ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

راننده 69 ساله با خودرویی 50 ساله رکورد سرعت زمینی را شکست [تماشا کنید]

وقتی صحبت از خودروهای قدیمی می شود، معمولا سرعت پایین و دود خارج شده از دهانه اگزوز به ذهن بیشتر افراد خطور می کند. اما همیشه هم اینطور نیست، زیرا اخیرا یک راننده مسابقات اتومبیلرانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

وقتی صحبت از خودروهای قدیمی می شود، معمولا سرعت پایین و دود خارج شده از دهانه اگزوز به ذهن بیشتر افراد خطور می کند. اما همیشه هم اینطور نیست، زیرا اخیرا یک راننده مسابقات اتومبیلرانی به نام دنی تامسون (Danny Thompson) توانسته با اتومبیلی 50 ساله به سرعتی خارق العاده دست پیدا کند.

Danny Thompson just set a land speed record (2)

در این رکوردگیری که روز یکشنبه 12 آگوست در دریاچه نمک Bonneville ایالت یوتا انجام شد، آقای تامسون پشت فرمان چلنجر 2 نشسته و رکورد سرعت 450 مایل (معادل 724 کیلومتر) در ساعت را ثبت کرد.

این راننده 69 ساله آمریکایی در تست های برگزار شده دو رکورد 446.605 و 450.909 مایل را از خود بر جای گذاشته که میانگین این دو برابر با 448.757 مایل در ساعت می شود.

Danny Thompson just set a land speed record (2)

با رکورد مذکور دنی تامسون و خودروی چلنجر 2 به عنوان سریع ترین اتومبیل پیستونی جهان نائل شدند. همانطور که اشاره کردیم، چلنجر 2 نیم قرن پیش در سال 1968 ساخته شده؛ نکته جالب توجه اینکه این اتومبیل فوق سریع توسط پدر دنی یعنی میکی تامسون توسعه یافته است.

چلنجر 2 حدود 2360 کیلوگرم وزن داشته و نیروی خود را از دو موتور Hemi نیترو با قدرت 2500 اسب بخار دریافت می کند. وظیفه انتقال قدرت و هماهنگ سازی خروجی دو موتور نیز بر عهده گیربکس های سه سرعته دوقلو گذاشته شده است.

Danny Thompson just set a land speed record (2)

در قسمت دماغه چلنجر 2، دو باک آلومینیومی با ظرفیت 30 گالن (معادل تقریبا 113 لیتر) نیترومتان تعبیه شده، این حجم از سوخت فقط به اندازه یک رکوردگیری کفایت می کند.

پیش از توسعه چلنجر 2، پدر دنی چلنجر 1 را ساخته بود. وی در سال 1960 رکورد 406 مایل (653 کیلومتر) را ثبت کرده بود و آرزو داشت با چلنجر 2 رکورد خود را ارتقا دهد. اما اختلافاتی که بین میکی تامسون و یکی از شرکای تجاری وی بوجود آمده آمد، باعث شد در سال 1988 به قتل برسد.

Danny Thompson just set a land speed record (2)

ناگفته نماند رکورد دنی تامسون 9 مایل (14.4 کیلومتر) بهتر از رکورد قبلی است. او در وبسایت خود اعلام کرده از اینکه توانسته حدود 5 دهه بعد با تلاش زیاد به رویای پدرش جامه عمل بپوشاند، بسیار خوشحال است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی