ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد ماهانه ۲۵۰ هزار دلاری هکرها از پول مجازی مونرو

بر اساس گزارش پژوهشگران دانشگاه آخن آلمان، علی رغم فروکش کردن تب استخراج ارزهای مجازی، ابزار استخراج «Coinhive» (مبتنی بر جاوا) همچنان فعالیت بالایی داشته و بسته به ارزش لحظه ای، ماهانه بیش از 250 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

بر اساس گزارش پژوهشگران دانشگاه آخن آلمان، علی رغم فروکش کردن تب استخراج ارزهای مجازی، ابزار استخراج «Coinhive» (مبتنی بر جاوا) همچنان فعالیت بالایی داشته و بسته به ارزش لحظه ای، ماهانه بیش از 250 هزار دلار پول مجازی «مونرو» استخراج می کند. Coinhive همچنین تأمین 1.18 درصد از توان رمزنگاری بلاکچین ارز مذکور را به عهده دارد.

Coinhive معمولاً وبسایت هایی را هدف قرار می دهد که علاقه ای به نمایش تبلیغات برای کسب درآمد ندارند

ابزار استخراج Coinhive که معمولاً توسط هکرها مورد استفاده قرار می گیرد، برای فعالیت ابتدا در یک وبسایت (معمولاً پر مخاطب) ادغام شده و از ظرفیت پردازشی کاربران برای استخراج مونرو در پس زمینه استفاده می کند. ابزار مورد بحث که در سال 2017 منتشر شده، معمولاً وبسایت هایی را هدف قرار می دهد که علاقه ای به نمایش تبلیغات برای کسب درآمد ندارند.

در چنین شرایطی مالک وبسایت، به بهای کند شدن سیستم کاربران، از نمایش تبلیغات آزاردهنده به آنها صرف نظر می کند و درآمد خود را به شکل واحدهای پول مونرو (XMR) دریافت می نماید.

مونرو

اما مشکل اینجاست که در هفته های اخیر، هکرها بدون اجازه مالکان وبسایت ها اقدام به نصب ابزار Coinhive کرده و درآمد حاصل را روانه کیف پول های مجازی خود می کنند. آنها همچنین ابزار مذکور را در برخی از افزونه های به ظاهر رسمی و سالم مرورگرها، ادغام کرده و از این طریق کاربران بیشتری را درگیر نموده اند.

لازم به ذکر است که طی چهار هفته بررسی فعالیت هکرها توسط پژوهشگران، 1271 واحد XMR استخراج شده بود که با در نظر داشتن ارزش 200 دلار به ازای هر واحد در آن زمان، هکرها مبلغی بیش از 250 هزار دلار را به جیب زده اند.

مونرو

گفتنی است ارزش هر واحد مونرو که در زمان اوج بالغ بر 450 دلار بود، طی هفته های اخیر افت شدیدی داشته و در لحظه نگارش مطلب به حدود 90 دلار رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

    مبتنی بر جاوا نیست، مبتنی بر جاوااسکریپ هست. جاوا و جاوااسکریپت هیچ ربطی به همدیگخ ندارن

مطالب پیشنهادی