ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

‎هشدار تازه پلیس به رانندگان متخلف؛ دوسال حبس برای مخدوش کردن پلاک خودرو

طبق اعلام فرمانده انتظامی پایتخت، واحد رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروها و موتور سیکلت ‌هایی که به دلیل جرائم بالا متوقف شدند تشکیل و امکان پرداخت اقساطی این جرایم مهیا شده است. ضمن آنکه رانندگان ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

طبق اعلام فرمانده انتظامی پایتخت، واحد رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروها و موتور سیکلت ‌هایی که به دلیل جرائم بالا متوقف شدند تشکیل و امکان پرداخت اقساطی این جرایم مهیا شده است. ضمن آنکه رانندگان می‌ توانند نسبت به تخلف ثبت شده توسط دوربین‌ ها نیز اعتراضات خود را اعلام کنند.
سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران اظهار داشت: پلیس بیشترین ارتباط را با مسائل اجتماعی دارد و طبیعتا روش‌ های سنتی پاسخگوی مسائل اجتماعی امروز نیستند و باید به روش‌ های علمی روی بیاوریم.
بسیاری از مردم درست رانندگی نمی‌ کنند و به نظر بنده عنصر راننده و عوامل انسانی یکی از دلایل مهم در تصادفات رانندگی است که باید با نگاه علمی موارد کاهش تصادفات را بررسی کنیم. ما مبالغ زیادی را صرف تصادفات و معلولان در کشور می‌ کنیم که باید بتوانیم با نگاه علمی این هزینه ‌ها را کاهش دهیم.

این در حالیست که به گفته سردار رحیمی:در ۴ماهه امسال، ۱۰ درصد از میزان تصادفات منجر به فوت کاهش پیدا کرده است و ۱۲ درصد هم از تعداد مجروحان تصادفات کاسته شده است.

تصادفات
وی گفت: بخش زیادی از اقدامات لازم برای کاهش ترافیک تهران مانند ساماندهی مشاغل و اختصاص جای مناسب به دستفروش ها و ساماندهی وانت بارها مربوط به شهرداری تهران است، زیرا وقتی در یک محدوده یک دفعه ۵۰ وانت بار می‌ بینیم، باید شهرداری آن‌ ها را ساماندهی کند.

 ترخیص خودروهای دارای جرایم سنگین از پارکینگ پلیس

بر اساس آمار حدود ۱۵ هزار خودرو و ۲۰ هزار موتورسیکلت دارای جریمه بالای یک میلیون تومان در پارکنیگ‌ ها هستند که تصمیم گرفتیم با گرفتن برخی تعهدات، صاحبان این وسایل نقلیه بتوانند خودرو و یا موتور سیکلت خود را از توقیف خارج کنند و این طرح در دهه ولایت از یکم تا ۸ شهریور انجام می‌ شود.
سردار رحیمی تصریح کرد: جریمه این وسائل نقلیه توقیفی اغلب از طریق دوربین‌ ها ثبت شده است و جریمه‌ ها دستی نبوده است و صاحبان آن‌ ها هم به پلیس مراجعه و اعتراض نکرده اند.


سردار رحیمی گفت: در اجرای این طرح جریمه ها بخشیده نمی‌ شود و فقط طی توافقی با راننده، جریمه تقسیط می‌ شود.
همچنین در رابطه خسارات ایجاد شده برای خودروهای توقیفی در پارکینگ‌ ها گفت: تمام پارکینگ ها به راننده ها رسید می‌ دهند و اگر در زمان توقیف خودرو خسارتی به وسیله نقلیه وارد شود، صاحب پارکینگ باید خسارت را پرداخت کند.
رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۱۰ مرکز رسیدگی به اعتراضات جریمه ها در تهران وجود دارد و حتی به جریمه هایی که از طریق دوربین ثبت می شود هم رسیدگی می شود. در این زمینه خودروهایی که پلاکشان توسط راننده دستکاری می‌ شود، دادگاه می‌ تواند راننده خودرو را از ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fg
    fg | ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

    قطعا کار خوبیه. منم تخلف کنم باید حساب کار دستم بیاد. اما وظیفه پلیس همدردی! با موتورسوارای سرتاپا تخلف نیست و بابد همینطور با موتورسوارای متخلف (که پلاک 95% اشون مخدوشه، از پیاده رو، لاین برعکس و خطوط ویژه حرکت می کنند، توی پمپ بنزین ها قلدری می کنند و ...) با همون شدت برخورد کنه.

مطالب پیشنهادی