نمایش جدید بتلفیلد 5، تکنولوژی «ردیابی پرتو» انویدیا را به رخ می‌کشد [تماشا کنید]

نمایش جدید بتلفیلد 5، تکنولوژی «ردیابی پرتو» انویدیا را به رخ می‌کشد [تماشا کنید]

نمایش جدید بتلفیلد 5، تکنولوژی «ردیابی پرتو» انویدیا را به رخ می‌کشد [تماشا کنید]

کارت های گرافیک سری RTX 2000 انویدیا طراحی شده اند تا تکنولوژی «ردیابی پرتو - Ray Tracing» را به بازی های ویدیویی بیاورند؛ تکنیکی در رندرینگ که بازتاب همزمان (Real-Time) نور و تعبیه افکت های سینمایی را میسر می کند. اگرچه انویدیا در کنفرانس رونمایی از کارت های گرافیک RTX 2000 چند دموی فنی به نمایش در آورد، دموی تازه بتلفیلد ۵ برخی از تفاوت های مهمی که کارت های RTX در بازی های ویدیویی به وجود می آورند را به رخ می کشد.

در ویدیوی پایین می توان مجموعه ای از بازتاب های نور با تکنولوژی ردیابی پرتو را مشاهده کرد که باعث افزایش چشمگیر جزییات در صحنه می شوند. تکنیک Screen Space Reflection که تا پیش از این استفاده می شد، مثل ردیابی پرتو در نمایش بازتاب های نور موثر نبود و در نمایش استودیوی دایس و انویدیا، می توان گرافیک بتلفیلد ۵ را با ردیابی پرتو خاموش و روشن مشاهده کرد.

بازتاب ناشی از انفجارها، با دقت بسیار بیشتری روی اشیای نزدیک مانند اتومبیل ها، تانک ها و حتی سطح خیس زمین رندر می شوند. به همین شکل، می توانید منتظر بازتاب شعله های آتش روی بخش فلزی یا چوبی سلاح ها و حتی لباس سربازان باشید که در نوع خود، افکت تصویری بسیار منحصر به فردی به شمار می رود؛ و تمام این ها، به کمک ردیابی پرتو میسر شده اند.

تا به اینجای کار به نظر می رسد که ردیابی پرتو بزرگ ترین جهش گرافیکی در دهه اخیر است و باید دید که کدام توسعه دهندگان در آینده از آن در بازی های ویدیویی خود استفاده می کنند. تا امروز، پشتیبانی بازی هایی مانند بتلفیلد ۵، Assetto Corsa Competizione، کنترل، اتمیک هارت، مترو اگزدوس و Shadow of the Tomb Raider از ردیابی پرتو تایید شده و برخی دیگر هم از به استفاده از تکنیک رندرینگ DLSS انویدیا روی آورده اند که بخشی از سیستم جدید RTX بوده و سوپر سمپل بازی های ویدیویی را روی رزولوشن ۴K و با نرخ فریم ۶۰ به بالا مهیا می کند.

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

Digiato

رمزتان را گم کرده‌اید؟ ورود با گوگل

Digiato

ورود با گوگل