ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید ام وی ام 110s ؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات اقشار مختلف به ویژه زوج‌های جوان و بانوان را به سمت خود جذب نمایند.

این خودرو در زمان خود موفق شد جایگاه خوبی در بازار ایران کسب نماید و نامی نیک از خود در ایران زمین به یادگار بگذارد. پس از چندی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل اعمال تحریم به پایان دوران خود نزدیک شد و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو، بار و بنه خود را از خطوط تولید کشورمان جمع کرده و به سوی دیار خویش رهسپار شدند.

ام وی ام 110s

در این میان خودروسازی چین که تازه وارد عصر نوین و متعالی خود شده بود، به جهت یافتن بازارهای جدید پای خود را فراتر از سرزمین دیوار بزرگ نهاد و بلافاصله پس از تعارف شرکت مدیران خودرو به جهت ورود به منزلگاه این شرکت ایرانی، مدل QQ را روانه دادوستدگاه ایرانیان نمود.

چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود که البته این شباهت به هیچ وجه تصادفی به وجود نیامده است، چرا که در واقع کیوکیو به نوعی تقلید چینی‌ها از روی دست همسایه کره‌ایشان محسوب می‌شد.

کیوکیو یا همان ام وی ام 110 خودمان، در آن روزهای اولیه چندان مورد اعتنا واقع نشد اما به واسطه صبر و شکیبایی فراوان و البته قیمت رقابتی که از آن برخوردار بوده، اینک به قدیمی‌ترین عضو خانواده چری در ایران بدل شده است.

البته در سال‌های اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به طاق نسیان کوبیده و اینک با ظاهری جدید و شایسته‌تر، قدم به خیابان‌های ایران نهاده است. ام وی ام 110s نامی است که بر ظاهر جدید این خودرو نهاده‌اند.

در این مقاله قصد داریم تا این کوچولوی دوست داشتنی را در بوته نقد قرار داده و جنبه‌های مختلف باطنی و ظاهری آن را مورد کنکاش قرار دهیم. بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا با هم به بررسی ام وی ام 110s بپردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

ام وی ام 110s

قطعا شما هم در همان نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد ام وی ام 110s پی برده‌اید و آن را بیشتر مناسب خانم‌ها می‌دانید؛ به ویژه اگر رنگ صورتی را بر بدنه خودرو بپاشید، حتما با ما هم نظر خواهید شد.

ام وی ام ۱۱۰s از ظاهری بسیار مدرن‌تر و جذابتر در قیاس با مدل قبلی خود بهره‌مند گردیده است، به طوری که با قطعیت می‌توان گفت که فیس‌لیفت mvm110s یک گام بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بوده است.

چهره mvm110s پس از فیس لیفت از آن حالت گنگ و ساده‌لوحانه خود به یک وضعیت بشاش که نشاط و سرزندگی را به بیننده انتقال می‌دهد، تغییر یافته است.

ام وی ام 110s

چراغ‌های جلو از حالت ساده و دایره‌ای خارج شده و اینک به صورت برجسته و بیضی فرم در دو گوشه درب کاپوت جای گرفته‌اند.

نکته جالب و تقریبا منحصر به فردی که در نمای روبرو فلان جلب توجه می‌کند، عدم وجود جلوپنجره به آن معنا و مفهوم مرسوم است. در اینجا تنها چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که به صورت یک نوار باریک کشیده در میانه چهره mvm110s و قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک، در کنار یکدیگر سکنی گزیده‌اند.

ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده و در کنار جایگاه‌های مشکی رنگ مه شکن‌ها، حالتی لبخندگونه را برای چهره mvm110s پدید آورده است.

نمای جانبی این خودرو نسبت به گذشته دلنشین‌تر به نظر می‌رسد. فریم پنجره‌ها با استفاده از خطوط نرم تر طراحی شده و حالت کشیده آن جلوه‌ای اسپرت را به آن بخشیده است.

ام وی ام 110s

به جهت کاهش سادگی نمای جانبی یک حجم منفی به شکل u خوابیده از بالای گلگیر جلو شروع شده و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد یافته است. همچنین گلگیرها نیز از اندکی فرم برجسته سود می‌برند تا بدین ترتیب نمای عضلانی تری را در ام وی ام ۱۱۰ اس شاهد باشیم.

نکته جالب در نمای کناری ام وی ام ۱۱۰s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت مایل و چسبیده به فریم پنجره تعبیه شده است.

