ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک
تکنولوژی

مدیاتک در حال کار روی چیپست های میان رده جدید؛ احتمالاً خبری از هلیو P70 نخواهد بود

چیپست مدیاتک هلیو P60 که در اسفند ماه گذشته معرفی شده بود قابلیت های هوش مصنوعی را به گوشی های میان رده آورد. اکنون گزارش شده که مدیاتک در حال کار روی دو جایگزین برای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

چیپست مدیاتک هلیو P60 که در اسفند ماه گذشته معرفی شده بود قابلیت های هوش مصنوعی را به گوشی های میان رده آورد. اکنون گزارش شده که مدیاتک در حال کار روی دو جایگزین برای چیپست مورد بحث است.

هلیو P60 شرکت هایی از جمله شیائومی و ویوو به کار رفته بود و اخیراً گوشی اوپو F9 نیز با همین چیپست رونمایی شده بود. این چیپست از 4 هسته پردازشی کورتکس A73 با فرکانس 2 گیگاهرتز در کنار 4 هسته کورتکس A53 با فرکانس مشابه بهره می برد. همچنین به پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP3 مجهز شده است.

هلیو P80

رونالد کوانت افشاگر مشهور دنیای تکنولوژی به تازگی اعلام کرده که مدیاتک در حال کار روی دو چیپست هلیو P80 و هلیو P90 است و به این ترتیب به نظر می رسد خبری از هلیو P70 نباشد. او همچنین اضافه کرده که یکی از اولین مشتری های این دو محصول، اوپو خواهد بود.

به نظر می رسد مدیاتک روی چیپست های میان رده سری P حساب ویژه ای باز کرده. پرچمدار هلیو X30 که از 10 هسته پردازشی بهره می بُرد و بر اساس معماری 10 نانومتری طراحی شده بود، نتوانست آن چنان که باید راضی کننده باشد. عدم معرفی جایگزینی از سری X نشان از این دارد که احتمالاً تایوانی ها قصد دارند بازار چیپست های پرچمدار را به سایر رقبا واگذار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی