ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن VPN فیسبوک به خاطر جمع آوری اطلاعات کاربران از اپ استور حذف شد

اگر برایتان سوال بود که بعد از رسوایی کمبریج آنالیتیکا، سردرد بعدی فیسبوک در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران چه خواهد بود، دیگر لازم نیست صبر کنید! نشریه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

اگر برایتان سوال بود که بعد از رسوایی کمبریج آنالیتیکا، سردرد بعدی فیسبوک در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران چه خواهد بود، دیگر لازم نیست صبر کنید! نشریه وال استریت ژورنال اخیراً گزارش داده که اپل از فیسبوک خواسته تا اپلیکیشن تحت تملک خود، یعنی Onavo را که قوانین اپ استور را نقض کرده از این فروشگاه دیجیتالی حذف کند. سخنگوی اپل، دلیل این خواسته این چنین توضیح می دهد:

ما سخت کار می کنیم تا از حریم شخصی کاربر و امنیت دیتا او در اکوسیستم اپل حفاظت کنیم. در آخرین به روزرسانی خط مشی مان، این موضوع را کاملاً روشن کردیم که اپلیکیشن ها نباید با هدف تحلیل یا تبلیغات، به جمع اطلاعات درباره دیگر اپلیکیشن هایی بپردازند که روی دیوایس کاربر نصب هستند و همچنین باید درباره چگونگی استفاده از دیتای جمع آوری شده شفاف باشند.

در واقع این موضوع خود جای تعجب دارد که چطور Onavo تا امروز دوام آورده است. Onavo که در سال 2013 توسط فیسبوک خریداری شد، دو کار می کند. تا جایی که به مصرف کنندگان ارتباط دارد، Onavo عملکردی مثل یک وی پی ان داشته و ضمن «امن نگه داشتن دیتای شما»، «وب سایت های احتمالاً مضر را بلاک می کند».

اما کاربرد اصلی Onavo، جمع آوری و ارسال اطلاعات مربوط به میزان استفاده از اپلیکیشن های مختلف به فیسبوک است؛ در واقع فیسبوک می بیند کدام اپلیکیشن ها بیشتر میان کاربران محبوب هستند و کدام اپلیکیشن ها از موفقیت باز مانده اند. به این ترتیب، فیسبوک نه فقط از رقبای خود (مانند اسنپچت) جلو می افتد، بلکه با دقت نظر بیشتر رقبای خود را برای خرید انتخاب می کند.

تا فوریه سال جاری میلادی، اپلیکیشن Onavo توسط بیش از 33 میلیون نفر روی دو پلتفرم اندروید و iOS دانلود شده بود. اگرچه این اپ دیگر در بخش جستجوی اپ استور نشان داده نمی شود اما هنوز بدون هیچ مشکل در پلی استور گوگل حضور دارد؛ بنابراین این کاربران اندرویدی هستند که از این به بعد نقش چشم و گوش فیسبوک را ایفا می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی