ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حذف احتمالی دانگل هدفون از جعبه آیفون های ۲۰۱۸

از آن روزی که شرکت اپل جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را از آیفون‌هایش حذف کرد. همه می‌دانستیم که روزی خواهد رسید که این پورت‌ها فراموش شوند و دیگر دانگلی به همراه آیفون‌ها عرضه نگردد. حال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

از آن روزی که شرکت اپل جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را از آیفون‌هایش حذف کرد. همه می‌دانستیم که روزی خواهد رسید که این پورت‌ها فراموش شوند و دیگر دانگلی به همراه آیفون‌ها عرضه نگردد. حال به نظر می‌رسد که روز موعود فرا رسیده و کمپانی کوپرتینویی قصد دارد در جعبه‌ی آیفون‌های سال ۲۰۱۸، دانگل تبدیل درگاه لایتنینگ به جک هدفون را قرار ندهد.

پیشتر اپل با اینکه جک ۳.۵ میلیمتری هدفون را از روی آیفون‌هایش حذف کرده بود اما باز هم دانگلی در جعبه‌ی‌ آنها قرار می‌داد که درگاه پایینی آیفون یا پورت لایتنینگ را به جک هدفون تبدیل می‌کرد و کاربر می‌توانست بدین شکل هدفونش را به آیفون وصل کند.

با این وجود به گزارش سایت MacRumors، اخیراً یک یادداشت پژوهشی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد دیگر چنین دانگلی در جعبه‌ آیفون‌های ۲۰۱۸ قرار نخواهد گرفت. در این یادداشت، شرکت Cirrus Logic یکی از تولیدکنندگان دانگل ذکر شده این مسئله را  تایید کرده است.

به احتمال قوی، تصمیم اپل بدین علت گرفته شده که کاربران مجبور شوند از هدفون‌های سیمی فاصله گرفته و سراغ ایرپاد‌های کمپانی کوپرتینویی یا سری‌ هدفون‌های بیسیم شریکش یعنی شرکت بیتس بروند.

البته این بدین معنی نیست که دیگر دانگلی برای تبدیل درگاه لایتنینگ به جک هدفون تولید نخواهد شد و کاربران حتماً باید سراغ هدفون‌های بی سیم بروند چرا که اپل فروش این دانگل‌ را قطع نخواهد کرد و آنها هنوز به قیمت ۹ دلار فروخته خواهند شد.

با این حال هنوز صحت خبر MacRumors توسط کمپانی کوپرتینویی تایید نشده و قطعیتی ندارد اما اگر صحت داشته باشد، به نظر می رسد طرفداران اپل کمی آزرده خاطر شوند چرا که مجبور خواهند بود برای وصل کردن هدفون‌های خود به گوشی موردعلاقه‌شان، مبلغ بیشتری هزینه کنند.

 

تماشا کنید: تمسخر ایرپاد در برنامه کونان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SejiL
    SejiL | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

    مطلب خوبی بود. ممنون

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

      مرسی از توجهتون

مطالب پیشنهادی