ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوشی ویوو V11 با حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر معرفی شد

شرکت چینی ویوو چندی پیش از تازه ترین محصول خود به نام V11 رونمایی کرد؛ تلفن هوشمندی جدید که در وهله نخست به بازار عرضه می شود و امکانات و قابلیت های سری X21 و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۰

شرکت چینی ویوو چندی پیش از تازه ترین محصول خود به نام V11 رونمایی کرد؛ تلفن هوشمندی جدید که در وهله نخست به بازار عرضه می شود و امکانات و قابلیت های سری X21 و اوپو فایند اکس را به ارث برده است.

درست مانند فایند اکس V11 هم با یک بریدگی کوچک در بخش بالایی اش همراه شده؛ اوپو از این طراحی با نام نمایشگر قطره ای یاد کرده اما ویوو نام نمایشگر هیلو فول ویوو را بر آن گذاشته است. در واقع شکل این بریدگی در V11 اندکی با طرح ارائه شده توسط اوپو فرق دارد و انحنای آن به دوربین سلفی دستگاه نزدیک تر است. این بریدگی در واقع باریک ترین در میان طرح های ارائه شده تا به امروز محسوب می شود.

ویوو V11

اما ویژگی دیگری که باعث شده ویوو V11 نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱.۲۷ درصدی داشته باشد حسگر اثرانگشت دستگاه است که در زیر نمایشگر قرار گرفته و در اصل می توان آن را علامت تجاری اختصاصی ویوو دانست چراکه اگر خاطرتان باشد این شرکت چندی پیش نخستین تلفن همراه مجهز به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر را ارائه کرد. عملکرد این حسگر نیز تفاوت چندانی با نسخه مورد استفاده در گوشی های ویوو نکس و X21 ندارد؛ این یعنی حسگر یاد شده اندکی از اسکنرهای اثرانگشت متداول (که در زیر نمایشگر قرار ندارند) کندتر عمل می کند اما استفاده از آن به مراتب از سنسورهایی که پشت بدنه تلفن های همراه کار گذاشته میشوند راحت تر است.

اگر خاطرتان باشد ویوو چندی پیش از طرح مفهومی خود به نام اپکس رونمایی کرد که محدوده بیشتری در نمایشگر آن قابلیت خوانش اثرانگشت را داشت و البته این طرح مفهومی هنوز به مرحله تولید انبوه و فروش به مشتریان نرسیده است.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر صرفا با انواع اولد کار می کند و به همین خاطر موبایل V11 را می توان بهبودی قابل توجه نسبت به پنل LCD گوشی V9 این شرکت دانست. نمایشگر گوشی جدید این شرکت حقیقتا خوب است و ۹۹.۵ درصد از گاموت رنگی P3 را پوشش می دهد. این نمایشگر همچنین زاویه دید و کنتراستی فوق العاده را پیش روی کاربرانش می گذارد. حاشیه لبه پایینی نمایشگر این موبایل اندکی بزرگ تر از سه ضلع دیگر نمایشگر است هرچند که این حاشیه از اغلب گوشی های اندرویدی دارای بریدگی که هم اکنون در بازار هستند باریکتر به نظر می رسد.

ویوو V11

بدنه این موبایل از پلاستیک ساخته شده و در دو رنگ به نام های Starry Night (شب ستاره ای) و Nebula Fusion (به معنای ترکیب سحابی) به بازار عرضه خواهد شد که توناژ های کمرنگ و پررنگ از آبی و بنفش را شامل می شوند.

امکانات این موبایل را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • چیپست اسنپدراگون ۶۶۰
  • نمایشگر ۶.۴۱ اینچی امولد با نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ و رزلوشن 1080p
  • ۶ گیگابایت رم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • باتری ۳۴۰۰ میلی آمپرساعتی
  • دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.0
  • دوربین اصلی دوگانه با ترکیب لنزهای ۵ و ۱۲ مگاپیکسلی و گشودگی دهانه لنز f/1.8
  • سیستم عامل اندروید ۸.۱ با پوسته Funtouch OS 4.5
  • جک هدفون
  • تکنولوژی شارژ سریع

طبق اعلام شرکت سازنده ویوو V11 در ابتدا به بازار کشورهای هند و تایلند عرضه می شود و در ادامه در اختیار کاربران دیگر بازارهای بین المللی نیز قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی