ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شرکت اچ پی برای جلوگیری از مقاومت آنتی بیوتیکی دارو پرینت می‌کند

به گزارش مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) در حال حاضر حداقل دو میلیون آمریکایی به باکتری هایی به نام super bugs آلوده شده‌اند و سالانه ۲۳ هزار نفر در اثر همین اتفاق جان خود را از ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

به گزارش مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری ایالات متحده (CDC) در حال حاضر حداقل دو میلیون آمریکایی به باکتری هایی به نام super bugs آلوده شده‌اند و سالانه ۲۳ هزار نفر در اثر همین اتفاق جان خود را از دست می‌دهند. حال شرکت اچ پی قصد دارد با استفاده از تکنولوژی بایوهکر خود به کمک CDC بیاید و داروهایی پرینت کنند تا از رخ دادن مقاومت آنتی بیوتیکی جلوگیری شود و این باکتری در بدن بیمار نابود گردد.

پزشکان اصولاً پس بررسی و تشخیص باکتری‌ها موجود، سعی می کنند تا آنتی بیوتیک‌های متفاوتی را آزمایش کنند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کرده تا بیمار با مصرف آن بتواند مشکل را حل کند. آزمایش و استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک موجب می شود که پدیده‌ای به نام مقاومت آنتی بیوتیکی رخ دهد.

مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می‌دهد که میکروب‌های بیماری‌زا، با جهش ژنی (موتاسیون) نسبت به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا می‌کنند و نسل‌های جدیدی به وجود می‌آیند که دیگر هیچ دارویی حریفشان نیست. از مهم‌ترین عوامل این نوع مقاومت دارویی، مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک‌ است.

حال استفاده از این پرینتر‌ها در مراکز مدیریت و پیشگیری بیماری ایالات متحده موجب می شود که دیگر آنتی بیوتیک ‌های زیادی آزمایش نشده و همان ابتدا بهترین گزینه برای هر فرد به خصوص پرینت گردد.

تکنولوژی بایو پرینتر‌های دیجیتال D300e شرکت اچ پی عملکردی درست مانند چاپگر‌های معمولی دارد اما به جای آنکه کارتریج در آنها قرار بگیرد، مواد مخلتفی در چاپگر‌ها ذخیره شده که یک کارشناس می‌توانند با تنظیم درست حجم مصرفی آنها در یک دارو، ترکیبات مورد نظر خود را بیافریند و پروژه خود را جلو ببرد.

فرآیند صحیح تولید دارو با استفاده از این چاپگر‌ها موجب می شود که همان ابتدا دارویی کارآمد و مفید برای درمان و ریشه کن کردن باکتری‌ها تولید شود.

در چند سال گذشته پرینت سه بعدی دارو پیشرفت سریعی داشته و به نظر می‌رسد در ده سال آینده به یکی از مهمترین بخش‌های درمان تبدیل گردد. ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک بتوان با کمک بایو پرینتر‌ها اندام‌های مصنوعی نظیر قلب و ریه تولید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad_jafari
    mohammad_jafari | ۷ شهریور ۱۳۹۷

    بلاخره این اپلیکیشن بعد مدت های طولانی اپدیت شد و تونستیم وارد بشیم?خسته نباشید و مرسی

    • Porya_Ghavi
      Porya_Ghavi | ۷ شهریور ۱۳۹۷

      اره خداییش 4 ساله نتونستم لاگین کنم از طریق اپ

مطالب پیشنهادی