ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Happy Glass؛ لیوان نبین چه ریز است

«لیوان خوشحال» (Happy Glass) مصداق بارز «نبین چه ریزه» است. از آن بازی‌هایی که ناگهانی می‌آیند و بدون اینکه انتظار داشتید خیلی زود به محبوب‌ترین عناوین اپ استور و گوگل پلی تبدیل می‌شوند؛ Happy Glass در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

«لیوان خوشحال» (Happy Glass) مصداق بارز «نبین چه ریزه» است. از آن بازی‌هایی که ناگهانی می‌آیند و بدون اینکه انتظار داشتید خیلی زود به محبوب‌ترین عناوین اپ استور و گوگل پلی تبدیل می‌شوند؛ Happy Glass در عرض چند روز توانست رکورد پنج میلیون دانلود را بزند و به جایگاهی برسد که سازندگان زیادی آرزویش را دارند.

بازی ترکیب دو تا از معروف‌ترین عناوین گوشی به حساب می‌آید. در این عنوان باید همانند Where is My Water آب را به شخصیت اصلی برسانید اما این بار جای اینکه با لوله‌ها سر و کار داشته باشید، سازنده از مکانیزم‌های Dunk Line‌ و دیگر بازی‌های مشابه الهام گرفته است. در واقع در هر مرحله از Happy Glass یک لیوان به همراه لوله آبی وجود دارد.

حالا باید با کشیدن خط‌های مناسب، این آب را به درون لیوان هدایت کنید. مثلا فرض کنید که در مرحله‌ای یک فضای خالی باعث شده تا آب به پایین بیافتد. بنابراین برای اینکه برنده بشوید کافیست آن قسمت را با خطی پر کنید. اکنون آب به درون لیوان ریخته می‌شود و به مرحله بعد می‌روید.

اما چیزی که Happy Glass را با وجود Dunk Line‌ به اثری سرگرم کننده و حتی بهتر تبدیل کرده، ذات مرحله‌ای آن است. این مسئله باعث شده تا نسبت به عنوان رکوردی کچ اپ، بازی زود رنگ و بوی تکرار به خودش نگیرد و در هر«چند»مرحله شاهد یک چالش جدید باشید. روی چند تاکید داشتم چون در بعضی مرحله‌ها، معماها تکرار شده‌اند.

در واقع Happy Glass دیر به دیر عناصر جدید به گیم پلی و پازل‌ها اضافه می‌کند و این مسئله گاهی اوقات بازی را از ریتم می‌اندازد. دومین مشکل بازی هم به بخش طراحی‌اش باز می‌گردد. بازی در این زمینه نکته منفی بزرگی ندارد ولی اگر هنگام طراحی، خطی که می‌کشید به عناصر محیط (میله‌ها یا دایره‌ها) برخورد کند، بازی اجازه نمی‌دهد تا خط را ادامه دهید.

Happy Glass

این مسئله گاهی اوقات اذیت می‌کند و در تمام لحظه‌ها مجبورید فاصله‌تان را با اشیا محیط حفظ کنید. اگرچه روی تجربه کلی تاثیر منفی زیادی نمی‌گذارد و Happy Glass به خاطر جذابیت‌های همیشگی سبکی که پیش گرفته همچنان جذاب و سرگرم کننده است. از طرف دیگر گرافیک و موسیقی زیبا بازی هم به کمک بقیه بخش‌ها آمده تا این مشکلات کمتر به چشم بیایند.

سازنده برای طراحی هنری Happy Glass از عنوان قبلی‌اش یعنی Love Balls الهام گرفته و با پس زمینه‌ کاغذی ساده‌ای طرف هستیم که به لطف شخصیت اصلی بامزه و رنگ بندی خوب اشیا، توانسته جذابیت‌های خودش را داشته باشد آهنگ بازی نیز به خوبی با گرافیک همگام شده و در ارائه یک تجربه مفرح نقش مهمی را ایفا می‌کند.

Happy Glass همان تجربه‌ای را ارائه داده که قبلا با Brain it On و Shatterbrain دیده بودیم؛ «طراحی+فیزیک» یکی از ایده‌هایی است که به خوبی پتانسیل‌های گوشی را نشان می‌دهد و Happy Glass هرچند تغییر بزرگی در این ایده ایجاد نکرده ولی با استفاده از آن توانسته بازیکن‌ها را به چالش بکشد.

Happy Glass

Happy Glass

سازنده: Lion Studios قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 222.8 / 39 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza naderii
    reza naderii | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷

    ایده اش واسه بازیه love balls هه

    • alispiderman16
      alispiderman16 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

      هردو ساخت یه شرکت ان

مطالب پیشنهادی