ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

jaguar-land-rover-puts-eyes-on-driverless-pods (4)
خودرو

چشم های مجازی برای اتومبیل های خودران، راهکار عجیب جگوار لندرور برای اطمینان بخشی به عابرین

امروزه بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی در زمینه فناوری خودران مشغول تحقیق و توسعه هستند. این موضوع محدود به خودروسازان نبوده و برخی از شرکت های فعال در دنیای دیجیتال نیز بر روی اتومبیل های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

امروزه بسیاری از خودروسازان مطرح جهانی در زمینه فناوری خودران مشغول تحقیق و توسعه هستند. این موضوع محدود به خودروسازان نبوده و برخی از شرکت های فعال در دنیای دیجیتال نیز بر روی اتومبیل های بدون راننده سرمایه گذاری های هنگفتی کرده اند.

با توجه به روند حاکم بر صنعت خودروی جهان تردیدی وجود ندارد که در آینده نه چندان دور شاهد تردد وسایل نقلیه خودران در خیابان ها خواهیم بود، اما یک مساله مهم در این بین وجود دارد.

Mercedes-F015-self-driving-autonomous

نتایج تحقیقاتی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل ایالات متحده انجام شده، نشان می دهند که بسیاری از افراد نسبت به تردد این دسته از خودروها در معابر عمومی نگران بوده و در صورت فراگیر شدن آنها احساس امنیت کمتری خواهند داشت.

علاوه بر این در نظرسنجی اخیر موسسه Cox Automotive study نیز تنها 28 درصد پرسش شوندگان گفته اند که اتومبیل های کاملا خودران، امن هستند. به نظر می رسد پس از سانحه مرگباری که اوایل امسال برای یکی از خودروهای ناوگان اوبر در ایالت آریزونا رخ داد، دید عموم نسبت به فناوری خودران منفی تر شده است.

به منظور اطمینان بخشیدن به این افراد و ایجاد حسی بهتر نسبت به وسایل نقلیه خودران، گروه جگوار لندرور راهکار جالبی را ابداع نموده است. بر این اساس مهندسین انگلیسی چشم هایی مجازی برای اتومبیل های خودران طراحی کرده اند که عابرین و دیگر خودروهای عبوری را در نظر می گیرند.

jaguar-land-rover-puts-eyes-on-driverless-pods (7)

این چشم های بزرگ که بعضا شخصیت های کارتونی را به ذهن می آورند، طوری برنامه ریزی شده اند که با عابرین ارتباط برقرار کرده و آنها را حین عبور از خیابان همراهی می کنند. علاوه بر این چشم های مذکور با نگاه کردن به رانندگان دیگر خودروها، به آنها نیز اعلام حضور نموده و نوعی ارتباط چشمی ایجاد می کنند.

jaguar-land-rover-puts-eyes-on-driverless-pods (8)

ظاهرا در توسعه این ایده، جگوار لندرور از گروهی از روانشناسان کمک گرفته است. این گروه خودروساز انگلیسی تاکنون در پروژه ای 20 میلیون پوندی با نام UK Autodrive ناوگانی از اتومبیل های خودران را در اطراف کاونتری تست و آزمایش کرده است.

بد نیست اشاره کنیم از سال 2021 تردد اتومبیل های خودران در خیابان های بریتانیا مجاز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷

    شنیدید میگن بی محلی قوی ترین اسلحه دنیاس؟؟این دیگ واقعا بی محلی کنه زیرت میکنه?

مطالب پیشنهادی