ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا
تکنولوژی

تسلا کد نرم افزار امنیتی خود را به رایگان در اختیار سایر خودرو سازان قرار می دهد

ایلان ماسک از قصد خود برای در اختیار گذاشتن کد نرم افزار امنیتی خودروهای تسلا برای سایر خودروسازان سخن گفته است. در صورتی که شرکت خودروسازی مورد بحث این موضوع را عملی کند، نرم افزار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۰

ایلان ماسک از قصد خود برای در اختیار گذاشتن کد نرم افزار امنیتی خودروهای تسلا برای سایر خودروسازان سخن گفته است.

در صورتی که شرکت خودروسازی مورد بحث این موضوع را عملی کند، نرم افزار امنیتی خودروهای تسلا به صورت کد منبع باز در اختیار هر خودروسازی قرار می گیرد تا بتوانند از آن به صورت رایگان در خودروهای خود بهره ببرند. بر اساس گفته های ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، این موضوع می تواند برای آینده خودروهای خودران بسیار مهم تلقی شود.

ماسک زمان بندی مشخصی برای این هدف تسلا اعلام نکرده، البته امیدواریم این موضوع هم مثل عقب افتادن تحویل خودروهای تسلا به تأخیر نیفتد.

تسلا

در صورتی که سایر شرکت های رقیب تسلا نیز رویکرد این شرکت را در پیش بگیرند، این موضوع می تواند به ایجاد یک استاندارد غیر رسمی برای خودروهای همیشه متصل منتهی شود و در نهایت به عنوان یک ابزار بازاریابی برای تولید کنندگان خودرو به کار رود.

همچنین عرضه و استفاده از کدها توسط سایر خودرو سازها می تواند امنیت خودروهای همیشه متصل را بهبود دهد. در حال حاضر چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ فنی چارچوب های مشخص و متداول بسیار محدودی در بحث امنیت خودروهای متصل به شبکه وجود دارد. در این مورد در برحه کنونی امنیت در بسیاری از موارد اولویت اول تلقی نمی شود.

البته باید اشاره کرد که پیش از این نیز تسلا تنها بخشی از کدهای مرتبط با نرم افزار خودروهای مدل اس و اکس را منتشر کرده بود

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی