ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تست هواپیمای هایپرسونیک چین
تکنولوژی

چین مدعی تست موفقیت آمیز یک هواپیمای هایپرسونیک با سرعت ۶ ماخ شد

دولت چین چند روز پیش اعلام کرد نمونه اولیه از یک هواپیمای هایپرسونیک را با حداکثر سرعت ۶ ماخ (۷۳۴۰ کیلومتر در ساعت) با موفقیت آزمایش کرده است. چینی ها مدعی هستند هواپیمای مذکور غیر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

دولت چین چند روز پیش اعلام کرد نمونه اولیه از یک هواپیمای هایپرسونیک را با حداکثر سرعت ۶ ماخ (۷۳۴۰ کیلومتر در ساعت) با موفقیت آزمایش کرده است. چینی ها مدعی هستند هواپیمای مذکور غیر قابل ردیابی بوده و می تواند از سیستم دفاع موشکی آمریکایی ها عبور نماید. ضمن این که قابلیت حمل سلاح های هسته ای را نیز دارا خواهد بود.

هواپیمای مذکور که فعلاً با نام مستعار «Starry Sky-2» شناخته می شود در روز جمعه هفته گذشته نخستین پرواز آزمایشی خود را به انجام رسانده و توانسته به کمک یک راکت چند مرحله ای سوخت جامد به حداکثر ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین دست یابد.

تست هواپیمای هایپرسونیک چین

به گزارش شبکه CNN، پرنده هایپرسونیک چینی ها توانسته در حین پرواز و بدون کمک راکت پرتاب کننده اولیه، حدود ۷ دقیقه سرعت خود را فراتر از ۵.۵ ماخ نگه دارد. Starry Sky-2 توسط گروه بزرگی از مهندسین «آکادمی دولتی آیرودینامیک هوایی چین» (CAAA) توسعه یافته و گفته می شود مراحل طراحی و آماده سازی نسخه اولیه آن بیش از سه سال به طول انجامیده است.

اگر این دعاها صحت داشته باشند چین می تواند خود را به عنوان نخستین کشوری که موفق به ساخت یک هواپیمای هایپرسونیک عملیاتی شده به ثبت برساند. به طور حتم دولت آمریکا به هیچ وجه از این اتفاق خشنود نخواهد بود، به خصوص که چشم بادامی ها به وضوح نشان داده اند که پروژه مذکور رویکردی کاملاً نظامی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Digik
    Digik | ۲۶ آبان ۱۳۹۸

    چینیا خالی زیاد میبندن
    واسه مصرف داخله
    مثل ابر تولیدات خالی بندی جمهوری اسلامی

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

    امریکایا در ضمینه نظامی خیلی تنبل شدند توسعه sr72 بعد از چند سال پیگیر شدند ؟ همین ساخت sr 72 ساختش داره خیلی طول میکشه بعد تازه میگند 2030 اماده میشه

مطالب پیشنهادی