ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قهرمانی گلف آمریکا
تکنولوژی

هکرها کنترل سرورهای مسابقات قهرمانی گلف آمریکا را به دست گرفته اند

هکرها به مسئولان برگزاری مسابقات PGA هشدار داده اند که هر تلاشی برای رمزگشایی، به پاک شدن تمام فایل ها منجر خواهد شد. مسابقات گلف آمریکا موسوم به PGA در «میزوری» پیگیری می شود اما ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

هکرها به مسئولان برگزاری مسابقات PGA هشدار داده اند که هر تلاشی برای رمزگشایی، به پاک شدن تمام فایل ها منجر خواهد شد.

مسابقات گلف آمریکا موسوم به PGA در «میزوری» پیگیری می شود اما هکرها کنترل سرورهای کامپیوتری این مسابقات را در اختیار گرفته و در ازای پس دادن آن خواستار دریافت مبالغی در قالب بیت کوین شده اند. قهرمانی گلف آمریکااین مهاجمان سایبری با ارسال باج افزارهایی به کامپیوترها، داده های روی سرور شبکه را رمزنگاری کرده و با ارسال پیامی به مسئولان PGA هشدار داده اند هر تلاشی برای عبور از سد رمزنگاری به پاک شدن فایل ها منجر خواهد شد:

شبکه شما مورد نفوذ قرار گرفته و تمامی فایل های روی آن با الگوریتمی قدرتمند رمزنگاری شده اند. نرم افزار باز کردن این رمز تنها در اختیار ماست و افراد دیگر به آن دسترسی ندارند.

هفته گذشته موسسه امنیتی Proofpoint با انتشار گزارشی مدعی شد که استفاده از باج افزارها به عنوان یک ابزار هک محبوب رو به افزایش است. مخرب ترین نمونه از این بدافزارها را می توان «واناکرای» به شمار آورد که در سال ۲۰۱۷ سیستم های هزاران سازمان و کسب و کار را هدف قرار داد. گزارشی که به بررسی ضررهای مالی این باج افزار پرداخته، مدعی است که خسارت آن از ۱ میلیارد دلار فراتر رفته است.

برآوردهای Proofpoint حاکی از این است که ۱۱ درصد از کل بدافزارهای منتشر شده از طریق ایمیل در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ باج افزار بوده و این در حالی است که این رقم در سه ماهه اول از یک درصد فراتر نرفته است.

اگرچه این میزان نسبت به سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ کاهش یافته اما داده ها از بازگشت باج افزارها به حملات سایبری خبر می دهد و احتمالا در ماه های آتی شاهد روی آوردن بیشتر هکرها به بدافزارهای مذکور خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی