ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روترهای میکروتیک
تکنولوژی

هکرها در هفته گذشته ۲۰۰ هزار روتر را به اسکریپت ارزکاوی آلوده کرده اند

کاربران برزیلی هدف حمله استخراج ارز مجازی سنگینی قرار گرفته اند که صدها هزار روتر را در این کشور درگیر کرده است. این حمله که هنوز هم پایان نیافته به صورت ویژه روترهای میکروتیک را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

کاربران برزیلی هدف حمله استخراج ارز مجازی سنگینی قرار گرفته اند که صدها هزار روتر را در این کشور درگیر کرده است.

این حمله که هنوز هم پایان نیافته به صورت ویژه روترهای میکروتیک را هدف قرار داده و بات نتی متشکل از ۲۰۰ هزار روتر را برای استخراج XMR شکل داده است. مهاجمان سایبری از طریق کدهای مخرب دستگاه ها را آلوده کرده و به صورت مخفیانه کیت جاوا اسکریپت CoinHive، که برای ایجاد توان پردازشی انباشته و ارز کاوی توسعه پیدا کرده را در پس زمینه اجرا می کنند.

این کمپین در قالب حملات روز-صفر صورت گرفته و از آسیب پذیری های ناشناخته دستگاه ها بهره می برد. به لطف این نقص امنیتی CoinHive در تمام صفحات بازدید شده اجرا شده و بدین ترتیب در هر روز میلیون ها بار به صورت مخفی بارگذاری شده است. روترهای میکروتیککارشناسان امنیتی که مشغول تجزیه و تحلیل این حمله سایبری هستند از ترافیک سنگین CoinHive به خارج از برزیل خبر داده اند که نگرانی هایی را در مورد احتمال شیوع این حمله به کشورهای دیگر در پی داشته است. «سیمون کنین»، محقق موسسه SpiderLabs در این باره می گوید:

اجازه دهید وخامت اوضاع را شرح دهم. صدها هزار دستگاه از این روترها در سراسر جهان وجود دارد که توسط ISPها، سازمان ها و کسب و کارهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد و هریک از آنها روزانه بین ده تا صد کاربر دارند.

حمله سایبری مذکور اواسط هفته گذشته شروع شده و احتمال میرود که هنوز در مراحل ابتدایی قرار داشته باشد. برخی کارشناسان عقیده دارند که فاز دوم این پروژه اجرایی شده و طی آن تعداد روترهای آلوده به ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

اگرچه کمپانی سازنده اوایل امسال وصله ای امنیتی را برای این آسیب پذیری منتشر کرد اما اغلب روترها این بروزرسانی را دریافت نکرده اند. بنابراین اگر شما هم از کاربران روترهای میکروتیک هستید بهتر است هرچه زودتر فریمور دستگاه خود را به آخرین نسخه برزورسانی کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی