ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

طراحی چیپ هوش مصنوعی اختصاصی تسلا
تکنولوژی

تسلا بی سر و صدا در حال توسعه چیپ هوش مصنوعی برای خودروهایش است

در کنفرانس ارائه گزارش مالی اخیر کمپانی تسلا برای سرمایه گذاران، ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت افشا کرد که مهندسین تحت مدیریت او مدت هاست که به صورت پنهانی در حال توسعه یک چیپ هوش ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

در کنفرانس ارائه گزارش مالی اخیر کمپانی تسلا برای سرمایه گذاران، ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت افشا کرد که مهندسین تحت مدیریت او مدت هاست که به صورت پنهانی در حال توسعه یک چیپ هوش مصنوعی اختصاصی برای سامانه خودروان اتوموبیل های این شرکت هستند.

سخت افزار مذکور قرار است مدیریت سامانه هوشمند بی نیاز از راننده خودروهای Model 3 و  Model X تسلا را بر عهده بگیرد و طبق ادعای ماسک می تواند توان پردازشی و عملکردی این سیستم ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

به گفته پیتر بنون (Pete Bannon) مدیر اجرایی تسلا، چیپ هوش مصنوعی این شرکت -که قرار است در قالب به روز رسانی سوم سخت افزاری به سیستم اتوپایلوت خودروهای مورد اشاره اضافه شود- در حال حاضر مشغول طی کردن تست های جاده ای خود است. بر خلاف نسخه قبلی این سامانه که وابسته به پردازشگرهای گرافیکی ساخت انویدیا بود، سامانه جدید می تواند در هر ثانیه دو هزار فریم تصویر را پردازش نماید که این به معنی ارتقای توان ۱۰ برابری است.

طراحی چیپ هوش مصنوعی اختصاصی تسلا

مدت هاست که شنیده می شود تسلا رویای تسلط کامل رو سخت افزار تولیدی برای سامانه خودران اتوموبیل هایش را در سر می پروراند. سال گذشته شنیده شد که این خودروساز برای تحقق رویایش به سراغ استارت آپ GlobalFoundries رفته است. شرکتی که گروهی از مخصصین سابق AMD پایه گذار آن بوده اند.

گزارش مالی اخیر تسلا حاوی یک رکورد شکنی با اهمیت بود. این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ ضرری ۷۱۸ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. اتفاقی که باید آن را یکی از عوارض جانبی افزایش ظرفیت تولید خودروی برقی Model 3 دانست. ماسک به سرمایه گذاران اطمینان داد که شرکتش توانسته میزان تقاضا برای محصولاتش را به شکل مناسبی افزایش داده و به طور حتم آنها می توانند در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به محدوده سوددهی وارد شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی