ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تقلب هواوی
تکنولوژی

حذف برخی موبایل‌های هواوی از بنچمارک 3DMark به بهانه اورکلاک مخفیانه

وبسایت UL Benchmarks اعلام کرد که چهار گوشی هواوی از جمله پرچمدارهای P20 و P20 از لیست رتبه بندی 3DMark این وبسایت حذف شده اند. دلیل این اتفاق از سوی UL Benchmarks، اورکلاک مخفیانه موبایل ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

وبسایت UL Benchmarks اعلام کرد که چهار گوشی هواوی از جمله پرچمدارهای P20 و P20 از لیست رتبه بندی 3DMark این وبسایت حذف شده اند. دلیل این اتفاق از سوی UL Benchmarks، اورکلاک مخفیانه موبایل های شرکت چینی برای کسب نمرات بالاتر عنوان شده است.

کشف این موضوع هفته‌ی گذشته و توسط AnandTech اتفاق افتاد و مشخص شد این شرکت چینی که چندی پیش با پشت سر گذاشتن اپل، به دومین تولید کننده‌ی بزرگ تلفن های هوشمند تبدیل شده؛ برای دریافت نمرات بهتر در بنچمارک 3DMark تقلب می کند. شرکت UL Benchmarks برای تایید این موضوع از دو نسخه برای بنچمارک گرفتن از تلفن های هوشمند هواوی استفاد کرد. یکی از آن ها نسخه‌ی عمومی و دیگری نسخه‌ای اختصاصی که تلفن ها قادر به تشخیص آن نبودند. نتایج نشان داد که اعداد به دست آمده از این دو آزمایش تفاوت های چشمگیری با هم دارند.

تقلب هواوی

UL اصرار دارد تا تلفن های همراه نتایج واقعی عملکرد خود را بروز دهند. درباره‌ی گوشی های چینی اما مشخص شد که این تلفن های هوشمند، بعد از مطلع شدن از اینکه تحت ارزیابی بنچمارکی خاص هستند، به قدرت خود می افزایند. با انجام دو آزمایش توسط شرکت UL نتایج متفاوت نشان داد که عملکرد واقعی این گوشی ها پایین تر از حدیست که هواوی در ارزیابی های اولیه نشان می داد. به همین خاطر تلفن های زیر از رتبه بندی های 3DMark حذف شدند:

  • هواوی P20
  • هواوی P20 پرو
  • هواوی Nova 3
  • آنر پلی

این اولین بار نیست که شرکت های فناوری برای قرار گرفتن در جایگاه های برتر پایگاه های بنچمارک تقلب می کنند. پیش از این شرکت های بزرگ دیگری هم عمل مشابه را در سال ۲۰۱۳ انجام داده بودند. لازم به ذکر است که توجه بیش از حد به نمرات بنچمارک درست نیست چرا که همیشه نشان دهنده‌ی قدرت واقعی تلفن های هوشمند نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • A.R
    A.R | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

    خاک برسر هوآوی تقلبکار????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی