ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصادف خودروی بدون راننده اوبر
تکنولوژی

تصادف مرگبار خودروی بدون راننده اوبر با یک زن عابر پیاده در آریزونا [تماشا کنید]

یکشنبه شب یکی از خودروهای بدون راننده کمپانی اوبر در حال انجام تست های خود در شهر Tempe ایالت آریزونا بود که با یک زن عابر پیاده برخورد کرده و منجر به مرگ او شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

یکشنبه شب یکی از خودروهای بدون راننده کمپانی اوبر در حال انجام تست های خود در شهر Tempe ایالت آریزونا بود که با یک زن عابر پیاده برخورد کرده و منجر به مرگ او شده است. به دنبال این حادثه تلخ شرکت مذکور حرکت تمام خودروهای بدون راننده اش را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است.

حادثه مذکور در ساعت ۱۰ شب و در خیابانی خلوت به وقوع پیوسته و در آن زنی ۴۹ ساله به نام «الینا هرزبرگ» جان خود را از دست داده است. گرچه ولووی شرکت اوبر در زمان تصادف در حالت هدایت خودکار قرار داشته، اما ظاهراً راننده احتیاط «رافائل واسکوئز» نیز در پشت فرمان آن قرار داشته است، گرچه واضح است که او نیز نتوانسته از بروز تصادف جلوگیری نماید.

شرکت اوبر بلافاصله در بیانیه ای تاسف و همدردی خود را با خانواده الینا اعلام داشته و تاکید کرده است که تمام تلاش خود را برای همکاری با مقامات محلی برای کشف علت بروز این تراژدی به کار خواهد بست.

همان طور که اشاره شد حرکت خودروهای تست این شرکت در شهرهای مختلف ایالات متحده به حالت تعلیق درآمده و تا مشخص نشدن علت حادثه و رفع نقص احتمالی از سر گیری نخواهد شد.

تحقیقات اولیه پلیس محلی نشان می دهد که خودروی بدون راننده اوبر در زمان تصادف حدود ۴۰ مایل (۶۴ کیلومتر در ساعت) سرعت داشته و در لحظه مواجهه با الینا هرزبرگ نشانه ای از کاهش سرعت برای تلاش جهت عدم برخورد با او مشاهده نشده است. ضمن این که راننده نیز در وضعیت هوشیاری کامل قرار داشته است.

تصادف وولوی بدون راننده اوبر

گرچه این نخستین بار است که یک عابر پیاده در اثر برخورد با خودروی بدون راننده جان خود را از دست می دهد، اما این نخستین تصادف اتوموبیل های خودران اوبر به شمار نمی رود. حدود یک سال قبل نیز یکی از خودروهای تست این شرکت در برخورد با خودرویی دیگر واژگون شده بود. گرچه در آن حادثه تقصیری متوجه خودروی بدون راننده اوبر نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • بابک
    بابک | ۲ فروردین ۱۳۹۷

    بعضی ها انقدر عاشق تکنولوژی(ویا میشه گفت تن پرور) هستن که اصلا نه یادشون مونده که هدف تکنولوژی خدمت به انسان برای انجام امور به صورت راحت تر، دقیق تره و فرصتی برای زندگی عاقلانه تره و نه جای انسان تصمیم گرفتن و کار کردن.
    درضمن وقتی میگین تو این چند سال این تعداد حادثه امار خوبیه، مصداق امارگیریتون چیه؟ مگه چندتا ماشین خودران وجود داره یا چقدر مسافت طی کردن که بخواد ارزش جون یک انسان براش بشه اماری خوب؟!!!

  • imsintech
    imsintech | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    اعتماد کامل کردن ب تکنولوژی فاقد شعور احمقانست

  • Alireza Abazari
    Alireza Abazari | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    به نظرم هیچ مشکلی نداره بعد 3 سال از اومون خودرو های بدون راننده فقط 1 تصادف مرگ بار این عالیه ما ادما که در روز 100 تا تصادف مرگ بار میکنیم هر طور حساب کنیم درصد خطای ماشین های بدون راننده کمتره هم کمتر از 1 سال ما ادما تو این 3 سال تصادف کردن هم خطری نداشتن برعکس راننده های نادم

    • Iman Mgh
      Iman Mgh | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

      البته شما تعداد رو هم در نظر بگیر
      الان تعداد خودرو های بدون راننده کمتر از یک درصده

    • تکنولوژی برتر
      تکنولوژی برتر | ۱ فروردین ۱۳۹۷

      این یدونشو هم اگه نگاه کنید میبینید که مشخص ماشین تو خیابون اصلیه و اون زنه به احتمال صد در صد با دوچرخه از محل عبور دوچرخه عین.....پیچیده جلوش اونم تو فاصله چند سانتی و دوباره پرت شده سرجا اولش یعنی لاین خودش .کاملا واضحه.

مطالب پیشنهادی