همچنین در سری اسپرت این خودرو، بخش‌هایی از ستون a، کل سقف و ستون C تا روی گلگیر عقب و رکاب، به صورت یک دست مشکی، رنگ آمیزی شده‌اند که در افزایش زیبایی بصری و حس جسارت نمای جانبی ام وی ام ۱۱۰s موثر واقع گشته است. همچنین بخش انتهایی سقف نیز نسبت به گذشته از شیب بیشتری برخوردار شده است

ام وی ام 110s.

نمای عقب ام وی ام ۱۱۰s هم از اصول طراحی مشابه نمای روبرو این خودرو تبعیت نموده است. چراغ‌ها به صورت برجسته و کشیده طراحی شده و جناحین شیشه عقب را پوشش داده است.

وجود کادر مشکی رنگ در پیرامون شیشه عقب به بهبود ظاهر خودرو کمک کرده و در بخش پایینی سپر، به تبعیت از نمای روبروی خودرو، یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ با همان حالت لبخند مانند که در جلوی خودرو دیده می‌شود، به همراه چراغ‌های مه شکن، در این ناحیه جای داده شده است.

ام وی ام 110s

به طور کلی نمای ظاهری ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشت بسیار زیباتر شده و در صورتی که طرفدار این کلاس از خودروهای کوچک شهری باشید، احتمالا می‌تواند نظر مثبت شما مشتری ایرانی را به سوی خود جلب نماید. ابعاد بدنه ام وی ام ۱۱۰ به شرح زیر است.

طراحی داخلی و کابین

ام وی ام 110s

در داخل کابین ام وی ام ۱۱۰ اگر چه همه چیز عالی به نظر نمی‌رسد اما به هر حال، نسبت به گذشته شاهد پیشرفت مشهودی در فضای داخلی این خودرو هستیم.

متریال به کار گرفته شده در اکثر نقاط کابین از جمله داشبورد، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده است که این روزها مهمان کابین بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل شده و کاملا مورد انتظار آشنایان و علاقمندان اتومبیل های داخلی است.

طراحی داشبورد فانتزی، شاد و بی آلایش به نظر می‌رسد. در اینجا خبری از درب محفظه داشبورد به صورت مرسوم نیست و در عوض یک حفره بزرگ در کنار داشبورد (روبروی صندلی شاگرد) آماده بلعیدن اشیا و لوازم شماست.

ام وی ام 110s

در قسمت فوقانی دریچه‌های میانی تهویه نیز یک فضای فرو رفته به فرم بشقاب وجود دارد که شاید مناسب قرار دادن جعبه دستمال کاغذی باشد.

پنل پخش صوت که فاقد درگاه سی دی بوده و از طریق پورت usb، قابلیت پخش آهنگ را داراست، نمایی بسیار قدیمی و از مد افتاده دارد. کلیدهای گردان تنظیم سیستم تهویه و سایر دکمه‌های مرسوم نیز در ناحیه زیرین آن جانمایی شده‌اند.

تریم کابین به رنگ مشکی طرح ریزی شده و در برخی نقاط آن از رنگ متمایز نقره‌ای، مانند حاشیه دریچه های تهویه، جالیوانی های جلوی اهرم تعویض دنده و قسمت فوقانی دسته دنده استفاده شده است. همچنین اهرم تعویض دنده دارای طراحی اسپرت و به فرمی نزدیک به دسته دنده برخی محصولات لوتوس است.

ام وی ام 110s

غربیلک فرمان فرم مناسبی داشته و به صورت سه شاخه طراحی شده که از جلوه‌ای اسپرت نیز بهره می‌برد. شاید جالب‌ترین بخش طراحی داخلی ام وی ام 110 به پنل کیلومتر شمار پشت فرمان مربوط باشد که به صورت دیجیتالی و به فرم یک نیم دایره بزرگ طراحی شده است. طراحی این پنل در نوع خود جالب توجه بوده و بسته به سلیقه شما می‌تواند زیبا و یا زشت تلقی گردد

. از نقطه نظر فضای سرنشینان نیز ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشته بهتر عمل کرده و فضای کافی را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد؛ هرچند در ردیف عقب با توجه به ابعاد نبستا کوچک خودرو، قاعدتا محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

ام وی ام 110s

گنجایش فضای صندوق عقب نیز بسیار محدود و معادل ۱۹۰ لیتر است که در قیاس با صندوق عقب تندر ۹۰ با حجم ۵۱۰ لیتر، به مقدار زیادی حقیر به نظر می‌رسد.

در مجموع، فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰s اگرچه نسبت به گذشته دچار تحولات مثبتی شده اما از نظر متریال ادوات کابین و نوع طراحی، باز هم دچار نقص و کمبود است. البته در صورت توجه به قیمت و کلاس خودرو شاید کمبودهای این چنینی کابین چندان برجسته به نظر نرسند.

تجهیزات و امکانات

ام وی ام 110s

ام وی ام ۱۱۰s از نظر تجهیزات و امکانات در دو تیپ پایه (کامفورت) و مدل فول آپشن (لاکچری) به بازار عرضه می‌شود:

ترمز و پایداری ABS – EBD – ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای
کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی 4 بلندگو
دیگر تجهیزات چراغ های مه شکن جلو و عقب – تعلیق جلو مک فرسون و عقب غیر مستقل

تجهیزات مدل Comfortable: قفل مرکزی – شیشه بالابر برقی برای هر 4 درب – فرمان هیدرولیک – بدنه و درب های تقویت شده – زیرپایی – چراغ رانندگی در روز – صفحه کیلومتر شمار دیجیتالی – رینگ فولادی

تجهیزات مدل Luxury: تمامی تجهیزات مدل Comfortable به علاوه آینه های جانبی برقی – سنسور پارک – رینگ آلومینیومی – گرمکن شیشه عقب – برف پاک کن شیشه عقب

پیشرانه و قوای محرکه

ام وی ام 110s

ام وی ام 110s به یکی از ضعیف‌ترین پیشرانه‌های خودرویی موجود در کشور مجهز شده است. این موتور سه سیلندر دارای حجمی معادل یک لیتر بوده و توان خروجی آن در حدود ۶۸ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۶۰۰۰ rpm به اوج خود می‌رسد.

همچنین گشتاور حاصل از این پیشرانه ۱۲ سوپاپ، برابر ۹۳ نیوتن متر است که در بازه ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه پدیدار خواهد شد. حداکثر سرعت این خودروی ۹۳۶ کیلوگرمی برابر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و گنجایش باک سوخت آن در حدود ۳۵ لیتر است.

میزان مصرف سوخت این پیشرانه سه سیلندر که در جوار گیربکس ۵ سرعته دستی روزگار می گذراند، معادل ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

رقبا و محصولات مشابه ام وی ام 110s

ام وی ام 110s

با توجه به شمایل نسبتا خاص ام وی ام 110s شاید پیدا کردن رقیب برای آن در بازار کم تنوع ایران کار چندان راحتی به نظر نرسد. با این وجود شاید بتوان پژو 206 هاچبک، تیبا2 و سایپا کوییک را به عنوان حریفان ام وی ام 110s قلمداد نمود.

قیمت و شرایط فروش ام وی ام 110s

ام وی ام 110s

در حال حاضر ام وی ام 110s تنها در قالب نسخه اسپرت لاکچری به بازار عرضه می‌شود که بهای آن در کارخانه و بازار به ترتیب برابر 41,900 و  50 میلیون تومان است.

مزایا و معایب ام وی ام 110s

مزایا
  • طراحی ظاهری زیباتر نسبت به گذشته
  • بهبود ایمنی نسبت به نسل اول
  • استهلاک اندک
  • مصرف سوخت پایین
معایب
  • متریال نه چندان باکیفیت کابین
  • قیمت نسبتا بالا در مقایسه با خودروهای داخلی
  • عدم عرضه در نسخه گیربکس اتوماتیک
  • کمبود قطعات یدکی در مقایسه با خودروهای هم قیمت داخلی
  • پیشرانه ضعیف 
  • گنجایش اندک صندوق عقب

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    بر خلاف تمام تصورات داخل خودرو به نسبت جادار هست

    و باز هم بر خلاف تصور ايمني بسيار خوبي تو تصادفات از خودش نشون ميده!!

    كمبود قطعات رو بايد در كنار استهلاك سنجيد كه البته نظري ندارم...

  • pouya
    pouya | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    همین که از پراید و مشتقاتش شامل تیبا، ساینا و کوئیک ایمنی بالاتری داره خودش به امتیاز خیلی خوبه و ناگفته نماند با وجود موتور کوچیک تر خروجی بهتری نسبت به پراید(65اسب) داره و البته مصرف بهتر

مطالب پیشنهادی