ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو؛ تبلت پریمیوم هواوی مدیاپد M5 10 Pro

تبلت ها قرار بود دنیا را تصاحب کنند. چهار-پنج سال همه تصور می کردند این ابزار کاربردی به زودی جای کامپیوترهای شخصی را برای بیشتر افراد می گیرد و حتی به عنوان موبایل هم ایفای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

تبلت ها قرار بود دنیا را تصاحب کنند. چهار-پنج سال همه تصور می کردند این ابزار کاربردی به زودی جای کامپیوترهای شخصی را برای بیشتر افراد می گیرد و حتی به عنوان موبایل هم ایفای نقش می کند، ولی این اتفاق هرگز نیفتاد. امروه تبلت ها جایگاه مشخصی ندارند چون نه به اندازه لپ تاپ کاربردی هستند و نه به اندازه موبایل قابل حملند. با این حال هنوز شرکت هایی مثل اپل، سامسونگ، هواوی و لنوو به عنوان بازیگران اصلی این بازار حضور دارند. در این مطلب می خواهیم یکی از جدید ترین تبلت های بازار یعنی هواوی مدیاپد M5 10 Pro را بررسی کنیم.

هواوی در نمایشگاه MWC 2018 سری مدیاپد M5 را به عنوان پیشرفته ترین تبلت هایش معرفی کرد و ما در شهر بارسلون نگاه نزدیک کوتاهی به آنها داشتیم. مدیاپد M5 در سه مدل عرضه می شود که سخت افزار اصلی همه آنها یکسان است؛ مدل مدیاپد M5 8 کوچک تر است و نمایشگر 8.4 اینچی دارد، مدل مدیاپد M5 10 با صفحه 10.8 اینچی عرضه می شود و مدل مدیاپد M5 10 Pro هم با قلم استایلوس همراه شده است. در واقع مدیاپد M5 10 Pro پیشرفته ترین مدل خانواده تبلت های هواوی است که در ادامه مشخصاتش را مرور می کنیم:

  • نمایشگر 10.8 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1600×2560 پیکسل
  • چیپست های سیلیکون Kirin 960
  • 4 گیگابایت حافظه رَم
  • 64/128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • خروجی صدای استریو با چهار اسپیکر
  • باتری 7500 میلی آمپر ساعتی
  • قیمت جهانی حدود 500 یورو

همان طور که می بینید با مشخصات یک پرچمدار در حوزه تبلت ها روبرو هستیم که سیم کارت هم می خورد و قابلیت اتصال به شبکه LTE را هم دارد، ضمن اینکه از قلم استایلوس حرفه ای هم پشتیبانی می کند. اما آیا سخت افزار قوی و قابلیت های اضافه می تواند شما را به خریدن یک تبلت اندرویدی وادار کند؟ در ادامه با بررسی تبلت هواوی مدیاپد M5 10 Pro با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت

خانواده هواوی مدیاپد M5 همانند اکثر تبلت های پریمیوم بازار که رقبای آیپد هم هستند، کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. بدنه فلزی یکپارچه از جنس آلیاژ آلومینیوم برس خورده و شیشه ای که در لبه ها اندکی خمیدگی دارد، همگی حس یک محصول خوش ساخت و گران قیمت را به شما منتقل می کنند، چیزی شبیه در دست گرفتن آیپد یا گلکسی تب (سری اس). البته خمیدگی لبه ها در این تبلت فقط برای زیبایی است و کاربرد خاصی ندارد، چون به خاطر حاشیه بیشتر از یک سانتیمتر در اطراف نمایشگر، انگشتتان هنگام سوایپ هیچگاه به لبه ها برخورد نمی کند.

اگر تبلت را به شکل افقی در دست بگیرید، دوربین سلفی بالای نمایشگر و دکمه هوم/حسگر اثر انگشت هم سمت راست آن، یعنی دقیقاً زیر انگشت شست دست راست قرار می گیرد، ضمن اینکه همه چیز از جمله دکمه های پاور و ولوم، درگاه سیم کارت و درگاه USB-C روی لبه سمت راست قرار گرفته اند.

پشت دستگاه نزدیک به لبه های بالا و پایین شاهد روزنه های متعدد خروجی اسپیکر هستیم که صدای استریو را با استفاده از چهار بلندگو پخش می کنند. نزدیک لبه پایینی هم یک کانکتور با سه پین دیده می شود که برای اتصال به کیبورد مخصوص به کار می رود. البته این کیبورد همراه دستگاه عرضه نمی شود و باید آن را جداگانه بخرید.

دو نکته منفی اصلی در طراحی مدیاپد M5 10 Pro دیده می شود، یکی بیرون زدگی تقریباً 2 میلیمتری دوربین است که تعادل دستگاه را روی سطح صاف به هم می زند و حالت ناخوشایندی را به وجود می آورد. دیگری فقدان جک هدفون است که هنوز هم نمی توان به راحتی با آن کنار آمد. حالا اینکه چرا در تبلتی به این بزرگی جایی برای جک هدفون و هم سطح کردن ماژول دوربین پیدا نشده، سؤالیست که احتمالاً هواوی هم تمایلی برای پاسخ دادن به آن ندارد. با این حال مدیاپد M5 10 Pro یکی از خوش ساخت ترین تبلت های بازار است و یک دستگاه پریمیوم محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که هیچکدام از تبلت های سری M5 ضد آب نیستند و باید مراقبت ویژه ای از آنها به عمل آورید.

نمایشگر

هواوی مدیاپد M5 10 Pro نمایشگر 10.8 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1600×2560 پیکسل دارد که تراکم 280 پیکسل را در هر اینچ به ارمغان می آورد. این میزان تراکم پیکسلی اگرچه در دنیای موبایل پذیرفتنی نیست، ولی برای تبلت ها رقم بسیار خوبی محسوب می شود. نسبت نمایشگر به بدنه در این تبلت به 76 درصد می رسد که حدود 2.5 درصد کمتر از رقیب جدیدش یعنی سامسونگ گلکسی تب S4 است.

همان طور که انتظار می رود، هواوی یکی از بهترین پنل های IPS را در تبلت مدیاپد M5 10 Pro به کار گرفته که از نظر شفافیت، کنتراست و روشنایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. هواوی می گوید الگوریتم های اختصاصی موسوم به ClariVu به شکل خودکار می تواند نسبت کنتراست و وضوح تصویر را تا 20 درصد بالا ببرد. البته از آنجا که امکان غیر فعال کردن این ویژگی وجود ندارد، نمی توان میزان تأثیر آن را درک کرد.

با توجه به کیفیت بسیار خوب نمایشگر، هواوی مدیاپد M5 10 Pro یکی از بهترین گزینه ها در حوزه سرگرمی مانند تماشای فیلم و اجرای بازی خواهد بود، با این حال اگر به مطالعه هم علاقه مندید، هواوی گزینه Eye Comfort را برای کاهش شدت نور آبی و جلوگیری از خستگی چشم در اختیارتان گذاشته است. این تبلت با استفاده از سنسورهای موجود، می تواند دمای رنگ و شدت نور صفحه را بر اساس نور محیط تنظیم کند.

نرم افزار

هواوی می خواهد مدیاپد M5 10 Pro را به عنوان جایگزین لپ تاپ معرفی کند ولی هرچقدر که اپل و سامسونگ در قبولاندن این باور به کاربران موفق شده اند، هواوی هم موفق خواهد بود. سخت افزار قوی لزوماً کار شما را راحت نمی کند و برای اجرای سریع وظایف مختلف به اکوسیستم نرم افزاری قدرتمند هم نیاز خواهید داشت.

همان طور که گفتیم پشت دستگاه در قسمت پایینی، کانکتورهای اتصال به کیبورد مخصوص وجود دارد. البته ما این کیبورد را در اختیار نداشتیم ولی ظاهراً پس از اتصال، تبلت وارد حالت دسکتاپ می شود و می توانید مثل یک لپ تاپ اندرویدی از آن استفاده کنید، درست مثل گوشی های جدید این شرکت (مانند میت 10 یا P20) که با اتصال به نمایشگر خارجی به دسکتاپ مود تغییر وضعیت می دهند. با این حال تجربیات قبلی هم نشان می دهد که به جز در کاربردهای خاص (سرگرمی یا عملیات ساده تحت وب)، تبلت های اندرویدی و آیپدها نمی توانند جایگزین لپ تاپ شوند.

رابط کاربری مدیاپد M5 10 Pro همان EMUI 8.0 است که روی اندروید 8.0 سوار شده و به خوبی با آن آشنا هستید. هواوی تغییر خاصی در این رابط کاربری نداده چون همه چیز به خوبی کار می کند، یعنی حداقل به همان خوبی گوشی های هواوی. از آنجا که با یک تبلت حرفه ای مجهز به استایلوس روبرو هستیم، انتظار داشتیم اپلیکیشن های اختصاصی هم برای استفاده از این قلم وجود داشته باشد ولی چنین نیست. فقط در صورت نیاز می توانید به جای تایپ، متن را با قلم بنویسید. سیستم تشخیص دست خط برای زبان انگلیسی خوب عمل می کند ولی برای زبان فارسی تعریفی ندارد. هواوی اپلیکیشن ماشین حساب MyScript را هم روی این تبلت نصب کرده که با استفاده از آن می توانید عبارت های ریاضی را نوشته و محاسبه نمایید. دقت تشخیص این برنامه کاملاً مطلوب است ولی برای نوشتن فرمول های دشوار باید چند بار تلاش کنید.

اما کارآیی اصلی قلم مدیاپد M5 10 Pro برای طراحی است و بدین منظور، می توانید اپلیکیشن MediBang Paint را به شکل رایگان از گوگل پلی نصب کنید. در این اپلیکیشن بیش از صد نوع قلم و امکانات متعدد نقاشی را در اختیار دارید، ضمن اینکه می توانید از حساسیت قلم به زاویه و فشار هم استفاده کنید. استایلوس همراه این تبلت واقعاً حرفه ای است و می توانید آثار فوق العاده ای را با آن خلق نمایید. در قسمت بعد توضیحات بیشتری در موردش خواهیم داد.

امکانات نرم افزاری مدیاپد M5 10 Pro همانند گوشی های هواوی است و شاید بهتر بود این شرکت چینی قابلیت های ویژه ای را برای آن تدارک می دید. با این حال حتی در بهترین شرایط هم اکوسیستم تبلت های کنونی نمی تواند جایگزین لپ تاپ شود.

استایلوس M-Pen

همان طور که گفتیم مدیاپد M5 10 Pro همراه یک استایلوس به نام M-Pen عرضه می شود. این قلم تا 4096 سطح فشار را تشخیص داده و از تغییر زاویه هم پشتیبانی می کند، بنابراین در زمان طراحی می توانید با تغییر فشار، شدت رنگ و ضخامت قلم را تنظیم کنید.

قلم M-Pen به خاطر وزن مناسب و بدنه آلومینیومی، بسیار خوش دست است ضمن اینکه طراحی زیبایی هم دارد. شارژ قلم از طریق درگاه USB-C انجام می شود که به شکل هوشمندانه ای زیر گیره بالایی پنهان شده. دو دکمه هم روی بدنه تعبیه شده که زیر انگشت شست قرار می گیرند و به راحتی فشرده می شوند. البته فشردن ناخواسته این دکمه ها هم به دفعات اتفاق می افتد و در برنامه های خاص می تواند دردسرساز شود.

برای استفاده از قلم باید واقعاً هنرمند باشید، چون در غیر این صورت کاربرد خاصی برای آن نخواهید یافت. حتی برای نوشتن متن هم تایپ با کیبورد مجازی سریع تر از نوشتن با قلم خواهد بود. اما اگر استعداد و علاقه به طراحی و نقاشی دارید، استایلوس M-Pen می تواند نقطه شروع بسیار خوبی برای ورود به دنیای طراحی دیجیتال باشد.

سخت افزار

مدیاپد M5 10 Pro از نظر سخت افزاری مشابه گوشی های پرچمدار دو سال قبل است. این رویکرد در دنیای تبلت کاملاً رایج شده و اکثر شرکت ها از ترکیب سخت افزاری موبایل های سال قبل خودشان برای این کار استفاده می کنند. چیپست Kirin 960، چهار گیگابایت حافظه رَم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، به راحتی نیاز شما را برای اجرای روان اندروید، رابط کاربری هواوی و اپلیکیشن های روز برآورده خواهند کرد.

ما همچون همیشه بنچمارک های مختلف را با استفاده از اپلیکیشن های آنتوتو، گیکبنچ، پی سی مارک و تری دی مارک انجام دادیم. نتایج به دست آمده توسط تبلت هواوی مدیاپد M5 10 Pro را در تصویر زیر می بینید:

با توجه به امتیازات به دست آمده، واضح است که مدیاپد M5 10 Pro هیچ مشکلی برای اجرای بازی ها و اپلیکیشن های سنگین ندارد. در کنار عملکرد روان رابط کاربری و اجرای سریع تمام برنامه ها، ما چند بازی سنگین از جمله آسفالت 9 را با بالاترین تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم مطلوب روی این تبلت اجرا کردیم. همچنین عملیات تشخیص دستخط یا طراحی با براش های سنگین هم در لحظه و بدون مکث انجام می شود که نشان از توان سخت افزاری بالای این تبلت دارد.

کیفیت صدا یکی از برتری های اصلی مدیاپد M5 10 Pro به شمار می رود. چهار اسپیکر تعبیه شده در این تبلت بوسیله شرکت هارمان تنظیم شده و از فناوری اختصاصی Histen هواوی هم بهره می برد.

صدای خروجی این تبلت به شکل استریو، کاملاً واضح و بدون اعوجاج است و حتی می توان با آن موزیک گوش کرد، البته به شرطی که از خیر صدای بیس بگذرید. متأسفانه هواوی جک هدفون را از این تبلت حذف کرده و برای اتصال هدفون محبوبتان باید از دانگل تبدیل USB-C به جک 3.5 میلیمتری استفاده کنید.

دوربین

برخلاف اکثر محصولات جدید هواوی که سه یا چهار دوربین دارند، تبلت مدیاپد M5 10 Pro از یک دوربین اصلی در پشت بدنه و یک دوربین سلفی بهره می برد. دوربین اصلی این تبلت به یک حسگر 13 مگاپیکسلی و لنزی با ضریب اف 2.2 مجهز شده که قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF) هم دارد ولی از فلاش بی بهره است. در جلوی دستگاه هم شاهد دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 و فوکوس ثابت هستیم.

رابط کاربری دوربین همانیست که در گوشی های هواوی می بینیم. با سوایپ به سمت راست وارد گزینه های از پیش تعریف شده مانند اچ دی آر، تنظیمات دستی، پانوراما، تایم لپس و غیره می رسیم و با سوایپ به سمت چپ منوی تنظیمات ظاهر می شود. انتخاب حالت پرتره هم برای هر دو دوربین و از طریق آیکن مربوطه میسر است، البته فقط دوربین سلفی توانایی محو کردن پس زمینه را دارد.

شاید از خودتان بپرسید چه کسی با تبلت عکاسی می کند، که سؤال خوبیست و پاسخ دقیقی ندارد. احتمالاً هواوی هم به همین دلیل تصمیم گرفته دوربین پیشرفته ای را در مدیاپد M5 10 Pro به کار نگیرد. همان طور که در تصاویر زیر می بینید جز در شرایط نوری بی نقص، عکس ها عمدتاً نویز دارند یا جزئیات به خوبی ثبت نشده. البته فوکوس دقیق و سریع انجام می شود و حالت پرتره هم به خوبی سوژه را از زمینه جدا می کند. در ادامه چند نمونه تصویر ثبت شده با این تبلت را می بینید.

در مجموع کیفیت دوربین های اصلی و سلفی مدیاپد M5 10 Pro برای سرگرمی و در مواقع اضطراری، رضایت بخش است اما وجود نویز زیاد، از دست رفتن جزئیات در شرایط نوری مختلف و فقدان فلاش را می توان از جمله نقاط ضعف این تبلت برشمرد. اگرچه عکاسی با تبلت چندان مرسوم نیست، ولی با توجه به لقب پرو در نام این تبلت، بهتر بود که هواوی دوربین بهتری را در آن به کار می گرفت.

باتری و شارژ

هواوی باتری 7500 میلی آمپر ساعتی را در مدیاپد M5 10 Pro به کار گرفته، یعنی تقریباً همان ظرفیتی که در اکثر رقبای 10 اینچی می بینیم. این باتری غول آسا در سخت ترین شرایط می تواند تبلت را 2 روز کامل روشن نگه دارد و اگر استفاده مقطعی از آن داشته باشید، شاید یک هفته کاری را در کنارتان باشد. البته تست باتری با اپلیکیشن پی سی مارک رقم نزدیک به 10 ساعت را نشان می دهد که کمتر از انتظار است و با تجربه واقعی استفاده از دستگاه مطابقت ندارد.

خوشبختانه مدیاپد M5 10 Pro از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می کند تا برای پر کردن آن زیاد معطل نشوید. شارژ کامل این تبلت با استفاده از شارژر 18 واتی همراهش به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد که رقم خوبی محسوب می شود.

جمع بندی

اپل، سامسونگ و هواوی هنوز هم تلاش می کنند تا تبلت های پریمیوم را به عنوان جایگزین لپ تاپ معرفی کنند، ولی این اتفاق هیچگاه نخواهد افتاد. هواوی مدیاپد M5 10 Pro هم حتی با داک کیبورد اختصاصی اش نمی تواند جای لپ تاپ و کامپیوتر شما را بگیرد ولی در نقش یک تبلت، حرف های زیادی برای گفتن دارد. مرور وب، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی و اجرای بازی، کارهایی هستند که با تبلت جدید هواوی در سطح بالایی اجرا می شوند.

از طرفی اگر هنرمند و طراح هستید، هواوی مدیاپد M5 10 Pro با استایلوس حرفه ای می تواند شما را وارد دنیای طراحی دیجیتال کند. سخت افزار قدرتمند و قلم پیشرفته در این مسیر به کمکتان می آیند. البته توجه داشته باشید که باید حتماً از اپلیکیشن های ثالث استفاده کنید چون هواوی هیچگونه برنامه اختصاصی را برای کار کردن با قلم در تبلت تعبیه نکرده است.

طراحی افقی این تبلت در موارد متعددی مشکل ساز است، چون اپلیکیشن های زیادی در حالت عمودی بهتر اجرا می شوند ولی وقتی هواوی مدیاپد M5 10 Pro را به شکل عمودی در دست بگیرید، عملاً به دکمه های کنترلی دسترسی نخواهید داشت و وبکم روی حاشیه سمت راست نمایشگر قرار می گیرد.

با این حال به دنبال یک تبلت اندرویدی با سخت افزار قدرتمند، کیفیت ساخت عالی، امکانات مالتی مدیای مطلوب و استایلوس حرفه ای هستید، هواوی مدیاپد M5 10 Pro گزینه خوبی به شمار می رود. در ادامه نقاط قوت و ضعف این محصول را مرور می کنیم.

نقاط قوت هواوی مدیاپد M5 10 Pro
  • کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر شفاف و با کیفیت
  • سخت افزار قدرتمند
  • پخش صدای استریوی با کیفیت از چهار بلندگو
  • کیبورد اختصاصی با حالت دسکتاپ
  • استایلوس حرفه ای
  • شارژدهی مناسب
نقاط ضعف هواوی مدیاپد M5 10 Pro
  • طراحی نامناسب برای استفاده عمودی
  • ضد آب نبودن بدنه
  • بیرون زدگی دوربین اصلی
  • فقدان جک هدفون
  • فقدان امکانات نرم افزاری مخصوص قلم
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • MojtabaHere
    MojtabaHere | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

    طراحی ش مزخرف ـه ?
    محل قرارگیری دکمه ی هوم جایی هست که یوزر تمایل به استفاده از تبلت رو حالت افقی داشته باشه، بعد دوربین دوم و نوشته ی برند هوآوی روی خط عمودی هستند ?
    بعد دوربین ش هم برآمدگی داره ? اصن مگه ممکنه یه تبلت که تازه همچین سنسور قوی ای هم نداره، برآمدگی دوربین داشته باشه؟ ?
    نمیدونم چرا طراحی های هوآوی اینقدر مسخره ـند!؟ اون گوشی پی ۲۰ هم یه مثال دیگه ـست. از بالا بریدگی نمایشگر داره (که اصلا ماهیت وجودیش برای کاهش حاشیه هست) بعد از پایین یه فضای حاشیه بزرگ برای دکمه ی فیزیکی!! ?????

  • shs77
    shs77 | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

    اصلا از طراحیش خوشم نیومد جلوش که جالب نیست پشت گوشی هم فلزی بودنش حس خوبی میده ولی دوربین بیش از حد برآمده کار رو خراب کرده!

    من تبلت فقط آیپد ها رو قبول دارم چون هنوز که هنوزه اندروید روی تبلت نتونسته به خوبی iOS باشه و آیپد ها سخت افزارشون حتی از موبایل ها هم چند لول بالاتره نه اینکه یکی دو نسل عقب تر باشه!

    یک زمانی سونی تبلت میزد که درسته نرم افزارشون به خوبی iOS نبود اما از لحاظ طراحی تنها رقیب آیپد بود با وزن فوق‌العاده کم و ضخامت فوق باریک
    حیف که دیگه تبلت نمیزنه سونی!

    • سینا گلستانه
      سینا گلستانه | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

      هم از نظر سخت افزاری قوی هستند و هم از نظر نرم افزاری به نظرم فضای تحت کنترل و بسته iOS برای تبلت مناسب تره چون شما در نهایت می خواید روش یا کتاب بخونید یا وب گردی کنید یا فوقش بازی. اندروید برای یک تبلت نهایت چهار پنج کاره بیش از حد پیچیده س. درست بر خلاف گوشی موبایل که این پلتفرم آزادی عمل بی اندازه ای بهتون می ده و دست شما رو باز می ذاره.

      • M.freakinggeek
        M.freakinggeek | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

        در جواب اقای گلستانه باید بگم واقعا خیلی بده انقدر کلی و بی اطلاع در مورد دستگاه ها نظر میدین اونم شما که بیشتر بررسی های سایت انجام میدین و میگین "فضای تحت کنترل و بسته ios برای تبلت خوبه" و کارای تبلت به مرور وب و خوندن کتاب و بازی!!!! با این دیدگاه هم بررسی میکنین !!!!!!!!!!! تبلت اتفاقا دیوایسی که در نبود نوت بوک و یا در مواقعی جایگزین نوت بوک میشه مثل مدیریت فایل و انتقال فایل همین یک گزینه بشدت کاربردی و ضروری توی اپل نیاز به یک لپ تاپ جدا هست بعد ار طریق اون انتقال انجام داد تازه محدودیت فقط دیوایس های اپل که "فضای کنترل شده بهش میگین بهتره یجور نقض گفته بشه" نکته دیگه یا کار با otg و وصل کردن فلش یا هارد و... یا پشتیبانی فرمت ها و یا همین که راحت انتقال فایل بدون دردسر بین هر دیوایسی تکرار میکنم هر دیوایسی انجام میشه تبلت خیلی وقت ها میشه جایگزین لپ تاپ کرد و به واسطه قابلیت حمل ساده تر مورد استفاده قرار داد البته کارایی که از ایپد اپل بر نمیاد یا سخت تر یا محدود تر میتونه انجام بده

        • سینا گلستانه
          سینا گلستانه | ۱ شهریور ۱۳۹۷

          دوست من اگر تبلت جایگزین مناسبی برای لپ تاپ بود و کارایی بالایی داشت هر سال فروشش از سال قبل کمتر نمی شد. اینکه تبلت برای شما کارایی زیادی داره خیلی خوبه اما الزاماً همه مثل شما نیستن و چند سالی هست که شرکت های تولید کننده هم دیگه به اندازه ی سالهای قبل برای عرضه مدل های جدید تلاش نمی کنن چون کاربران تمایلی به خرید و استفاده از تبلت ندارن. از اینکه نظرتون رو با ما در میون میذارید ممنونم

          • M.freakinggeek
            M.freakinggeek | ۲ شهریور ۱۳۹۷

            منظورم از متنی که نوشتم این نبود که تبلت ها جایگزین نوت بوک میشن اگه دقت کنین درواقع اعتراضم به دو بخش از نظرتون بود یکیش جمله "فضای تحت کنترل سیستم عامل اپل" و جمله دیگتون که گفتین تبلت کارش " به مرور وب و کتاب خوندن و بازی خلاصه میشه"
            من مشکلم با این دو جمله بود برای همین یک سری کارای ضروری یا کاربردی مثال زدم و باز جملم تکرار میکنم در واقع تبلت چیزی بین گوشی و نوت بوک هستش و قرار در مواقعی هم در یک سری کارا شمارو از لپ تاپ بی نیاز کنه تکرار میکنم "در مواقعی " و مثال هم زدم این مواقعی که میگم میتونه کارای انتقال و مدیریت فایل باشه مثلا گرفتن یک سری فایل اجرایی توی دانشگاه یا داده های نسبتا بزرگ و... دیگه نیاز نیست برای وصل کردن فلش یا هارد یه وسیله سنگین که تازه الان توی یکی دو سال اخیر خیلی سبک شدش میشه حداقل یک کیلو با خودتون ببرین توی تبلت اندرویدی یا ویندوزی به راحتی قابل انجام هستش یا حتی ارایه کلاسی هم دیگه نیاز به بردن لپ تاپ نیست و براحتی میشه توی تبلت اندروید و ویندوز این کارا انجام داد و خروجی تصویر گرفت و نکته مهم دیگه بی نیازی تبلت به وجود لپ تاپ واسه کارای عادی هستش و خود نیاز به ایتونز از کامپیوتر به ایپد یا ایفون برای ارتباط و ریختن یک سری چیزا به کل اصل پرتابل بودن زیر سوال میبره و شما بهش میگین فضای تحت کنترل که حتی کارای ساده ای مثل پخش فیلم و موزیک هم توی فرمت های مختلف هم توی دیوایس های اپل سخت تر و هم غیر یکپارچه هستش در حالی که توی بقیه اکوسیستم ها به این شکل نیست همون اهنگflac که شما میخواستی از نوت 8 به نوت9 انتقال بدی و از بلوتوث استفاده میکردین!!" در حالی که از زمان اس2 سامسونگ وایفای دایرکت هست و بشدت کاربردی " همون فرمت یا خیلی دیگه از فرمت های تصویری یاصوتی با دردسر و در بهترین حالت در اپل غیر یکپارچه هست و باز بخش مشکل دیگه ای هم اپل داره و شرکت های دیگه و اکوسیستم های دیگه ندارن اینه که در دیوایس های دیگه موقع اتصال یا هر کار دیگه ای دغدغه برند یا چه دیوایسی هست نداری البته جز اپل
            تبلت ها البته به غیر از تبلت های اپل ! تا جای ممکن سعی بر انجام اکثریت ویژگی های نوت بوک دارن با وزن کمتر و ساده تر و تقریبا به غیر از کار هایی با قدرت پردازشی خیلی بالا یا کاربرد های خاص مثل ادیت های پیشرفته،برنامه نویسی و کارایی از این دست تقریبا بقیه کارارو انجام میدن و با مزیت های از جمله همراهی باتری برای ساعات بیشتر و وزن کمتر در واقع جملتون که گفتین برای تبلت اکوسیستم اپل خوبه چون فضای تحت کنترل و بسته داره و گفتین که 4 یا 5 کار بیشتر انجام نمیده خواستم هم مثال نقض بیارم هم بگم اتفاقا این چیزایی که شما گفتین اتفاقا بدیهاش هستش در مورد این که فروش تبلت کم شده این بحثش باز طولانیه و به خیلی چیزا بر میگرده از دلایلی مثل سبک شدن لپ تاپ ها نوع قیمت گذاری ها تا همه گیر شدن گوشی هایی با سایز اسکرین بزرگ حتی توی پایین رده ها تا اومدن نوت بوک های هیبریدی و ......

مطالب پیشنهادی