ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با خانواده ایسوزو کانسپت X آشنا شوید؛ خودروهایی شاسی بلند با توانایی های آفرود استثنایی

شرکت ژاپنی ایسوزو که در کشور ما بیشتر با کامیونت های خود شناخته می شود، اخیرا از سری کانسپت X با توانایی های آفرود خارق العاده رونمایی کرده است. این دو مفهومی بر پایه پیکاپ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

شرکت ژاپنی ایسوزو که در کشور ما بیشتر با کامیونت های خود شناخته می شود، اخیرا از سری کانسپت X با توانایی های آفرود خارق العاده رونمایی کرده است. این دو مفهومی بر پایه پیکاپ D-Max و شاسی بلند MU-X شکل گرفته اند.

از نخستین کانسپت شروع می کنیم، مدلی که با ارتفاع 370 میلی متری از سطح زمین و زوایای ورود و خروج 38.5 و 49.7 درجه ای خود را آماده پشت سر گذاشتن انواع پستی و بلندی ها نشان می دهد.

isuzu-concept-x (19)

این خودرو از سیستم تعلیق مستقل در جلو و چند اتصالی (مولتی لینک) در عقب برخوردار است. برای چنگ انداختن به مسیرهای صعب العبود ایسوزو مفهومی خود را به لاستیک های غول پیکر 38 اینچی و مخصوص آفرود تویو Open Country مجهز کرده است.

isuzu-concept-x (22)

اکثر اجزای بدنه از جمله گلگیرها، کاپوت و وینچ های 4.5 تنی جلو و عقب در پیکاپ کانسپت X D-Max سفارشی هستند. وظیفه تامین نیروی این خودرو بر عهده یک موتور 3 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل گذاشته شده؛ گیربکس شش سرعته خودکار ساخت آیسین هم وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

isuzu-concept-x (20)

به کانسپت X MU-X می پردازیم، مدلی که بر روی پلتفرم شاسی بلند هفت نفره MU-X ساخته شده است. این خودرو بر خلاف بیشتر همنوعان خود از شاسی مستقل از بدنه بهره می برد و در استرالیا رقبایی مثل فورد Endeavour، تویوتا Fortuner و میتسوبیشی پاجرو اسپرت را پیش رو دارد.

isuzu-concept-x (16)

از لحاظ فنی کانسپت های جدید ایسوزو دقیقا مشابه هم هستند، اما در برخی جزئیات تفاوت هایی با هم دارند. این تفاوت ها به شکل بدنه، فضای داخلی و زاویه خروج کمتر مدل شاسی بلند در مقابل مدل پیکاپ (37.3 در برابر 38.5 درجه) خلاصه می شوند.

isuzu-concept-x (3)

برای متوقف کردن این خودروهای همه جا رو، ایسوزو از دیسک های ترمز 6 پیستونی 390 میلی متری در جلو و دیسک های 355 میلی متری 4 پیستونی در عقب استفاده کرده است.

هنوز مشخص نیست که این مدل های مفهومی سرانجام روزی به خیابان ها راه خواهند یافت یا خیر، اما به نظر می رسد ایسوزو قصد داشته با توسعه این دو خودرو توانمندی های مهندسین خود را به رخ بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی