ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیف پول Bitfi
تکنولوژی

شرکای مک آفی ادعای غیر قابل هک بودن کیف پول Bitfi را کنار گذاشتند

«او فقط ادای هکرها را در می آورد و خودش می داند که از عهده این کار برنمی آید. متوجهی احمق؟»؛ اینها عباراتی است که مک آفی خطاب به هکر احتمالی کیف پول Bitfi در ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

«او فقط ادای هکرها را در می آورد و خودش می داند که از عهده این کار برنمی آید. متوجهی احمق؟»؛ اینها عباراتی است که مک آفی خطاب به هکر احتمالی کیف پول Bitfi در توییتر منتشر کرده است.

معرفی کیف پول مجازی غیر قابل هک از سوی کمپانی Bitfi و جان مک آفی سرو صدای زیادی به پا کرد اما اخباری که بعدا از هک شدن آن به دست کاربران و حتی یک نوجوان منتشر شد، تمام ادعای این اسطوره جنجال در دنیای فناوری را نقش بر آب کرد.

پس از انتشار این خبر فردی موسوم به OverSoft مدعی شد که نه تنها به فولدر روت کیف پول دست پیدا کرده بلکه آن را تا حدودی ویرایش هم کرده است. با این حال مک آفی به این بهانه که دسترسی به این پوشه به معنی هک نیست، از پرداخت جایزه  ۲۵۰ هزار دلاری خودداری کرد.

یک هفته پس از این ماجرا نوجوانی ۱۵ ساله هم با نفوذ به فایل های سیستمی کیف پول، بازی معروف دوم را روی نصب کرده و ویدیویی از آن را منتشر کرد. مک آفی اما باز هم زیر بار نرفت و با انتشار یک توییت مدعی شد که کیف پول مجازی در صورتی هک می شود که فرد بتواند پول ها را از آن خارج کند.

حالا اما محققان روش دیگری را توسعه داده اند که امکان دسترسی به تمامی وجوه ذخیره در کیف پول Bitfi را میسر می کند.کیف پول Bitfi ظاهرا این بار راه فراری برای Bitfi باقی نمانده چرا که مدت کوتاهی پس از انتشار این خبر کمپانی مذکور با تایید پیدا شدن یک آسیب پذیری توسط محققان، تاکید کرد که در اسرع وقت ادعای «غیر قابل هک بودن» را از اسناد خود حذف خواهد کرد.

این کمپانی فعلا در پاسخ به سوال رسانه ها مبنی بر پرداخت جایزه ۲۵۰ هزار سکوت کرده اما هفته آینده بیانیه ای کامل را در این رابطه منتشر خواهد کرد. علی رغم تمامی این رویدادها مک آفی به افراد مدعی هک کیف پول شدیدا تاخته است:

به جنتلمنی که مدعی هک کیف پول Bitfi شده: به نظر من کار او فقط حرف زدن بوده و به دنبال خودنمایی است. چالش اصلی من این است ولی وی آنقدر بزدل است که حتی جرئت قبول آن را ندارد. او فقط ادای هکرها را در می آورد و خودش می داند که از عهده این کار برنمی آید. متوجهی احمق؟

چالشی که مک آفی به آن اشاره کرده از این قرار است که وی هزینه مسافرت و اسکان هکر در مکانی خاص را بر عهده گرفته و یک کیف پول Bitfi با رمزپول هایی به ارزش ۲۰ میلیون دلار را در اختیار وی قرار می دهد. در صورت استخراج حتی یک واحد از رمزپول های مذکور کیف به صورت تمام و کمال به او اهدا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی سام
    علی سام | ۱۶ آذر ۱۳۹۷

    انگار "غیر قابل هک" بی معنا ست.

  • aqamorisny
    aqamorisny | ۱۳ شهریور ۱۳۹۷

    شرکتی که برای ویندوز آنتی ویروس بسازه بهتر از این نمیشه ???

مطالب پیشنهادی