادخواست، قضات فدرال سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و واشنگتن از اجرایی شدن قانون یاد شده جلوگیری کرده‌اند. با این وجود قضات دیگر هم اگر بخواهند از دانلود شدن این نقشه‌ها و استفاده عموم از آنها جلوگیری کنند تا پایان امروز وقت خواهند داشت رای خود را صادر کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rad
    rad | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    انسان کلا مشنگه . همچین پخش میشن این نقشه ها که هر کسی خواست راحت در دسترسش قرار میگیره .در آینده میخونین اخبارو که طرف به قتل رسیده با اسلحه پیرینت شده . بزنین بکشین همدیگرو حال کنیم ?

    • DaekDeveloper
      DaekDeveloper | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

      بعضی از مردم دنبال همین آزادی ان. بعد از حقوق بشر حرف می زنن.

    • rad
      rad | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

      تا وقتی حقوق حیوانات رعایت نمیشه حقوق بشری هم وجود نخواهد داشت . بشر اینو در آینده به طور کامل متوجه میشه و تغییری بسیار بزرگتر از سپری شدن قرون وسطی رخ میده

  • Ali۰۱.
    Ali۰۱. | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

    اگه تو دارک وب پخش بشه دیگه تمومه

مطالب پیشنهادی