ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای تازه آمریکا؛ چین با کمک لینکدین جاسوس استخدام می‌کند

به نظر می‌رسد که آژانس‌های امنیتی کشور‌های مختلف روش جدیدی برای استخدام جاسوسان خود پیدا کرده‌اند چرا که به تازگی آمریکا مدعی شده چین با استفاده از وبسایت لینکدین جاسوس‌های موردنظرش را پیدا کرده و استخدام ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به نظر می‌رسد که آژانس‌های امنیتی کشور‌های مختلف روش جدیدی برای استخدام جاسوسان خود پیدا کرده‌اند چرا که به تازگی آمریکا مدعی شده چین با استفاده از وبسایت لینکدین جاسوس‌های موردنظرش را پیدا کرده و استخدام می‌کند.

لینکدین

به گزارش رویترز رییس دفتر ضد جاسوسی ایالات متحده اعلام کرده آژانس‌ های اطلاعاتی چینی با سرعت زیادی مشغول جمع آوری نیرو از سایت لینکدین هستند و کمپین بزرگی را هم در این زمینه راه‌ اندازی کرده‌اند.

به گفته‌ی این مدیر اجرایی آمریکایی، چینی ها با استفاده از پروفایل‌ های قلابی خود سراغ کارکنان دولت می روند و سعی می‌کنند با ارسال پیغام‌های خصوصی آنها را وادار به همکاری کنند.

لینکدین

پیش از این دولت‌های آلمان و انگلیس حمله‌ی مشابه آژانس‌های امنیتی چینی را گزارش کرده بودند اما این اولین باری است که دولت آمریکا درباره‌ی اقدامات اخیر چینی‌ها در لینکدین ابراز نظر می‌کند.

رییس دفتر ضد جاسوسی ایالات متحده «ولیلیام اوانینا» هنوز میزان حجم حملات و تلاش‌های چین را بیان نکرده و مشخص نشده که چه مقدار اکانت تقلبی این چنینی پیدا شده یا کمپین یاد شده تاکنون چقدر موفقیت آمیز عمل کرده است.

لینکدین

با این حال مدیر اجرایی یاد شده پیشنهاد داده که لینکدین هم روندی مشابه توییتر در پیش بگیرد و هر چه زودتر پروفایل‌های قلابی خود را خذف کند. اوانینا همچنین مایکروسافت را تهدید کرده که اگر مسئولینش سریعاً فکری برای ریشه کن کردن فعالیت‌های جاسوسی در شبکه‌‌ی اجتماعی خود نکند، مجبور خواهند شد مانند مدیر عامل فیسبوک برابر اعضای کنگره آمریکا شهادت بدهند.

اظهار نظر اوانینا موجب شده که سرپرست امنیتی لینکدین «پل راک‌وِل» به آن اعتراض کند و مدعی شود که کمتر از ۴۰ اکانت تقلبی در این شبکه به فعالیت‌های جاسوسی پرداخته‌اند. به عقیده‌ وی این مسئول دولتی با ادعایش کمی بزرگنمایی کرده است.

علاوه بر این راک‌وِل خاطر نشان نموده که او و همکارانش در حال بررسی این حمله‌ها هستند و تمام اقدامت لازم برای ریشه کن کردن چنین سؤ استفاده های را انجام می‌دهند تا امنیت را به لینکدین بازگردانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی