ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری عربستان در لوسید موتورز

به تازگی گزارش شده که «صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی» قصد دارد در لوسید موتورز یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. این شرکت، در واقع یک استارتاپ تولید ماشین الکتریکی است که توسط کمپانی Atieva ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی گزارش شده که «صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی» قصد دارد در لوسید موتورز یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. این شرکت، در واقع یک استارتاپ تولید ماشین الکتریکی است که توسط کمپانی Atieva به راه افتاده و رقیب تسلا به حساب می‌آید.

به گزارش رویترز، مسئولین عربستان سعودی و کمپانی لوسید موتورز در مراحل پایانی مذاکرات خود هستند و حتی شرایط قراردادشان نیز تنظیم شده‌ است.

بر اساس این قرارداد همکاری، در اولین مرحله قرار است صندوق سرمایه‌گذاری عربستان، ۵۰۰ میلیون دلار به حساب لوسید موتورز واریز کند تا آنها بتوانند از این پول برای کیفیت بخشیدن به تولیداتشان استفاده کنند. حال اگر این شرکت بتواند سوددهی خود را بالا ببرد و رضایت مسئولین عرب را جلب کند، ۵۰۰ میلیون دلار دیگر هم طی دو مرحله به این شرکت تعلق خواهد گرفت.

سرمایه گذاری عربستان برای لوسید موتورز به شدت حیاتی است چرا که این استارتاپ طی سال گذشته موفق نشده که سرمایه لازم برای تولید ماشین‌هایش را جلب کند.

جالب اینجاست هفته‌ی گذشته گزارش شده بود که صندوق سرمایه گذاری عربستان به دنبال خرید بخش بزرگی از سهام تسلا است و قصد دارد سهام ۵ درصدی خود از این کمپانی را افزایش دهد.

تاکنون سخنگویان هر دو شرکت نیز درباره‌ی سرمایه‌ گذاری عظیم عربستان در فعالیت‌های آنها اظهار نظری نکرده‌اند و بعید است صحبتی در این باره مطرح گردد.

اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی، کمپانی لوسید موتورز با رونمایی از یک خودروی الکتریکی لوکس سر و صدای زیادی به پا کرد. می توان گفت این ماشین که لوسید ایر (Lucid Air) نام دارد، یکی از زیباترین وسایل نقلیه‌ی طراحی شده به شمار می رود.

حال گفته شده است که تولید و توسعه‌ی این ماشین توسط پیتر راولینسون رهبری می‌شود. وی پیش از این مهندس ارشد تسلا بود و بر تولید ماشین‌های مدل S این کمپانی نظارت داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی