ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات یاهو
تکنولوژی

یاهو همچنان برای کسب درآمد از تبلیغات ایمیل ها را بررسی می کند

وال استریت ژونال به تازگی گزارش کرده یاهو همچنان به بررسی ایمیل های کاربران به منظور فروش داده ها برای تبلیغات ادامه می دهد. چطور می توان جلوی استفاده یاهو از این اطلاعات را گرفت؟ مالک ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

وال استریت ژونال به تازگی گزارش کرده یاهو همچنان به بررسی ایمیل های کاربران به منظور فروش داده ها برای تبلیغات ادامه می دهد. چطور می توان جلوی استفاده یاهو از این اطلاعات را گرفت؟

مالک یاهو که اکنون یکی از شرکت های تابعه کمپانی ارتباطات ورایزن به نام «Oath» است سرویسی را در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می دهد که بر اساس آن می توانند بیش از 200 میلیون ایمیل کاربران را بررسی کنند. به این ترتیب می توانند از محصولاتی که کاربر خریداری می کند اطلاع یابند تا به گونه بهتری خدمات و کالاهای خود را به آنها پیشنهاد دهند.

البته باید اشاره کرد که اسکن ایمیل ها چندان هم غیر معمول نیست و در شرکت های دیگری از جمله جیمیل گوگل نیز برای تبلیغات هدفمند به کار رفته. گوگل با وجود انتقادها از سال 2004 به این کار ادامه داده. یاهو نیز برای بیش از یک دهه همین راهکار را در پیش گرفته. به عبارتی می توان گفت دیدگاه یاهو به کاربران این گونه است: اگر کاربری هستید که به رایگان از خدمات استفاده می کنید، پس شما خودِ محصول هستید.

سوء استفاده یاهو

اما شرایط گوگل درباره این موضوع از سال قبل متفاوت شده بود. این شرکت قول عدم کاوش در ایمیل های صندوق ورودی کاربران را داده بود. بنا بر گزارش وال استریت ژورنال، مایکروسافت هم اعلام کرده که هرگز از ایمیل های کاربران برای داده های مرتبط با تبلیغات استفاده نکرده است.

اما به نظر می رسد یاهو راه دیگری را نسبت به رقبای خود انتخاب کرده و البته این موضوع را در موافقت نامه های کاربران نیز به طور شفاف اعلام کرده است. یکی از مدیران شرکت Oath اعلام کرده که سیاست بررسی ایمیل ها بر کاربرانی که هزینه ای بابت استفاده از خدمات ایمیل یاهو می پردازند نیز اعمال می شود.

سوء استفاده یاهو

اگر درباره خصوصی خود نگران هستید می توانید به روش زیر عمل کنید:

  • به صفحه Ad Interest Manager بروید. و در بخش Your Advertising Choices گزینه Opt Out را انتخاب کنید.
  • به سربرگ On Yahoo بروید و در آنجا نیز Opt Out را انتخاب کنید. این گزینه علاقه مندی های شخصی سازی شده شما روی موارد مرتبط با یاهو را غیر فعال می کند.

مطمئن شوید در هر دو سربرگ یاد شده گزینه Opt Out را انتخاب کرده اید زیرا در صورتی که تنها یکی از آنها را انتخاب کنید، یاهو باز هم می تواند از اطلاعاتتان استفاده کند.

در نهایت باید اشاره کرد که با توجه به اتفاقاتی که در سال های اخیر برای یاهو افتاده و منجر به لو رفتن اطلاعات 3 میلیارد کاربر این شرکت شد، شاید سرویس ایمیل یاهو چندان هم انتخاب معقولی نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی