ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج یک نظرسنجی؛ مردم به چه دلایلی سیستم عامل موبایل خود را تغییر می دهند؟

به نظر شما، مردم بیشتر از کدام سیستم عامل موبایل به یک سیستم عامل دیگر مهاجرت می کنند؟ از اندروید به iOS؟ یا از iOS به اندروید؟ پاسخی که در ذهنتان است، می تواند به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

به نظر شما، مردم بیشتر از کدام سیستم عامل موبایل به یک سیستم عامل دیگر مهاجرت می کنند؟ از اندروید به iOS؟ یا از iOS به اندروید؟ پاسخی که در ذهنتان است، می تواند به احساس تان نسبت به سیستم عاملی که روزانه با آن سر و کله می زنید بستگی داشته باشد. وب سایت PCMag اخیراً در یک نظرسنجی سه روزه با مشارکت 2500 آمریکایی به نتایج جالبی در این باره رسیده است.

بیشترین دارندگان موبایل های هوشمند که سیستم عامل مورد استفاده خود را تغییر داده اند (18 درصد)، از اندروید به iOS مهاجرت کرده اند. در این بین تنها 11 درصد مسیر برعکس را در پیش گرفته اند. ضمناً در این نظرسنجی خبری از ویندوز فون یا بلک بری نیست. در این بین، 71 درصد باقی مانده هیچوقت سیستم عامل خود را تغییر نداده اند. باید افزود که بیش از 54 درصد از شرکت کنندگان آیفون دارند و 27 درصد هم موبایلی توسعه یافته از سوی سامسونگ را انتخاب کرده اند.

بررسی دلایل مردم برای تغییر سیستم عامل موبایل شان می تواند بسیار جالب باشد. 47 درصد از افرادی که از اندروید به iOS کوچ گرده اند عقیده دارند که سیستم عامل جدیدشان، تجربه کاربری بهتری ارائه می دهد. در این بین، تنها 30 درصد از مجهارت کنندگان از iOS به اندروید، تجربه کاربری بهتر را عامل این تغییر دانسته اند. قیمت گذاری، یکی از اصلی ترین دلایل سوییچ به اندروید به حساب می آید و 29 درصد از افراد می گویند به خاطر قیمت های بهتر دیوایس های هوشمند به سراغ این سیستم عامل رفته اند. 11 درصد هم مدعی شده اند که برای صرف هزینه کمتر، iOS را جایگزین اندروید کرده اند.

اما علی رغم تمام این آمار، سیستم عامل مهم ترین فاکتور برای خرید دیوایس های هوشمند به شمار نمی رود. هنگامی که از مشارکت کنندگان خواسته شد تا دلیل اصلی خود در انتخاب یک موبایل را ذکر کنند، تنها 19 درصد از آنها سیستم عامل را اصلی ترین دلیل خود تلقی کردند. مهم ترین فاکتور با سهم 33 درصدی، قیمت موبایل است و 26 درصد از افراد هم براساس برند دست به انتخاب می زنند.

در نهایت باید افزود که 56 درصد از افرادی که تا به امروز سیستم عامل خود را تغییر داده اند یا به فکر تغییر آن افتاده اند می گویند که اهمیتی به عرضه اسمارت فون های جدید نمی دهند. 34 درصد می گویند هنگامی که قراردادشان با اپراتورهای مخابراتی به اتمام می رسد موبایل شان را عوض می کنند و 17 درصد باقی مانده هم تنها زمانی دست به خرید موبایل جدید می زنند که نمایشگر موبایل قبلی شکسته باشد. در واقع هنگامی که از مشارکت کنندگان پرسیده شد که معمولاً هر چند وقت یک بار موبایل شان را عوض می کنند، بیش از 53 درصد از آنها گفتند زمانی که موبایل قبلی خراب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فريبرز
    فريبرز | ۳ شهریور ۱۳۹۷

    درصد هم مدعی شده اند که برای صرف هزینه کمتر، iOS را جایگزین اندروید کرده اند!!!

  • Amir Disx
    Amir Disx | ۳ شهریور ۱۳۹۷

    در ایران چند گروه به ios مهاجرت می کنن،دسته اول ،کسایی که ژن خوب دارن،دسته دوم یک شغل نون وآبدار پیدا کردن،دسته سوم آدم های بی وجود و پستی که میخوان با یک گوشی تمام عقده های زندگی شون رو در قالب زندگی لاکچری نشون بدن

    • Ebrahim Vahidi
      Ebrahim Vahidi | ۳ شهریور ۱۳۹۷

      با مورد آخر ذکر شده روزی چند بار برخورد دارم

مطالب پیشنهادی