ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی جامع به دمو رایگان PES 2019؛ برای تغییرات بزرگ آماده شوید

چهارشنبه همین هفته سرانجام دمو رایگان بازی PES 2019 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شد. تغییرات نسبتآً مهمی در بازی اعمال شده که می تواند این عنوان را به ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

چهارشنبه همین هفته سرانجام دمو رایگان بازی PES 2019 برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شد. تغییرات نسبتآً مهمی در بازی اعمال شده که می تواند این عنوان را به یکی از بهترین نسخه های اخیر سری PES تبدیل کند. در ادامه مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که تا چه میزان می توان به PES 2019 امیدوار بود و کونامی چه تغییراتی را در هسته اصلی بازی اعمال کرده است.

شبیه ساز آرکید

سری PES همیشه به گیم پلی ساده و آرکید خود مشهور بوده و سازندگان آن در نسخه های اخیر سعی کرده اند تا حد ممکن از پیچیدگی تاکتیک ها و نوع دفاع و حمله در بازی دوری کنند.

حال به نظر می رسد کونامی در PES 2019 سعی کرده تا حدودی این روند ثابت را کنار گذاشته و کمی ریسک کند. این قضیه باعث شده تا سرعت مسابقات در دمو PES 2019 نسبت به قسمت های پیشین کاهش پیدا کنند و از همین سو دست شما برای برنامه ریزی بهتر، دفاع تکنیکی و تنظیم قدرت و دقت ضربات باز تر شده.

PES 2019
تعویض های سریع به بازی اضافه شده اند.

البته این تغییر به این معنا نیست که عملکرد دفاعی در PES 2019 به «دفاع تاکتیکی» سری فیفا نزدیک شده و هنوز هم چند پله از آن آرکید تر است. در بخش دفاع، دیگر نگه داشتن دکمه ای برای نزدیک شدن به بازیکنان حریف و پس گرفتن توپ کافی نیست و مجبور هستید تا بازیکن دفاعی خود را بین نقاط مختلف جابجا کرد و سد راه شوید.

همچنین کاهش سرعت بازیکنان باعث شده تا در بخش دفاع، منطقی تر از گذشته باشد. برای مثال اگر مشغول دادن پاسخ های در عمق و استفاده از بازیکنان دفاعی خود در حمله شوید، از آن جایی که سرعت آن ها در برگشت به دفاع کاهش یافته، موقعیت ضد حمله برای حریف فراهم تر خواهد بود. بخش تعویض سریع هم به بازی اضافه شده و با وجود گزینه های بیشتری که نسبت به فیفا در اختیار شما قرار می دهد، کار با آن به راحتی فیفا 18 نیست.

نحوه پاس دادن هم از حالت مکانیکی خود در PES 2018 خارج شده و به لطف انیمیشن های جدید بازی، جلوه باورپذیرتری دارد. هنوز هم دقت پاس ها همانند قبل بالاست ولی برای رسیدن به دروازه حریف مجبورید تا از تعداد بیشتری پاس استفاده کرده و توپ را بیشتر از گذشته بین بازیکنان تیم به گردش در آورید.

دوبین بازی هنگام به ثمر رسیدن گل، شباهت زیادی به فوتبال واقعی دارد.

یکی از تغییرات PES 2018 نسبت به نسخه های قبلی PES به سیستم شوت زنی واقعی تر آن بر می گشت. قبل از نسخه فعلی، دقت و میزان نگه داشتن دکمه شوت آن چنان تاثیری روی دقت ضربه نداشت. در PES 2019 این قضیه باز هم نسبت به قبل طبیعی تر شده و شما کنترل بیشتری روی نحوه زدن یک شوت دارید.

در حال حاضر کار با مکانیک شوت زدن سخت است و این موضوع در کنار دفاع تاکتیکی بازی باعث شده تا میانگین گل ها طی یک مسابقه نسبت به PES 2018 کاهش پیدا کند.

«فیزیک» نقش مهمی را در در مسابقات PES 2019 ایفا می کند و این عنصر تاثیر زیادی روی گیم پلی بازی گذاشته است. برای مثال، اگر بازیکن شما توپی را دریافت و Stop کند، دقت پاس نسبت به حالت عادی و سریع فشار دادن دکمه پاس، بیشتر خواهد بود و این موضوع که زدن ضربات با بخش های مختلف پا، تاثیرات مختلفی را روی دقت و سرعت توپ می گذارد، نسبت به گذشته بیشتر در بازی رعایت شده است.

در کل می توان گفت که تمام المان های سری PES، هنوز ساختار جذاب و ساده خود را در این عنوان حفظ کرده و تا درصدی طبیعی تر شده اند تا در نتیجه، کمی به بار منطق بازی افزوده شود.

جسور و زیبا

پیش از این هم در مورد تغییرات انیمیشن بازیکنان و نحوه واکنش ها آن ها و تاثیری که این قضیه روی گیم پلی PES 2019 گذاشته است، صحبت کرده بودیم. این تغییرات باعث شده تا نحوه حرکت و جابجایی بازیکنان در زمین نسبت به گذشته جذاب تر شود و هنگامی که نحوه تعامل بازیکنان با توپ را به صورت صحنه آهسته می بینیم، متوجه فیزیک عالی بازی و روانی انیمیشن ها طی مسابقات خواهیم شد.

جزییات در چهره بازیکنان بیداد می کند! (البته به خاطر ندارم که چه زمانی پوگبا از این مدل مو استفاده کرد!)

از همان نزدیک می توان فهمید که جزییات چهره بازیکنانی که در PES 2019 حضور دارند، با هیچ یک از عناوین ورزشی نسل جاری قابل مقایسه نیست. با گذشت دقایق و نزدیک شدن به انتهای مسابقه، می توانید خستگی را به خوبی در چهره بازیکنان مشاهده کنید و جدا از شباهت این بازیکن ها در PES 2019 نسبت به آن چیزی که در واقعیت هستند، عنصر «حس» و زبان بدن باعث شده تا کار با آن ها حس و حال بهتری را به شما منقل کند.

در بین دو ورزشگاهی که در نسخه دمو PES 2019 حضور دارند، ورزشگاه نیوکمپ با دقتی فوق العاده و یک جو مثال زدنی در بازی شبیه سازی شده و این شبیه سازی تنها محدود به ساخت محیط ورزشگاه نمی شود و سازندگان در کونامی روی دیگر موارد همچون منتقل کردن جو محیط به شما، تلاش زیادی انجام داده اند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم که برای پی بردن به این موضوع حتما بازی را با صدای بلند هم امتحان کنید. البته نباید از این نکته گذشت کیفیت چمن همچنان دلگرم کننده نیست و انتظار می رود که در نسخه نهایی بازی، فیزیک چمن و جلوه آن از زوایه دید Wide، زیباتر از حالت فعلی باشد.

مینیمال تر از همیشه

البته که در نسخه دمو شما به منو کامل PES 2019 دسترسی نخواهید داشت ولی از کار با تنظیمات مسابقه، چینش ترکیب و بخش نمایش عملکرد تیم ها و بازیکنان طی مسابقه می توان متوجه شد که تمام منوها نسبت به گذشته ساده تر و در طراحی آن ها از مکتب مینیمالیسم کمک گرفته شده است. این بخش می تواند با حضور ترانه های خوب و بالا رفتن سرعت منوها نسبت به گذشته، به یکی از نکات مثبت اصلی PES 2019 در نسخه نهایی تبدیل شود.

PES 2019
جو نیوکمپ در بازی مثال زدنی است.

در نهایت می توان گفت که دمو PES 2019 نمایشی امیدوار کننده است از هر نکته ای که طرفداران PES به آن علاقه دارند و از نگاهی دیگر، یک قدم رو به جلو برای رسیدن به این هدف که افراد بیشتری به تجربه PES جدید علاقه مند شوند.

سری PES در نسل هشتم سعی کرد تا با کنار گذاشتن تلاشی که برای تقلید از فیفا داشت، حداقل در جذب مخاطبان همیشگی خود موفق عمل کند و می توان نتیجه گرفت که اگر آن مواردی که در نسخه دمو بازی می بینیم، با پشتیبانی احتمالی کونامی و دیگر بخش های جذاب همراه شود، PES 2019 توان سرگرم کردن عده بسیاری را برای مدت طولانی خواهد داشت.

برای نحوه دریافت دمو رایگان PES 2019 می توانید به این لینک مراجعه کنید و اگر قصد اجرای بازی روی پی سی را دارید، حتماً سری به سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن بزنید.

PES 2019 در تاریخ 6 شهریور ماه برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hossein everhossein
    hossein everhossein | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

    تو بعضی از موارد بهتر شده ولی در کل از فیفا عقبه, اینو بعد یک سال بازی فیفا و پیس نسخه 18 کامل متوجه شدم...

مطالب پیشنهادی