ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری تویوتا در اوبر

طبق اخباری که به تازگی منتشر شده است تویوتا قصد دارد در حدود 500 میلیون دلار در شرکت اوبر، شرکتی که در حدود 72 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است سرمایه گذاری کند. هدف از ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

طبق اخباری که به تازگی منتشر شده است تویوتا قصد دارد در حدود 500 میلیون دلار در شرکت اوبر، شرکتی که در حدود 72 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است سرمایه گذاری کند. هدف از این سرمایه گذاری همکاری هر دو شرکت برای ارتقای فناوری های مربوط به خودروهای خودران اعلام شده است.
هر دو کمپانی یاد شده بر روی خودروهای خودران به صورت مستقل کار کرده و همکاری آن ها با یکدیگر می تواند برای هرکدام بسیار مفید باشد. بر همین اساس 
تویوتا سیستم پشتیبانی خودکار خود را در اختیار اوبر گذاشته و اوبر نیز سیستم رانندگی خودکار خود را در دسترس تویوتا قرار می دهد. تویوتا پیش از این هم بخش هایی از این سیستم را در پلتفرم Sienna Minivan به کار گرفته بود.

خودران

از طرف دیگر تویوتا با تولید وسایل نقلیه مورد نیاز اوبر مثل خودروی پریوس نیاز این کمپانی به خودروهای خودران را برطرف خواهد کرد. جالب بدانید کمپانی Waymo که مسئولیت  ارتقاء فناوری خودروهای خودران شرکت گوگل را به عهده داشته و یکی از کمپانی های اجرا کننده پروژه های شرکت آلفابت است این روزها با کمبود خودروی خودران مواجه شده و در واقع در اختیار گذاشتن خودروی پریوس، اوبر را از یک چالش بزرگ نجات خواهد داد.
اوبر همچنین قصد دارد برای استفاده مشترک مردم از خودروهای خودران یک مدل تجاری جدید ابداع کند و احتمالا به همین منظور به طور گسترده از خودروهای ون تویوتا استفاده خواهد کرد.

کمپانی های بسیاری به دنبال سرمایه گذاری بر روی اوبر بوده و قصد دارند قسمتی از سهام این شرکت را پیش از عمومی شدن آن در سال آینده خریداری کنند. تا پیش از سرمایه گذاری اخیر تویوتا، سافت بانک (SoftBank) بزرگترین سهام دار اوبر محسوب می شد، اما در حال حاضر سهام تویوتا کمی بیشتر از سافت بانک است. از طرف دیگر ارزش و اعتباری که تویوتا با این سرمایه گذاری به اوبر خواهد بخشید بسیار زیاد است. 72 میلیارد دلار در کل و با توجه به بزرگی کمپانی اوبر چندان زیاد نبوده اما به هرحال اوبر در حال رشد بوده و آینده خوبی برای آن تصور می شود.

گفته می شود تویوتا چندان با تکنولوژیهای مخصوص خودروهای خودران آشنا نبوده و در واقع تجربه کمی در این زمینه دارد. اما تجربه اندک اوبر در این زمینه می تواند کمک کننده تویوتا باشد. اوبر پیش از این کمی با خودرو های خودران کار کرده و تحقیقاتی را بر روی آنها انجام داده است.

البته لازم به ذکر است که همین چند ماه پیش بود که اوبر مجبور به توقف پروژه خودروهای خودران خود شد چرا که یکی از خودروهای خودران این کمپانی با یک عابر زن در آریزونا تصادف کرده و سبب مرگ او شد. البته اوبر بعد از مدتی مجددا و با دقت بیشتر فعالیت های خود در این زمینه را از سر گرفت. جالب بدانید اتومبیل های خودران اوبر کاملا مستقل نیستند و یک راننده پشت فرمان آن ها نشسته است تا در مواقع لزوم خودرو را کنترل کند. البته در حادثه آریزونا، راننده خودروی اوبر مشغول به تماشای یک نمایش تلویزیونی بر روی تلفن خود بوده و همین موضوع سبب شده است تا حضور راننده عملا بی تاثیر باشد و یک عابر کشته شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی